Vaiva Lesinskaitė 3Antroji LFR III kurso studenčių Paulinos Taškutės ir Agnės Vaitkutės pokalbio dalis su skirtingas veiklos sritis pasirinkusiomis programos „Lietuvių filologija ir reklama“ http://www.knf.vu.lt/stojantiesiems/bakalauro-studijos/lietuviu-filologija-ir-reklama absolventėmis – leidyklos „Terra publica“ redaktore Jovita Lankiene, UAB „Helisota“ Rinkodaros grupės vadove Edita Galinaitiene ir vertėja, kūrybininke Vaiva Lešinskaitė.

 

Apie perspektyvas po studijų ir tai, kas įgyjama universitete

Paulina ir Agnė: Vis dar svajojame, kad ateityje būsime žurnalistėmis arba redaktorėmis, kurios rašo aktualiomis temomis ir dalijasi savo mintimis su žmonėmis. Tikime, kad po lietuvių filologijos ir reklamos studijų turėsime ne tik puikias lietuvių kalbos žinias, bet ir išmanysime reklamos kūrimo ypatybes. Kaip Jūs manote, kokios perspektyvos laukia jaunų žmonių, baigusių šią studijų programą?

Jovita Lankienė: Sunku pasakyti, žmogus, kuris mokėsi informatikos, dirba informatiku, o turintis lietuvių filologijos ir reklamos bakalauro diplomą, gali daug kur įsidarbinti. Manau, kad svarbu atrasti tą sritį, kuri labiausiai žavi ir ja daugiau domėtis.

Edita Galinaitienė: Manau, visos perspektyvos priklauso nuo to, kiek tas jaunas žmogus yra nusiteikęs dirbti, papildomai domėtis ir praktikuotis pats. Kokia studijų programa bebūtų, ji yra tik starto linija, kurią peržengus maratoną teks bėgti pačiam.

Vaiva Lesinskaitė: Šiuo požiūriu LFR programa man atrodo lanksti, tad viskas labiausiai priklauso nuo polinkių ir asmeninių gabumų. Mano studijų metais reklamos kanalų dar buvo mažiau, o dabar, kai viskas taip sparčiai persikraustė į internetą ir išmaniąsias technologijas, veiklos tekstų rašytojams tikrai yra, ir jos įvairovė didesnė.

Paulina ir Agnė: Pamename, jog pirmi metai universitete buvo patys įdomiausi, tačiau kartu ir bauginantys. Nieko nepažinojome, turėjome susirasti naujų draugų, susipažinti su dėstytojais ir netgi iškentėti pusantros valandos paskaitoje. Dabar viskas atrodo kur kas paprasčiau. Žinome kiekvieną fakulteto kampelį, išmokome derinti studijas su studentišku gyvenimu, o paskaitos tapo tarsi įprastu kasdieniu ritualu. Pirmi ir paskutiniai metai universitete – kaip Jūs patobulėjote, pasikeitėte? Ko išmokote?

Jovita Lankienė: Paskutiniais metais pradedi suprasti, ko tau reikia, ką svariausio pasiimi iš paskaitų, pradedi savarankiškai domėtis norima sritimi, važinėji į įvairius seminarus. Kadangi pati dirbu redaktore, manau, jog svarbu domėtis visomis naujovėmis savo srityje.

Edita Galinaitienė: Negalėčiau į šį klausimą atsakyti tik žiūrėdama per studijų prizmę, nes visų studijų metu ir dirbau, ir savanoriavau, ir užsiėmiau visuomenine veikla, tačiau tas laikotarpis tikrai suformavo mano asmenybės branduolį. Esu dėkinga žmonėms, kurie tada padėjo augti ir atrasti kelius, kuriais mielai einu ir šiandien.

Vaiva Lesinskaitė: Šiuo požiūriu LFR programa man atrodo lanksti, tad viskas labiausiai priklauso nuo polinkių ir asmeninių gabumų. Mano studijų metais reklamos kanalų dar buvo mažiau, o dabar, kai viskas taip sparčiai persikraustė į internetą ir išmaniąsias technologijas, veiklos tekstų rašytojams tikrai yra, ir jos įvairovė didesnė.

Kas gali studijuoti lietuvių filologiją ir reklamą?

Paulina ir Agnė: Kiekvienas norintis studijuoti lietuvių filologiją ir reklamą turėtų domėtis literatūra, kasdienėmis aktualijomis. Studijos universitete ugdo kantrybę, pastabumą ir kūrybiškumą. Kaip manote, kokių savybių reikia turėti, norint studijuoti lietuvių filologiją ir reklamą?

