Apie programą
Studijų sritis: humanitariniai mokslai.
Studijų kryptis: filologija pagal kalbą (lietuvių filologija)
Suteikiamas kvalifikacinis laipsnis: humanitarinių mokslų bakalauras
Studijų trukmė: 4 m. (240 kreditų)
Metinė studijų kaina (2025): 4 108 Eur
Programos tikslas
Tarpdalykinė studijų programa apima ne tik lietuvių kalbos, literatūros ir kultūros studijas, bet ir rinkodaros komunikaciją ir jos technologijas. Studentai stiprina lietuvių kalbos sistemos žinias ir literatūros išmanymą globaliame kultūros kontekste, gilinasi į propagandinės komunikacijos principus, prekių ženklų, nuomonės formuotojų, integruotosios rinkodaros komunikaciją, kūrybinę rinkodarą, elektroninio verslo technologijas, naratyvus skaitmeninėse medijose, lavina kūrybinio ir taikomojo rašymo gebėjimus, taiko DI, MarTech, grafinio dizaino įrankius reklamos kampanijų projektams rengti ir įgyvendinti.
Studijų programą kuruoja Kalbų, literatūros ir vertimo studijų institutas Norintiems pasikonsultuoti:
Jolita Malinauskienė
Studijuojami dalykai
Lietuvių filologijos ir reklamos: turinio kūrimas ir rinkodara programos studentai gali studijuoti ir atlikti praktiką užsienyje: Didžiojoje Britanijoje, Ispanijoje, Danijoje, Italijoje, Kipre, Lenkijoje, Estijoje ir kitose šalyse.
Dalykai |
Kreditai |
1 rudens semestras |
|
PRIVALOMIEJI DALYKAI |
30.0 |
Akademinis rašymas |
5.0 |
Lotynų kalba |
5.0 |
Bendrinė lietuvių kalba (rašyba ir skyryba) I/III d. |
5.0 |
Kalbotyros įvadas |
5.0 |
Lietuvių literatūros istoriografija |
5.0 |
Technologijos ir skaitmeninė visuomenė |
5.0 |
2 pavasario semestras |
|
PRIVALOMIEJI DALYKAI |
15.0 |
Bendrinė lietuvių kalba (fonetika, akcentologija ir leksikologija) II/III d. |
10.0 |
Užsienio kalba (anglų) C1 |
5.0 |
PRIVALOMAI PASIRENKAMI DALYKAI |
5.0 |
Integruotosios rinkodaros komunikacijos |
5.0 |
Viešoji komunikacija |
5.0 |
INDIVIDUALIŲJŲ STUDIJŲ DALYKAI * |
10.0 |
Pasirenkamasis studijų krypties dalykas |
5.0 |
Naratyvai skaitmeninėse medijose |
5.0 |
Bendrųjų universitetinių studijų dalykai |
5.0 |
Laisvai pasirenkami kitų studijų programų ir kitų fakultetų dalykai |
5.0 |
3 rudens semestras |
|
PRIVALOMIEJI DALYKAI |
15.0 |
Retorikos pagrindai |
5.0 |
Teksto interpretacija I/V d. |
10.0 |
PRIVALOMAI PASIRENKAMI DALYKAI |
5.0 |
Rinkodara |
5.0 |
Vartotojų elgsena internete |
5.0 |
INDIVIDUALIŲJŲ STUDIJŲ DALYKAI |
10.0 |
Pasirenkamieji studijų krypties dalykai |
5.0 |
Medijos ir paveikioji komunikacija |
5.0 |
Sociolingvistikos įvadas |
5.0 |
Bendrųjų universitetinių studijų dalykai |
5.0 |
Laisvai pasirenkami kitų studijų programų ir kitų fakultetų dalykai |
5.0 |
4 pavasario semestras |
|
PRIVALOMIEJI DALYKAI |
25.0 |
Bendrinė lietuvių kalba (morfologija ir sintaksė) III/III d. |
10.0 |
Reklamos semiotika |
5.0 |
Teksto interpretacija II/V d. |
5.0 |
Turinio rinkodara |
5.0 |
INDIVIDUALIŲJŲ STUDIJŲ DALYKAI |
5.0 |
Pasirenkamasis studijų krypties dalykas |
5.0 |
Skaitmeninių išteklių lingvistika |
5.0 |
Bendrųjų universitetinių studijų dalykai |
5.0 |
Laisvai pasirenkami kitų studijų programų ir kitų fakultetų dalykai |
5.0 |
