Projektas „Fuse IT“ (Marketingo ir IKT ateities kompetencijų gairės)

PT RO LV LT  

fuseit2020„Europos Sąjunga turi užtikrinti, kad Europos darbo jėgos - ypač jos IKT praktikų - žinios, įgūdžiai, kompetencija ir kūrybiškumas atitiktų aukščiausius pasaulinius profesinius standartus ir būtų nuolat atnaujinami veiksmingo mokymosi visą gyvenimą procese. - Michel Catinat, Skyriaus vadovas, IKT konkurencingumui ir pramonės inovacijoms, Įmonių ir pramonės generalinis direktoratas, Europos Komisija, 2015 m.

IKT sektorius yra tarp lyderiaujančių Europoje, darantis ženklų indelį  į ekonomikos augimą, darbo vietų kūrimą bei konkurencingumo didinimą. Nepaisant to, E. įgūdžių Europoje ataskaitos (E-skill in Europe Report) (2014), duomenimis IKT specialistų trūkumas vis didėja. Prognozuojama, jog per artimiausius kelis metus jų paklausa tik augs. Šio teiginio iliustracija yra projekto rengimo metu sparčiai besisteigiantys tarptautinių bankų aptarnavimo padaliniai Lietuvoje, prisidedantys prie aukščiausios kvalifikacijos IKT specialistų paklausos ir trūkumo didėjimo. Švietimo srities ekspertų teigimu, didžioji dauguma jaunų žmonių renkasi studijas nesusijusias su IKT. Abiturientai turintys gebėjimų studijuoti su IKT susijusiose studijų programose dar mokykloje renkasi kito profilio pakraipos dalykus. Moksleiviai tinkamai pabaigę su IKT susijusį mokyklos kursą paprastai turi gerą teorinį pasirengimą ir ne tokius gerus praktinio taikymo įgūdžius.  Aukštosios mokyklos ir universitetai tradiciškai orientuojasi į bazines-klasikines IKT žinias, jų perteikimą. Studentai siekiantys tobulėti specifinėje žinių taikymo srityje yra priversti savarankiškai tobulintis, paprastai praktikos vietose. Tokia susiklosčiusi situacija verčia iš naujo įvertinti IKT ugdymo procesus pasitelkiant tarpdisciplininį požiūrį, sukuriant naują mokymosi medžiagą suteiksiančią galimybes ir sąlygas naujas reikiamas žinias įgyti nedelsiant, pasitelkiant nuotolinius mokymosi kursus, tinkamai išnaudojant mokymosi visa gyvenimą principus. Ilgalaikėje perspektyvoje IKT srityje veikiančios organizacijos bus priverstos prisiderinti prie naujų IKT mokymosi principų, kaip tinkamiausio būdo išspręsti neatitikimus tarp darbo rinkos bei jaunosios kartos poreikių ir lūkesčių.   Europos mokyklų tinklo (European Schoolnet (EUN)), teigimu, gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, menų ir matematikos (STEAM, angl. science, technology, engineering, arts, maths) įgūdžiai tampa pamatiniais šiuolaikinės žiniomis grįstos ekonomikos kontekste.  Siekiant išlaikyti stabilų Europos ekonomikos augimą po 2020m. reikalinga išugdyti daugiau nei milijoną naujų tyrėjų. Akademinis (mokslinis) išsilavinimas negali būti traktuojamas kaip elitinis, skirtas išskirtiniams ateities mokslininkams ir inžinieriams. Neginčijama, jog tik išsilavinę bei mokslo žinias įvaldę piliečiai gali priimti tinkamus ir argumentuotus sprendimus, sėkmingai įsitraukti į dialogą mokslo pažangos skatinamų visuomenės iššūkių temomis.  Kaip teigiama Europos Komisijos  (EK) ataskaitoje, Mokslo išsilavinimas – atsakingiems piliečiams (angl. Science Education for Responsible Citizenship) mokslo žinios bei žinios apie mokslą yra būtinos ir integruotinos į  visuomenės ugdymą siekiant, kad piliečiai būtų visuomeniški, kūrybingi, inovatyvūs, gebantys dirbti komandose, bendradarbiauti, suvokiantys ir įsigilinę į sudėtingus iššūkius su kuriais visuomenei teks susidurti. Deja, remiantis Europos mokyklų tinkle duomenimis (EUN (2016), gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, menų ir matematikos (STEAM) žinių trūkumas yra stebimas visoje ES bei daro neigiamą įtaką praktiškai visų technologinės pakraipos profesijų efektyvumui ir našumui, tame tarpe ir IKT sektoriuje.

