„Labiausiai praverčia studijų metu patobulinti lietuvių kalbos vartosenos, tekstų rašymo įgūdžiai, gautos žinios apie marketingą bei įgyti „Adobe“ programų pagrindai“, – atskleidė VU Kauno fakulteto absolventė, socialinių tinklų agentūroje „Instakademija“ dirbanti Agnė Vaitkutė. Daugiau apie darbo specifiką kviestinė lektorė papasakojo lapkričio 3 d. vykusiame seminare „Kaip atrodo darbo diena reklamos agentūroje?“.
Profesinės praktikos metu gautas darbas
Kaip atskleidė studijų programą Lietuvių filologija ir reklama baigusi absolventė, darbą socialinių tinklų agentūroje ji rado studijuodama Kauno fakultete. A. Vaitkutė šioje agentūroje įsidarbino po to, kai atliko profesinę praktiką.
Kalbėdama apie profesinės praktikos metu kylančias galimybes, absolventė rekomendavo studentams drąsiai kreiptis į juos dominančias reklamos agentūras, net jei pasirinkta įmonė neieško praktikantų. Galbūt, pasak lektorės, pavyks ne tik atlikti praktiką, o ir įsidarbinti.
Reklamos agentūros darbuotojams kylantys iššūkiai ir sprendimų paieškos
A. Vaitkutė pasidalijo, kad kaip ir visur, darbe tenka spręsti įvairius iššūkius: komunikacijos su klientu ar technologijų trikdžius (ypač tiesioginių renginių metu), atlikti tekstų ar iliustracijų korekcijas. Seminaro pranešėja teigė, kad kartais reikia parašyti tekstą apie produktą, apie kurį pats nenori rašyti dėl nesutampančių vertybių ir pan. Užduotį atlikti padeda nuodugnesnis gilinimasis į temą, gebėjimas pažvelgti iš kito žiūros taško.
Reklamos specialistė nurodė, kad minėtame darbe administruoja socialinius tinklus, kuria paveikų reklaminį turinį bei komunikacinius planus grožio salonams, automobilių servisams, renginiams („IKI Ėjimo varžyboms“) bei ekspozicijų centro parodoms („Moters pasaulis“ ir kt.). Todėl pasiūlė studentams atlikti užduotį, panašią atliekamą darbe – sukurti reklaminius tekstus grožio salonui, automobilių servisui, vaikiškų prekių parduotuvei. Studentų pateikti atsakymai sulaukė teigiamų kviestinės lektorės įvertinimų, nes atliepė socialinių tinklų tekstuose vyraujančias tendencijas: autentiškumą, aktualumą, personalizavimą. Reklaminiuose tekstuose vyravo žodžiai, susiję su artėjančiomis žiemos šventėmis, ekologija bei nuolaidomis.
Noriai atlikta užduotis, dalijimasis rezultatu ir gausiai kilę klausimai rodo, kad darbas reklamos agentūroje itin domina seminare dalyvavusius studijų programų Lietuvių filologija ir reklama bei Marketingo technologijos studentus.