5 rudens semestras |
|
PRIVALOMIEJI DALYKAI |
25.0 |
Bendrinės kalbos normos ir stilistika |
10.0 |
Kognityvinės lingvistikos įvadas |
5.0 |
Teksto interpretacija III/V d. |
10.0 |
INDIVIDUALIŲJŲ STUDIJŲ DALYKAI |
5.0 |
Pasirenkamieji studijų krypties dalykai |
5.0 |
Elektroninio verslo technologijos |
5.0 |
Propagandinė komunikacija |
5.0 |
Bendrųjų universitetinių studijų dalykai |
5.0 |
Laisvai pasirenkami kitų studijų programų ir kitų fakultetų dalykai |
5.0 |
6 pavasario semestras |
|
PRIVALOMIEJI DALYKAI |
15.0 |
Teksto interpretacija IV/V d. |
10.0 |
Tekstų kūrimo ir vertimo praktikumas (kritiniai, komerciniai ir reklaminiai tekstai) |
5.0 |
INDIVIDUALIŲJŲ STUDIJŲ DALYKAI |
15.0 |
Pasirenkamieji studijų krypties dalykai |
5.0 |
grupė: |
|
Vertimo ir redagavimo praktikumas |
5.0 |
Kūrybinė rinkodara ir komunikacija |
5.0 |
Nuomonės formuotojų rinkodara |
5.0 |
grupė: |
|
Lietuvių kalbos dialektologija |
5.0 |
Lietuvių kalbos istorija |
5.0 |
Bendrųjų universitetinių studijų dalykai |
5.0 |
Laisvai pasirenkami kitų studijų programų ir kitų fakultetų dalykai |
5.0 |
7 rudens semestras |
|
PRIVALOMIEJI DALYKAI |
15.0 |
Skaitmeninis prekės ženklo valdymas |
5.0 |
Teksto interpretacija V/V d. |
10.0 |
INDIVIDUALIŲJŲ STUDIJŲ DALYKAI |
15.0 |
Pasirenkamasis studijų krypties dalykas |
5.0 |
Kultūros ir leidybos projektų vadyba |
5.0 |
Bendrųjų universitetinių studijų dalykai |
5.0 |
Laisvai pasirenkami kitų studijų programų ir kitų fakultetų dalykai |
5.0 |
8 pavasario semestras |
|
PRIVALOMIEJI DALYKAI |
30.0 |
Bakalauro baigiamasis darbas (kryptis: filologija pagal kalbą) |
15.0 |
Profesinė praktika |
15.0 |
* Nuo antro semestro galima rinktis INDIVIDUALIĄSIAS STUDIJAS. INDIVIDUALIOSIOS STUDIJOS – studento, studijuojančio pirmosios studijų pakopos ar vientisųjų studijų programoje, laisvai pasirenkamos studijos, kurios yra integruota studijų programos dalis. Taigi INDIVIDUALIŲJŲ STUDIJŲ DALYKĄ (-US) pasirenka pats studentas. Daugiau apie individualiąsias studijas žr. https://www.vu.lt/studijos/stojantiesiems/individualios-studijos
Karjera
• rinkodaros komunikacijos specialistai, tekstų rašytojai, projektų vadovai, skaitmeninės reklamos ir kitų medijų turinio kūrėjai reklamos, viešųjų ryšių agentūrose, rinkodaros skyriuose, MarTech srityje(PR Service, UAB „Baltic RED“, MB „Ryški reklama“, agentūra „What about“, UAB „Verslo įvaizdžio studija“, UAB „Media bitės“, UAB „Strateginiai partneriai“, 15min, delfi.lt);
• žurnalistai žiniasklaidoje, televizijoje ir radijuje;
• viešųjų ryšių atstovai, projektų vadovai, valstybės tarnautojai kultūros, švietimo, mokslo, valstybės ir savivaldybių įstaigose (Maironio lietuvių literatūros muziejus, „Pegaso“ knygynas; universitetai, kolegijos, Lietuvių kalbos institutas);
• projektų vadovai, redaktoriai, stilistai, vertėjai leidyklose, redakcijose, spaustuvėse (leidykla „Alma Littera“, UAB „Jotema“, AB „Terra Publica“, UAB leidykla „Jūsų Flintas“, UAB „Vitae Litera“, UAB spaustuvė „Morkūnas ir Ko“);
• laisvai samdomi, savarankiškai dirbantys tekstų kūrėjai, knygų autoriai, vertėjai, redaktoriai, publicistai.