Jovita Lankienė: Būtinai reikia susikaupimo, kruopštumo, atsakingumo, turi būti gana smulkmeniškas. Kartais užtrunki labai ilgai, ieškodamas kaip tekste pakeisti vieną žodį, tenka ir į Valstybinę lietuvių kalbos komisiją skambinti.

Edita Galinaitienė: Reikia būti įvairiapusei asmenybei ir nepamiršti perskaityti abi šios programos pavadinimo dalis. Šios studijos nebus TIK reklama arba TIK filologija. Tad ir savybių reikia tokių, kurios dera su abiem šios programos dalimis, pradedant kūrybiškumu, baigiant pomėgiu skaityti.

Vaiva Lesinskaitė: Kaip ir visų kitų specialybių studentams, svarbiausia – smalsumo ir žingeidumo. Dar, kaip žmonės sako, „turėti gyslelę“: jausti kalbą, mėgti literatūrą, žaisti žodžiais, skaityti tarp eilučių.

Paulina ir Agnė: Universitetas – gyvenimo mokytojas. Čia supratome, kaip per vieną naktį įmanoma ne tik perskaityti knygą, bet ir parašyti kursinį darbą... Radome pačius geriausius draugus, išmokome drąsiai svajoti ir siekti savo tikslų. Universitete suaugome ir pasikeitėme. Kokių gyvenimiškų dalykų Jus išmokė studijos universitete? Ar palaikote ryšius su kurso draugais?

Edita Galinaitienė: Studijų laikotarpis išmokė susidėlioti prioritetus, išsikelti tikslus ir jų siekti. Išmokė suderinti labai skirtingus dalykus ir bendradarbiauti su skirtingais žmonėmis. Taip pat padovanojo neįkainojamą dovaną – draugų, kurie mane jau išmokė ir vis dar moko kažko naujo.

Vaiva Lesinskaitė: Išmokau elementaraus komandinio darbo, įgijau bendravimo įgūdžių. Palaikyti ryšius šiais feisbuko laikais nesunku, tad daugmaž žinau, kuo gyvena dalis kurso draugų, o dvi iš jų iki šiol yra labai artimos mano draugės.

Jovita Lankienė: Su kurso draugais bei dėstytojais palaikau ryšius ir puikiai sutariu.

Ką dirba alumnės ir kokie trys žodžiai taikliausiai perteikia programos Lietuvių filologija ir reklama turinį?

Jovita Lankienė: Dirbu redaktore leidykloje „Terra publica“. Joje atlikau praktiką, todėl likau ten dirbti, redaguoju tekstus. Kartais taisau kelių puslapių tekstus, o kartais net kelių šimtų. Tenka rašyti ir reklamines knygų anotacijas. Kai kuriose leidyklose būna teksto redaktoriai, korektoriai, o aš šiuos darbus atlieku pati.  Lietuvių filologija ir reklama – knygos, tekstas ir redagavimas.

Edita Galinaitienė: Šiandien dirbu įmonės, kuri užsiima sraigtasparnių remontu visame pasaulyje, rinkodaros grupės vadove. Mano užduotis, paprastai tariant, yra formuoti įmonės įvaizdį, pradedant reklamine medžiaga, baigiant įmonės renginiais ar tarptautinėmis parodomis, kuriose įmonė „Helisota“ dalyvauja. Kiekviena mano darbo diena yra vis kitokia, o visos užduotys labai skirtingos, todėl džiaugiuosi, kad darbe galiu panaudoti beveik visas studijų ir ankstesnių darbinių patirčių metu įgytas žinias bei kompetencijas. Lietuvių filologija ir reklama man yra studijos, kurias pakartočiau.

Vaiva Lesinskaitė: Baigusi studijas dirbau viešųjų ryšių, vertimų, leidybos versle. Paskui nusėdau kūrybinėje reklamos srityje. Rašau reklamos tekstus – nuo šūkių ir pavadinimų iki produktų etikečių ir postų socialiniuose tinkluose. Greta kūrybinio pobūdžio užduočių nemažą darbo dalį sudaro medžiagos adaptavimas dirbant su tarptautiniais prekių ženklais, pavyzdžiui, televizijos reklamų, interneto svetainių, mobiliųjų programėlių tekstai, kuriuos reikia pritaikyti mūsų rinkai. Lietuvių filologija ir reklama – iš studijuojančiųjų perspektyvos yra „daugiau nei kalbininkas“. Jei abstrakčiau ir skambiau, gal „žodžių žaidimo taisyklės“.

Nuotrauka – iš Vaivos Lesinskaitės asmeninio archyvo.