Su Vilniaus universiteto Kauno fakulteto (VU KnF) Socialinių mokslų ir taikomosios informatikos instituto jaunesniąja asistente ir doktorante Dovile Balevičiene smagu kalbėtis ne tik apie jos dėstomus vadybos ir rinkodaros dalykus, santykius su studentais ar vykdomus mokslinius tyrimus, projektus, bet ir apie augintinius – samojedų veislės šunį Hannah Montana, kukurūzinį žaltį Kamiliuką ir šamą, vardu Albinas.
Po vadybos studijų pasirinko akademinę veiklą
Vyresniųjų kolegų gerbiama ir studentų mėgstama dėstytoja yra baigusi kultūros vadybos ir projektų vadybos studijas, o šiuo metu rengia socialinių mokslų daktaro disertaciją apie kultūrinės įvairovės valdymo ir organizacijos inovatyvumo sąsajas. „Vilniaus universitete Kaune dėstau kelis dalykus lietuvių ir anglų kalbomis: vadybą, kultūros ir leidybos projektų vadybą, meno inovacijų ir projektų vadybą, strateginę meno rinkodarą“, – sako naujiems susitikimams VU KnF auditorijose su studijų programų Ekonomika ir vadyba, Marketingo technologijos* ir kt. studentais besirengianti jaunoji mokslininkė Dovilė Balevičienė, kuri prieš kelis metus buvo pripažinta geriausia fakulteto dėstytoja ir apdovanota Rektoriaus premija. Dėstytoja džiaugiasi, kad buvo pastebėtos ir įvertintos jos pastangos ugdyti studentus, žinančius ir gebančius priimti socialiai atsakingus bei kritiškus sprendimus.
Santykių su studentais pagrindas – mentorystė
Pasakodama apie sprendimą savo ateitį susieti su akademine veikla, D. Balevičienė prisimena nuo pat mažens labiausiai domėjusis mokytojo profesija ir renginių organizavimu: „Todėl bakalauro studijoms pasirinkau kultūros vadybą, o apie galimybes tapti dėstytoja susimąsčiau jau studijuodama magistrantūroje, kai mano baigiamojo darbo vadovas docentas E. Bartkus vis užsimindavo apie studijų tęsinį trečiojoje pakopoje.“ Prieš pat doktorantūros studijas pakviesta dėstyti VU KnF kultūros vadybos programoje jaunoji mokslininkė prisipažįsta, kad dėstyti jai patiko, o su daugeliu studentų pavyko ir susidraugauti: „Su kai kuriais iš jų iki šiol palaikome ryšius. Džiugu, kad buvę studentai kviečia vesti mokymus jų darbovietėse ar prašo patarti jiems teikiant paraiškas ir vykdant įvairius projektus.“
Pašnekovė įsitikinusi, kad šiuolaikiniame studijų procese, kai dauguma studentų yra aktyvūs ir drąsiai reiškia savo nuomonę, dėstytojas tampa mentoriumi. „Į studijas akademinis jaunimas dabar žiūri rimtai ir atsakingai, jie yra reiklūs ir pageidauja studijų kokybės, o teorines žinias siekia pritaikyti praktiškai“, – teigia dėstytoja Dovilė, su savo studentais noriai bendradarbiaujanti ir šiems baigus studijas.
Universitetinėse studijose įgyjamas ir socialinis kapitalas
Vadybos dalykus keliose studijų programose dėstanti D. Balevičienė sako visada siekianti, kad studentai per paskaitas ne tik įgytų tam tikrų žinių bei gebėjimų, bet ir susiburtų į komandas: „Universitetas suteikia didelį privalumą – socialinį kapitalą. Studijų metais sukaupti santykiai ir kontaktai bus naudojami visą gyvenimą“. Visgi didžiausias iššūkis jai – sudominti paskaitų metu perteikiama informacija ir į diskusiją auditorijoje įtraukti kuo daugiau studentų: „Kad jiems būtų įdomu mano paskaitose ir užsiėmimuose, bandau remtis ir konkrečiais atvejais, ir tyrimais, taip pat istorijomis ar asmenine patirtimi“. Pasak aktyviai įsitraukiančius studentus nuolat skatinančios dėstytojos, jos taikoma neformali motyvavimo sistema padeda sukurti sveiką konkurencinę aplinką auditorijoje. O paskaitose išgirstus įdomesnius faktus studentai dažnai įsidėmi geriau nei įvairius teorijų aspektus. Tiek akademinėje bendruomenėje, tiek apskritai gyvenime dėstytoja žavisi žmonių gebėjimu viešai pripažinti savo žinių ribas: „Studentai tikisi, kad dėstytojai turės atsakymus į visus studentų klausimus ir žinos viską, bet taip tikrai nėra. Svarbiausia – nuolat siekti sužinoti daugiau ir giliau. Ir dalytis.“
Kviečia rinktis Marketingo technologijų studijas
Besirengiantiems šiemet stoti į aukštąsias mokyklas abiturientams dėstytoja Dovilė Balevičienė rekomenduoja rinktis perspektyvias studijas, iš daugybės pasiūlymų išsiskiriančias aktualumu ir atitikimu šiuolaikinės darbo rinkos poreikiams. Naujausia VU Kauno fakulteto bakalauro studijų programa Marketingo technologijos* (MarTech), kurioje derinami tiek informacinių technologijų (IT), tiek rinkodaros dalykai, buvo rengiama kelis metus. Dėl jos buvo konsultuojamasi su elektroninio marketingo srityje dirbančių įmonių specialistais iš Digital Academy, Hostinger, Blue Solutions, Telesoft, Optimus CRM, Kvantas, DXC Technology (anksčiau – CSC Baltic), Bankera, Adfingers bei pasitelkiama VU KnF narystė Microsoft Dynamics Academic Alliance ir SAP University Alliance. Drauge su socialiniais partneriais buvo pagrįstas marketingo kompetencijų turinčių informatikos specialistų šiuolaikiniam verslui poreikis ir atitinkamos programos aktualumas. MarTech programoje bus rengiami kvalifikuoti IT specialistai, turintys informacijos sistemų kūrimo ir valdymo srities žinių, leisiančių jiems įgyvendinti marketingo srities sprendimus. Ypatingas tokių kvalifikuotų specialistų poreikis atsiskleidė karantino dėl koronoviruso pandemijos metu, kai daugelis įmonių buvo priverstos pergalvoti savo veiklą ir dažnu atveju perkelti ją į virtualią erdvę.
Gyvenimo džiaugsmo įkvepia ne tik mylimas darbas
VU Kauno fakulteto Socialinių mokslų ir taikomosios informatikos instituto jaunesnioji asistentė ir doktorantė Dovilė Balevičienė – atvira ir įvairiapusė asmenybė. Mielai pasakojanti apie savo pomėgius ir laisvalaikį: „Žmonių, kurie mane įkvepia, yra labai daug. Mėgstu filmus ir serialus, auginu daugybę augalų, domiuosi dizaino tendencijomis (ypač urban jungle ir biophilic design), mėgstu organizuoti šventes ir susibūrimus. Kartas nuo karto išsitraukiu fleitą ir pasitikrinu, ar pirštai vis dar atsimena C. Debussy, K. M. Čiurlionio ir kitų autorių kūrinius. Net kai kurie studentai žino apie kelis įdomius mano augintinius – samojedų veislės šunį, vardu Hannah Montana, kukurūzinį žaltį Kamiliuką ir šamą, vardu Albinas“.
Parengta pagal VU KnF Lietuvių filologijos ir reklamos IV kurso studentės Dovilės Žiauberytės medžiagą