Priėmimo reikalavimai
Konkursinio balo sandara išsilavinimą įgijusiems 2024 m.
|
Dalykas |
Forma |
Koeficientas |
1 |
Lietuvių kalba ir literatūra |
Brandos egzamino įvertinimas |
0,4 |
2 |
Istorija arba geografija, arba matematika, arba informacinės technologijos, arba užsienio kalba( jei kalba nesikartoja su trečiojo ar ketvirtojo dalyko kalba) |
Brandos egzamino įvertinimas arba pažymys |
0,2 |
3 |
Bet kuris dalykas, nesutampantis su kitais dalykais |
Brandos egzamino įvertinimas arba metinis pažymys |
0,2 |
4 |
Užsienio kalba |
Brandos egzamino įvertinimas arba metinis pažymys |
0,2 |
Vidurinį išsilavinimą įgijusiems 2024 m. Lietuvoje ir stojantiesiems į valstybės finansuojamas, valstybės nefinansuojamas su studijų stipendija bei valstybės nefinansuojamas vietas reikia atitikti šiuos reikalavimus:
1. Išlaikyti ne mažiau kaip tris valstybinius brandos egzaminus:
- Lietuvių kalbos ir literatūros;
- Matematikos;
- Stojančiojo laisvai pasirinktą valstybinį brandos egzaminą
2. Šių trijų valstybinius brandos egzaminų (VBE) įvertinimų aritmetinis vidurkis turi prilygti brandos egzaminų programose nustatytam pagrindiniam mokymosi pasiekimų lygiui (t. y. turi siekti bent 36 balus).
3. Stojančiųjų į valstybės finansuojamas, valstybės nefinansuojamas su studijų stipendija bei valstybės nefinansuojamas vietas konkursinis balas turi būti ne mažesnis 5. Minimalus konkursinis balas taikomas visiems stojantiesiems, įskaitant ir tuos, kurių vidurinį išsilavinimą liudijančiame dokumente įrašyta „Brandos egzaminų nelaikė (atleistas)“.
Prie konkursinio balo dar gali būti pridedama papildomų balų už laimėtas olimpiadų, konkursų prizines vietas, savanorišką veiklą ir kt. Skaitykite plačiau
Daugiau informacijos apie priėmimo reikalavimus studijas baigusiems ankstesniais metais.
Jei nori iš anksto pasimodeliuoti savo galimą konkursinį balą, pasinaudok Konkursinio balo skaičiuokle.