„Fuse IT“ (Marketingo ir IKT ateities kompetencijų gairės) projektas skirtas švietimo ir darbo rinkos profesinių įgūdžių ir žinių reikalavimų studentams ir absolventams (įskaitant mokymosi visą gyvenimą veiklą) suderinimui.  

Projekto tikslas  – išanalizuoti, sukurti ir įdiegti mokymo programą su e. mokymosi medžiaga, mišria mokymosi aplinka, IKT žinių ir įgūdžių įsivertinimu bei sertifikavimo sistema.

Projekto trukmė: 2019 m. spalio 31 d. –  2021 m. spalio 31 d. 

Pagrindiniai intelektiniai rezultatai yra susiję su marketingo (rinkodaros)  veikla, jos ateities kompetencijomis ir apims:

  • aukštojo mokslo gairių ir studijų analizę;
  • mokymo programos (angl. curriculum) sukūrimą ir lokalizavimą;
  • mokymosi medžiagos sukūrimą;
  • mokymosi-simuliacijos sistemos sukūrimą;
  • savęs-įvertinimo ir žinių įvertinimo sistemos sukūrimą;
  • metodinių gairių sukūrimą.

Išskiriamos dvi projekto tikslines grupes. Pagrindinę tikslinę grupę sudaro:

  • projekte dalyvaujančių aukštųjų mokyklų studentai;
  • akademinė-pedagoginė bendruomenė (dėstytojai, universitetų darbuotojai, suaugusiųjų mokymo centrai ir kt.);
  • verslo sektorius.

Ši tikslinė grupė, dalyvaudama žinių vertinime ir mokymuose, pagerins žinias ir kompetencijas reikalingas darbo rinkoje. Dėstytojai ir universiteto darbuotojai yra atsakingi už įgūdžių tobulinimą ir kvalifikacijos kėlimą.

Papildoma  tikslinė grupė yra universitetai, kurie galėtų naudotis projekto rezultatais ir įgyvendinti atnaujintą marketingo srities  studijų programą ir / arba IKT studijose įsidiegti atskiras marketingo disciplinai skirtas  mokymosi medžiagos dalis. Projekto rezultatų įgyvendinimo bei įdiegimo instrukcijos bei rekomendacijos bus pateiktos (aprašytos), šalia kitos naudingos informacijos, marketingo modulio įgyvendinimo metodinėse gairėse.

Projekto partneriai

Projekte dalyvauja 5 partneriai iš Lietuvos, Latvijos, Rumunijos ir Portugalijos:

  • Vilnius universitetas (Lietuva), koordinatorius
  • Informacijos sistemų vadybos institutas, ISMA universitetas (Latvija)
  • Bukarešto politechnikos universitetas (Rumunija)
  • VšĮ "Informacinių technologijų institutas" (Lietuva)
  • Tomar politechnikos institutas (Portugalija)

Kvietimas į „Martech” nemokamus pilotinius kursus

Kviečiame registruotis į nemokamus pilotinius kursus, kurie organizuojami pagal Erasmus+ finansuojamą projektą FuseIT (Marketingo ir IKT ateities kompetencijų gairės).

Projekto tikslas išanalizuoti, sukurti ir įdiegti mokymo programą su e. mokymosi medžiaga, mišria mokymosi aplinka, IKT žinių ir įgūdžių įsivertinimu bei sertifikavimo sistema.

Pilotiniai mokymai organizuojami naudojant Moodle aplinką. Prisiregistravimo raktas: fuse

MicrosoftTeams image

Kvietimas į sklaidos renginį

2021 m. gruodžio 15 d. Kauno kolegijoje organizuojamas seminaras „MARTECH: marketingo ir skaitmeniniai įgūdžiai šiuolaikiniam specialistui“.

Maloniai kviečiame dalyvauti renginyje studentus, dėstytojus, administracijos darbuotojus, suaugusiųjų mokymo centrų, verslo atstovus ir visus, kurie domisi šiuolaikinėmis marketingo technologijomis.

