IMG 7297 web2024 metų spalio 25-ąją, antrąją tarptautinės mokslinės konferencijos „Anapus žodžių: paveikieji naratyvai ir multimodalusis diskursas“ (angl. Beyond Words: Persuasive Narratives and Multimodal Discourse) dieną, Kauno fakulteto bendruomenei ir konferencijos dalyviams buvo pristatyta 2024 metais išleista mokslo monografija „Multimodalumo tyrimai: viešojo diskurso retorika ir stilistika“ (angl. Approaches to Multimodality: Rhetoric and Stylistics in Public Discourse). Monografiją parengė Vilniaus universiteto Kauno fakulteto Kalbų, literatūros ir vertimo studijų instituto mokslo grupės „Multimodalumas viešajame diskurse“ mokslininkės doc. dr. Saulutė Juzelėnienė, doc. dr. Skirmantė Šarkauskienė, doc. dr. Rita Baranauskienė, doc. dr. Eglė Gabrėnaitė, doc. dr. Skirmantė Biržietienė ir doc. dr. Jurgita Kerevičienė. Knygą išleido tarptautiniu mastu pripažinta leidykla Brill (https://brill.com/display/title/69417).

Pristatydamos ilgai ir kruopščiai rengtą mokslinį darbą autorės pasitelkė kelionės, kupinos sėkmingai įveiktų iššūkių, metaforą.

Vienas iš monografijos įkvėpėjų, Amsterdamo universiteto medijų studijų profesorius Charles‘as Forceville‘is džiaugėsi, kad viešėdamas Lietuvoje gali asmeniškai pasveikinti autores ir padėkoti už indėlį į multimodalumo tyrimų sritį.

Anglų kalba išleistą solidų veikalą, sudarytą mokslininkių doc. dr. Saulutės Juzelėnienės, doc. dr. Skirmantės Šarkauskienės ir doc. dr. Ritos Baranauskienės, C. Forceville‘is pavadino vade mecum mokslininkams ir studentams, tyrinėjantiems vizualinę ir multimodalinę stilistiką, retoriką ir kūrybiškumą įvairiose medijose, specialistams, dirbantiems reklamos, klipų, filmų kūrimo ir kt. srityse.

„Ši knyga unikali, nes sudomina viso pasaulio multimodalumo tyrinėtojus ir taip pat pasiūlo neįkainojamą ne „anglišką“ analizės perspektyvą, daugiausia dėmesio skirdama Lietuvos viešajam diskursui“, – sakė mokslininkas C. Forceville‘s.

„Tikiuosi, kad ši monografija visame pasaulyje ras skaitytojų, kurie domisi multimodaline stilistika ir įtikinėjimu“, – sakė C. Forceville‘is, kviesdamas skaityti knygą ir pasisemti originalių įžvalgų, skatinančių tarpkultūrinius lyginamuosius tyrimus, pabrėžiančių kultūrinio konteksto vaidmenį multimodalumui, leidžiančių įvertinti multimodalinės komunikacijos ir (sub)kultūrinių įtakų sąveiką politiniame, reklamos ir kino diskurse.

IMG 7234 webKnygoje aptariama pažado ir grėsmės retorika vietiniame politiniame diskurse, argumentacijos schemos socialinėje reklamoje. Taip pat skiriama dėmesio vizualiniams ir multimodaliniams tropams – metaforai, metonimijai, hiperbolei, oksimoronui ir ironijai – socialinėje reklamoje. Analizuojamos multimodalinės metaforos alkoholinių gėrimų vaizdo ir spaudos reklamose. Knyga baigiama emocijų transformacijas reprezentuojančio spalvų kismo, kurį papildo garso ir muzikos pokyčiai, analize Soderbergho ir Rosso filme „Malonus miestelis“ (angl. Pleasantville (1998)).

Autorės dėkojo akademinių reikalų prodekanei Daivai Aliūkaitei už paskatinimą sujungti mokslinės grupės darbus į solidų mokslinį šaltinį, kuriame, taikant klasikinės ir šiuolaikinės retorikos bei stilistikos teorines ir metodologines prieigas, atlikta politinio, reklamos ir kino diskurso analizė reikšmingai papildo vizualinės ir multimodalinės komunikacijos tyrimus.