Norintiems pasikonsultuoti: |
Atsiliepimai
„Lietuvių filologijos ir reklamos: turinio kūrimo ir rinkodaros programa puikiai atitinka skaitmeninės rinkodaros darbo rinkos poreikius. Svarbu, kad šioje programoje ugdomi specialistai, gerai suprantantys komunikacijos socialiniuose tinkluose reikalavimus, jaučiantys tikslinę auditoriją, gebantys rašyti skirtingoms auditorijoms tinkamu stiliumi, išmanantys lietuvių kalbos rašybos, skyrybos, bendrinės kalbos normas. Be to, kartu su komanda kuriantys paveikios komunikacijos strategijas. SEO tekstų rašytojai turi gerai išmanyti standartinių pranešimų spaudai, publicistinių straipsnių, tinklaraščio įrašų, kitų svetainės turinio tekstų rengimo ypatumus, tinkamai pasirinkti skaitmeninės ir tradicinės rinkodaros priemones ir sklaidos kanalus.“
Loreta Varaniūtė, studijų programos „Lietuvių filologija ir reklama“ absolventė, skaitmeninės rinkodaros agentūros „What about“ komunikacijos vadovė
„Džiaugiuosi pasirinkta studijų programa. Dėstomi dalykai įdomūs ir praktiški, dėstytojai itin rūpestingi, pagarbūs, o XVII a. fakulteto pastatų aplinka – jauki ir kerinti. Studentiškas gyvenimas įtraukia – vyksta daug akademinių renginių ir bendruomenės švenčių. Šios turiningos studijos mane įkvepia, jaučiuosi drąsiai ir motyvuotai ir su nekantrumu laukiu ateinančių semestrų.“
Karolina Ubartaitė, studijų programos studentė
Apie mus rašo
Geriausia Kauno fakulteto dėstytoja Skirmantė Biržietienė: žingeidūs studentai įpareigoja nuolat naujinti žinias ir kompetencijas
Prieiga: https://www.knf.vu.lt/aktualijos/3979-geriausia-kauno-fakulteto-destytoja-skirmante-birzietiene-zingeidus-studentai-ipareigoja-nuolat-naujinti-zinias-ir-kompetencijas
Geriausia VU KNF dėstytoja Eglė Gabrėnaitė: didžiulė sėkmė ir paskata savo kelyje sutikti tinkamų vedlių
Prieiga: https://www.knf.vu.lt/aktualijos/3590-geriausia-vu-knf-destytoja-egle-gabrenaite-didziule-sekme-ir-paskata-savo-kelyje-sutikti-tinkamu-vedliu
Įgūdžiai, būtini ateities specialistams. Pokalbis su Vilniaus universiteto Kauno fakulteto mokslininkais
Prieiga: http://mokslolietuva.lt/2024/08/igudziai-butini-ateities-specialistams/
Dėstytojų veikla
Doc. dr. I. Mickienė, doc. dr. R. Baranauskienė: monografijos „Kalbininkas Albertas Ružė: gyvenimo morfologija ir sintaksė“ pristatymas
Prieiga: https://www.santarve.lt/vieksniuose-pristatyta-knyga-skirta-zymiam-kalbininkui-atminti/
Doc. dr. G. Romeika: ekspertinės nuomonės teikimas apie Kaziuko mugę Kaune
Prieiga: https://www.lrytas.lt/verslas/rinkos-pulsas/2024/02/29/news/sujudo-del-kaziuko-muges-kaune-ar-tai-nera-bandymas-savintis-vilniaus-tradicijas--30699548
Doc. dr. I. Mickienė, doc. dr. R. Baranauskienė: dalyvavimas Jungtinių Tautų organizacijos Baltijos skyriaus geografinių pavadinimų ekspertų grupės susitikime 2024 m. ir skaitytas pranešimas
Prieiga: https://vlkk.lt/terminu-bankas?view=article&id=14293:23-iasis-ungegn-baltijos-skyriaus-susirinkimas-vilniuje&catid=28
Doc. dr. I. Mickienė, doc. dr. R. Baranauskienė: dalyvavimas LNK Vidurdienio žiniose ir teikta ekspertinė nuomonė apie pravardes
Prieiga: https://lnk.lt/vidurdienio-zinios/243324 (nuo 56:20)
Doc. dr. I. Griesienė išrinkta geriausia VU mėnesio mentore
Prieiga: https://www.2343ec78a04c6ea9d80806345d31fd78-gdprlock/story.php?story_fbid=848062090680664&id=100064306435250&mibextid=WC7FNe&rdid=FEjqbrOpxaxiuSGC"