Seminaro metu bus pristatoma, kokios žinios ir įgūdžiai yra reikalingi šiuolaikiniam marketingo specialistui, pristatomos inovatyvios žinių vertinimo priemonės, vyks diskusijos ir praktinės dirbtuvės, kurių metu dalyviai išbandys marketingo situacijų sprendimo aplinką, o geriausi bus apdovanoti vertingais prizais.

Projekto partneriai iš Vilniaus universiteto pasidalins pilotinių mokymų patirtimi.

Seminaras vyks Pramonės pr. 22, 406 ir 407 aud., Kauno kolegija. Pradžia 12:00 val.

Renginio programa

fuseit

PRORES

Eil. Nr.

Projekto rekvizitai

Privalomi atsakymai

1.

Projekto pavadinimas

Proekologinis darbo vietos restruktūrizavimas (PRORES) Projektas „Pro-ecological restructuring for job“

2.

Projekto mokslo sritis

Socialiniai mokslai

3.

Projekto statusas

Vykdomas

4.

Projekto pradžia

2011 06 15

5.

Projekto pabaiga

2015 05 31

6.

Vykdančioji institucija

Lenkijos Ščecino universiteto Ekonomikos ir vadybos fakulteto Mikroekonomikos katedra

7.

Universiteto šakinis padalinys, kuris dalyvaujaprojekte

Kauno humanitarinis fakultetas

Filosofijos ir kultūros studijų katedra

8.

Projekto vadovas ir dalyviai Vilniaus universitete/padalinyje

Prof. dr. Virginija Jurėnienė

Filosofijos ir kultūros studijų katedra

9.

Projekto partneriai

Lenkijos Ščecino universiteto Ekonomikos ir vadybos fakulteto Mikroekonomikos katedra       

Projekto generalinis koordinatorius – habil.dr. Tomasz Bernat,

Vilniaus universiteto Kauno humanitarinis fakultetas

Nacionalinis koordinatorius – prof.dr. Virginija Jurėnienė

doc. R.Pučėtaitė

doc. R.Pušinaitė

dr. I.Griesienė

dokt.G.Vilutytė

dokt.M.Akulavičius

Ukrainos mokslų akademijos Pasaulio ekonomikos ir tarptautinių ryšių institutas (IWEIR), Ukraina

Nacionalinis koordinatorius – prof.habil.dr. Olena Slozko

Nacionalinis maisto technologijų universitetas (NUFT), Ukraina

Nacionalinis koordinatorius – prof.habil.dr. Tatyana Mostenska

10.

Finansavimo šaltinis

ES

11.

Projekto biudžetas

1 mil. Lt. (VU)

12.

Trumpas projekto aprašymas

Projekto tikslas: žinių perdavimas (transfer of knowledge),nagrinėjant restruktūrizavimo temą trimis aspektais:ekonominio,ekologinio,socialinio vystymosi.

Projekto uždaviniai:

  • Didinti mokslininkų mobilumą, vykdant stažuotes ir skirtingose institucijose skaitant paskaitas, vedant seminarus, kurių metu dalijamasi gerąja patirtimi.
  • Ištirti Lietuvos, Lenkijos, Ukrainos pramonės bei darbo vietų restruktūrizavimo procesus pasaulinės krizės metu ir po jos.
  • Analizuoti įmonių bei darbo vietų restruktūrizavimą ekologiniu aspektu.
  • Atskleisti pramonės bei darbo vietų restruktūrizavimo ekonomines, socialines, ekologines pasekmes.
  • Parengti ir išleisti šia tema 3 monografijas.
  • Parengti 16 Lietuvos, Lenkijos , Ukrainos įmonių atvejųstudijas.

Projekto metodologinis įrankis: atvejų analizė ir jų kūrimas, tiriant restruktūrizavimo procesus, išryškinant jų ekologinius bei socialinius padarinius.

2013-2015 m. numatyta parengti 16 įmonių atvejų studijas:

Lietuva – 4, Lenkija – 4, Ukraina – 8.

Projekto ypatybė - ypatingas dėmesys skiriamas ankstyvos stadijos tyrėjams (Early Stage Researchers). Vykdomos stažuotės į projekto partnerių universitetus, kuriuose skaitomos paskaitos, vedami apvalūs stalai, dalyvaujama konferencijose, dalinamasi patirtimi, dirbama bibliotekose, rengiami straipsniai.

