Apie programą
Studijų sritis: humanitariniai mokslai.
Studijų kryptis: filologija pagal kalbą (lietuvių filologija)
Suteikiamas kvalifikacinis laipsnis: humanitarinių mokslų bakalauras
Studijų trukmė: 4 m. (240 kreditų)
Metinė studijų kaina (2024): 3 836 Eur
Programos tikslas
Tarpdalykinės studijų programos specializacija – turinio kūrimas ir rinkodara – apima ne tik lietuvių kalbos, literatūros ir jos kontekstų studijas. Programos išskirtinumas – dėmesys paveikiajai komunikacijai ir jos technologijoms. Studentai analizuoja lietuvių ir užsienio literatūros tekstus ir kontekstus, verbalinius ir vizualiuosius kodus reklamoje, gilinasi į turinio kūrimą ir rinkodarą. Būsimojo lituanisto studijų akiratyje yra prekių ženklų komunikacija, nuomonės formuotojų komunikacija, kūrybinė rinkodara ir komunikacija. Be to, jie gilinasi į elektroninio verslo subtilybes, kuria ir vertina įvairių žanrų paveikiuosius (meninius, reklamos, SEO ir kt.) tekstus.
Studijų programą kuruoja Kalbų, literatūros ir vertimo studijų institutas Norintiems pasikonsultuoti:
Jolita Malinauskienė
Studijuojami dalykai
Lietuvių filologijos ir reklamos: turinio kūrimas ir rinkodara programos studentai gali studijuoti ir atlikti praktiką užsienyje: Didžiojoje Britanijoje, Ispanijoje, Danijoje, Italijoje, Kipre, Lenkijoje, Estijoje ir kitose šalyse.
Dalykai |
Kreditai |
1 rudens semestras |
|
PRIVALOMIEJI DALYKAI |
30.0 |
Akademinis rašymas |
5.0 |
Lotynų kalba |
5.0 |
Bendrinė lietuvių kalba (rašyba ir skyryba) I/III d. |
5.0 |
Kalbotyros įvadas |
5.0 |
Lietuvių literatūros istoriografija |
5.0 |
Technologijos ir skaitmeninė visuomenė |
5.0 |
2 pavasario semestras |
|
PRIVALOMIEJI DALYKAI |
15.0 |
Bendrinė lietuvių kalba (fonetika, akcentologija ir leksikologija) II/III d. |
10.0 |
Užsienio kalba (anglų) C1 |
5.0 |
PRIVALOMAI PASIRENKAMI DALYKAI |
5.0 |
Integruotosios rinkodaros komunikacijos |
5.0 |
Viešoji komunikacija |
5.0 |
INDIVIDUALIŲJŲ STUDIJŲ DALYKAI * |
10.0 |
Pasirenkamasis studijų krypties dalykas |
5.0 |
Naratyvai skaitmeninėse medijose |
5.0 |
Bendrųjų universitetinių studijų dalykai |
5.0 |
Laisvai pasirenkami kitų studijų programų ir kitų fakultetų dalykai |
5.0 |
3 rudens semestras |
|
PRIVALOMIEJI DALYKAI |
15.0 |
Retorikos pagrindai |
5.0 |
Teksto interpretacija I/V d. |
10.0 |
PRIVALOMAI PASIRENKAMI DALYKAI |
5.0 |
Rinkodara |
5.0 |
Vartotojų elgsena internete |
5.0 |
INDIVIDUALIŲJŲ STUDIJŲ DALYKAI |
10.0 |
Pasirenkamieji studijų krypties dalykai |
5.0 |
Medijos ir paveikioji komunikacija |
5.0 |
Sociolingvistikos įvadas |
5.0 |
Bendrųjų universitetinių studijų dalykai |
5.0 |
Laisvai pasirenkami kitų studijų programų ir kitų fakultetų dalykai |
5.0 |
4 pavasario semestras |
|
PRIVALOMIEJI DALYKAI |
25.0 |
Bendrinė lietuvių kalba (morfologija ir sintaksė) III/III d. |
10.0 |
Reklamos semiotika |
5.0 |
Teksto interpretacija II/V d. |
5.0 |
Turinio rinkodara |
5.0 |
INDIVIDUALIŲJŲ STUDIJŲ DALYKAI |
5.0 |
Pasirenkamasis studijų krypties dalykas |
5.0 |
Skaitmeninių išteklių lingvistika |
5.0 |
Bendrųjų universitetinių studijų dalykai |
5.0 |
Laisvai pasirenkami kitų studijų programų ir kitų fakultetų dalykai |
5.0 |
5 rudens semestras |
|
PRIVALOMIEJI DALYKAI |
25.0 |
Bendrinės kalbos normos ir stilistika |
10.0 |
Kognityvinės lingvistikos įvadas |
5.0 |
Teksto interpretacija III/V d. |
10.0 |
INDIVIDUALIŲJŲ STUDIJŲ DALYKAI |
5.0 |
Pasirenkamieji studijų krypties dalykai |
5.0 |
Elektroninio verslo technologijos |
5.0 |
Propagandinė komunikacija |
5.0 |
Bendrųjų universitetinių studijų dalykai |
5.0 |
Laisvai pasirenkami kitų studijų programų ir kitų fakultetų dalykai |
5.0 |
6 pavasario semestras |
|
PRIVALOMIEJI DALYKAI |
15.0 |
Teksto interpretacija IV/V d. |
10.0 |
Tekstų kūrimo ir vertimo praktikumas (kritiniai, komerciniai ir reklaminiai tekstai) |
5.0 |
INDIVIDUALIŲJŲ STUDIJŲ DALYKAI |
15.0 |
Pasirenkamieji studijų krypties dalykai |
5.0 |
grupė: |
|
Vertimo ir redagavimo praktikumas |
5.0 |
Kūrybinė rinkodara ir komunikacija |
5.0 |
Nuomonės formuotojų rinkodara |
5.0 |
grupė: |
|
Lietuvių kalbos dialektologija |
5.0 |
Lietuvių kalbos istorija |
5.0 |
Bendrųjų universitetinių studijų dalykai |
5.0 |
Laisvai pasirenkami kitų studijų programų ir kitų fakultetų dalykai |
5.0 |
7 rudens semestras |
|
PRIVALOMIEJI DALYKAI |
15.0 |
Skaitmeninis prekės ženklo valdymas |
5.0 |
Teksto interpretacija V/V d. |
10.0 |
INDIVIDUALIŲJŲ STUDIJŲ DALYKAI |
15.0 |
Pasirenkamasis studijų krypties dalykas |
5.0 |
Kultūros ir leidybos projektų vadyba |
5.0 |
Bendrųjų universitetinių studijų dalykai |
5.0 |
Laisvai pasirenkami kitų studijų programų ir kitų fakultetų dalykai |
5.0 |
8 pavasario semestras |
|
PRIVALOMIEJI DALYKAI |
30.0 |
Bakalauro baigiamasis darbas (kryptis: filologija pagal kalbą) |
15.0 |
Profesinė praktika |
15.0 |
* Nuo antro semestro galima rinktis INDIVIDUALIĄSIAS STUDIJAS. INDIVIDUALIOSIOS STUDIJOS – studento, studijuojančio pirmosios studijų pakopos ar vientisųjų studijų programoje, laisvai pasirenkamos studijos, kurios yra integruota studijų programos dalis. Taigi INDIVIDUALIŲJŲ STUDIJŲ DALYKĄ (-US) pasirenka pats studentas. Daugiau apie individualiąsias studijas žr. https://www.vu.lt/studijos/stojantiesiems/individualios-studijos
Karjera
• reklamos, rinkodaros, MarTech, viešųjų ryšių, medijų srityje, žiniasklaidoje (PR Service, UAB „Baltic RED“, MB „Ryški reklama“, agentūra „What about“, UAB „Verslo įvaizdžio studija“, UAB „Media bitės“, UAB „Strateginiai partneriai“, 15min, delfi.lt);
• kultūros, švietimo ir mokslo įstaigose (Maironio lietuvių literatūros muziejus, „Pegaso“ knygynas; universitetai, kolegijos, Lietuvių kalbos institutas);
• leidyklose, redakcijose, spaustuvėse (leidykla „Alma Littera“, UAB „Jotema“, AB „Terra Publica“, UAB leidykla „Jūsų Flintas“, UAB „Vitae Litera“, UAB spaustuvė „Morkūnas ir Ko“);
• verslo, valstybinėse institucijose ir organizacijose;
• kūrybinės komunikacijos srityje (knygų autoriai, užsakomųjų tekstų kūrėjai, žurnalistai, redaktoriai, vertėjai).