13.

Trumpas rezultatų aprašymas

Visos stažuotės yra įgyvendintos 100 proc.

Išleistos 2 monografijos. 2012 “Restructuring: Theory and Practice” 2013 m. “Sustainable Development”, 2014 m. „Population: Reality and Perspectives”

2013 m. išleista knyga „Restructuring and Ecology: Current Situation in Poland, Lithuania and Ukraine. Country report“.

2013 05 09-10 surengta konferencija „“Social and ecological imlications of restructuring during and after the global economic crisis”

Rengiami atvejai kaip numatyta plane.

14.

Skelbiama projekto informacija

Fakultetų ir partnerių universitetų tinklalapiuose

http://www.khf.vu.lt/aktualijos/studiju-ir-mokslo-naujienos/1329-prores-projektas-tesiamas

 

 

Moralinės kompetencijos ugdymas

Pirmasis tarptautinio projekto etapas aptartas Suomijoje

2013 m. rugsėjo 2-4 d. Jyväskylä universitete susitiko Nordplus paprogramės Aukštasis mokslas projekto „Moralinės kompetencijos ugdymas lyderystėje ir vadyboje“ partneriai ir aptarė intensyviosios programos (IP) „Organizacijų etikos atvejai“ rezultatus.   Šios programos, kuri buvo įgyvendinta 2013 m. balandį Taline, metu studentai iš Estijos, Latvijos, Lietuvos ir Suomijos diskutavo įvairiomis etikos temomis: lyčių lygybės organizacijose, suinteresuotųjų šalių vadybos, etiškos ir neetiškos lyderystės, etikos vadybos, įmonių savanorystės ir aplinkosaugos vadybos klausimais. Studentai lankėsi Nortal įmonėje, pelniusioje pripažinimą už etišką elgesį įvairių suinteresuotųjų atžvilgiu.

Programos „Organizacijų etikos atvejai“ dalyviai užpildė elektroninį klausimyną, kurį sudarė kurso vertinimo teiginiai pagal 7 balų Likerto skalę. Kurso koordinatorių darbą nacionalinėse institucijose studentai įvertino puikiai: vertinimų vidurkis – 6,8. Pasak jų, ši programa sudarė galimybes tobulinti savirefleksiją, mokytis naujų dalykų, o atvejuose keliamos problemos buvo labai aktualios. Didžiausio susidomėjimo sulaukė neetiškos lyderystės tema (7!), kuri kai kuriems studentams pasirodė visiškai nauja ir nereflektuota. Palankiai buvo įvertinti ir lyčių lygybės bei etikos vadybos klausimai programoje.

Vertinant intensyviąją programą „Organizacijų etikos atvejai“ buvo paminėti ir kai kurie tobulintini aspektai. Studentai atkreipė dėmesį, kad  reikalingi techniniai pataisymai Moodle aplinkoje. Jų manymu, diskusijose reikėtų skirti daugiau dėmesio klausimui „ką Jūs kaip vadovas ar/ir lyderis darytumėte realioje situacijoje?“, o pačią programą „Organizacijų etikos atvejai“ jai įpusėjus  paįvairinti apsilankymu įmonėje. Projekto koordinatoriai taip pat atkreipė dėmesį į faktą, kad daugeliui studentų prieš dalyvavimą IP nebuvo žinomas studijų dienoraščio kaip akademinio rašto darbo tipas. Programos dalyvė iš Jyväskylä universiteto magistrantė Piia Leppämäki papildė elektroninės apklausos rezultatus savo atsiliepimu. Ji pabrėžė, kad atmosfera programos metu buvo atvira ir skatinanti diskutuoti, užduotys kėlė iššūkių, bet buvo įdomios.

Tokie programos dalyvių atsiliepimai motyvuoja projekto įgyvendintojus pradėtą darbą tęsti intensyviosios programos metu Osle 2014 m. pavasarį. Projekto partneriai išsiskirstė iki susitikimo Rygoje lapkričio mėn., kurio metu programa „Organizacijų etikos atvejai“ bus atnaujinama, atsižvelgiant į naujų partnerių iš Latvijos, Norvegijos ir Suomijos kompetencijas ir veiklos sritis. 

Pokategorės

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos Sutinku