Priėmimo reikalavimai
Konkursinio balo sandara išsilavinimą įgijusiems 2024 m.
|
Dalykas |
Forma |
Koeficientas |
1 |
Lietuvių kalba ir literatūra |
Brandos egzamino įvertinimas |
0,4 |
2 |
Istorija arba geografija, arba matematika, arba informacinės technologijos, arba užsienio kalba( jei kalba nesikartoja su trečiojo ar ketvirtojo dalyko kalba) |
Brandos egzamino įvertinimas arba pažymys |
0,2 |
3 |
Bet kuris dalykas, nesutampantis su kitais dalykais |
Brandos egzamino įvertinimas arba metinis pažymys |
0,2 |
4 |
Užsienio kalba |
Brandos egzamino įvertinimas arba metinis pažymys |
0,2 |
Vidurinį išsilavinimą įgijusiems 2024 m. Lietuvoje ir stojantiesiems į valstybės finansuojamas, valstybės nefinansuojamas su studijų stipendija bei valstybės nefinansuojamas vietas reikia atitikti šiuos reikalavimus:
1. Išlaikyti ne mažiau kaip tris valstybinius brandos egzaminus:
- Lietuvių kalbos ir literatūros;
- Matematikos;
- Stojančiojo laisvai pasirinktą valstybinį brandos egzaminą
2. Šių trijų valstybinius brandos egzaminų (VBE) įvertinimų aritmetinis vidurkis turi prilygti brandos egzaminų programose nustatytam pagrindiniam mokymosi pasiekimų lygiui (t. y. turi siekti bent 36 balus).
3. Stojančiųjų į valstybės finansuojamas, valstybės nefinansuojamas su studijų stipendija bei valstybės nefinansuojamas vietas konkursinis balas turi būti ne mažesnis 5. Minimalus konkursinis balas taikomas visiems stojantiesiems, įskaitant ir tuos, kurių vidurinį išsilavinimą liudijančiame dokumente įrašyta „Brandos egzaminų nelaikė (atleistas)“.
Prie konkursinio balo dar gali būti pridedama papildomų balų už laimėtas olimpiadų, konkursų prizines vietas, savanorišką veiklą ir kt. Plačiau
Daugiau informacijos apie priėmimo reikalavimus studijas baigusiems ankstesniais metais.
Jei nori iš anksto pasimodeliuoti savo galimą konkursinį balą, pasinaudok Konkursinio balo skaičiuoklė
Norintiems pasikonsultuoti: |
Atsiliepimai
„Lietuvių filologijos ir reklamos: turinio kūrimo ir rinkodaros programa puikiai atitinka skaitmeninės rinkodaros darbo rinkos poreikius. Svarbu, kad šioje programoje ugdomi specialistai, gerai suprantantys komunikacijos socialiniuose tinkluose reikalavimus, jaučiantys tikslinę auditoriją, gebantys rašyti skirtingoms auditorijoms tinkamu stiliumi, išmanantys lietuvių kalbos rašybos, skyrybos, bendrinės kalbos normas. Be to, kartu su komanda kuriantys paveikios komunikacijos strategijas. SEO tekstų rašytojai turi gerai išmanyti standartinių pranešimų spaudai, publicistinių straipsnių, tinklaraščio įrašų, kitų svetainės turinio tekstų rengimo ypatumus, tinkamai pasirinkti skaitmeninės ir tradicinės rinkodaros priemones ir sklaidos kanalus.“
Loreta Varaniūtė, studijų programos „Lietuvių filologija ir reklama“ absolventė, skaitmeninės rinkodaros agentūros „What about“ vidinės ir išorinės komunikacijos vadovė
„Džiaugiuosi pasirinkta studijų programa. Dėstomi dalykai įdomūs ir praktiški, dėstytojai itin rūpestingi, pagarbūs, o ir pati fakulteto aplinka jauki ir bendruomeniška.
Šios turiningos studijos mane įkvepia, jaučiuosi drąsiai, motyvuotai ir su nekantrumu laukiu ateinančių semestrų.“
Karolina Ubartaitė, studijų programos studentė