Lina Naktinė Vilniaus universiteto Kauno fakulteto absolventė11 m. „ACME Film“ dirbanti marketingo projektų vadovė Lina Naktinė džiaugiasi atradusi vietą, kur gali nuolat save išbandyti, augti ir kurti. Šioje įmonėje ji įsidarbino vos baigusi Kultūros vadybos bakalauro studijas Vilniaus universitete Kauno fakultete, nes žinojo, ko siekia. Karjeros kelionė nuo Marketingo asistentės pozicijos iki Marketingo projektų vadovės bei vienos iš penkių didžiųjų Holivudo filmų studijų „SONY Pictures Entertainment“ atstovės Lietuvoje pareigų buvo ilga, tačiau lydima tų pačių vertybių: kūrybiškumo, pastangų komunikuoti tikslingai ir siekio nuolat jausti rinkos pulsą.

„Dabar ypatingai džiugina galimybė dirbti su didelio žinomumo filmų franšizėmis, kaip „Spider-man“, „Hunger Games“, „Garfield“, „John Wick“, „Paddington“, „Venom“ ir pan. Dirbant su mažesniais filmais, tekdavo stengtis įsiūlyti partneriams filmus, tačiau dabar jie neretai kreipiasi patys ir derybose dažniau tenka pabūti galios pozicijoje, kas visada yra labai įdomu. Be to, didesni filmai turi ir didesnius reklaminius biudžetus, kurie atveria daugiau galimybių bei nestandartinių kūrybinių sprendimų komunikacijoje“, – pasakoja Lina apie šiandienio darbo ypatybes ir prisipažįsta, kad nuo pat pradžių ją labiausiai džiugina galimybė kurti.

Studijų metu įgytos žinios lydi kasdien

L. Naktinė prasitaria, kad dėl srities specifikos studijuodama žinių apie kiną įgijo nedaug, tačiau pasirinktos kursinio ir bakalauro darbo temos leido gilintis į komercinio kino industriją ir šias žinias vėliau sėkmingai pritaikyti. Pašnekovė juokiasi, kad studijų metu pristatytą Ganto planą (angl. Gantt Chart) kiek kitokia forma naudoja beveik kasdien. O labiausiai pravertė Vilniaus universiteto Kauno fakulteto Studentų atstovybėje dirbant organizacinio komiteto vadove įgyti gebėjimai organizuoti veiklą ir dirbti su žmonėmis.

„Dabartiniame darbe tenka žongliruoti laiku, duomenimis, resursais ir suvaldyti daug skirtingų projektų vienu metu, dirbti su labai skirtingomis ir spalvingomis asmenybėmis, organizuoti įvairius renginius. Visa tai aš dariau ir Studentų atstovybėje, tad neturėjau pradėti nuo visiško nulio, galėjau atsispirti nuo savo studentiškos patirties“, – pasakoja L. Naktinė ir džiaugiasi, kad pastangos atsipirko ne tik puikiais prisiminimais, bet ir naudinga patirtimi.

Pagrindinė strategija – paveiki komunikacija

Kaip pasakoja Lina, Lietuvos kino marketingo rinka įdomi ir nuolat keičiasi, niekad nenustoja stebinti. Ji labiausiai didžiuojasi galėdama nustebinti ir visko mačiusius. Atsipūsti neleidžia ne tik nuolatiniai iššūkiai, bet ir suvokimas, kad dirbti jos darbą norėtų nemažai žmonių. Tai skatina nuolat tobulėti ir siekti vis geresnių rezultatų, pasiekti užsibrėžtus tikslus, išsiskirti konkurencingoje rinkoje.

„Gali dirbti daug metų, išleisti daug filmų, išmanyti įvairiausias strategijas ir taikliai vertinti būsimų filmų potencialą, bet visada – kiekvienais metais – šioje industrijoje būna siurprizų, filmų kurie „iššovė“, iš kurių industrijos žaidėjai daug nesitikėjo. Labai smagu būti tokio projekto dalimi“, – atvirauja L. Naktinė.

Pašnekovė sako, kad įvairių iššūkių visuomet pasiūlo nepriklausomų studijų (angl. indie) filmai, kuriems skirtas ribotas reklaminis biudžetas. Juose paprastai nevaidina garsios kino žvaigždės, todėl stinga ir kokybiškos reklaminės medžiagos, o marketingo specialistui tenka sukti galvą, kaip išryškinti filmo privalumus ir ką pabrėžti komunikacijoje. Lina pasakoja, kad svarbiausia filmui atrasti auditoriją, o paveiki komunikacija yra pagrindinė strategija, padedanti atskleisti filmo potencialą. Malonu, kai pasiseka atrasti įdomių, naujų, nestandartinių perspektyvų, tačiau tai reikalauja kūrybiškumo, nes neįmanoma kliautis stipriais pardavimus skatinančiais veiksniais.

Motyvuoja galimybė pažinti ir stebinti

„Auditorijai visada patinka, kai ją sugebi nustebinti – tai labiausiai ir pasiteisina. O tam reikia nestandartinio mąstymo, matymo ir gebėjimo kūrybiškai kurti partnerystes. Pats turi būti visada viskam atviras ir tiesiog iš esmės smalsus, jausti pulsą to, kas vyksta aplinkui, kad galėtum atrasti reikiamų kūrybiškų jungčių“, – vardija Lina ir prisipažįsta, kad net įgijusi patirties, pažinusi kino industriją, dirbusi prie didžiausių „Sony Pictures Entertainment“ projektų jaučiasi labiausiai motyvuota galimybės atrasti filmui netikėtą reklamos partnerį ir jį su filmu siejančią žinutę.

„Ko gero, dar labiau patinka, kad be darbo su filmais, per tuos 11 m., turėjau galimybių padirbti prie skirtingų projektų su įvairiausiomis kitomis įmonėmis ir verslais – ne tik Lietuvos, bet ir garsiais tarptautiniais prekės ženklais. Galima sakyti, kad filmas tampa vartais susipažinti su kitokiais verslais, veiklos sritimis. O tai labai įdomu ir augina mane kaip marketingo srities profesionalę“, – pasakoja L. Naktinė.

Lina Naktinė Vilniaus universiteto Kauno fakulteto absolventė 2Marketingo specialistai – superherojai

Lina nesutinka, kad pasaulį keičia tik genijai ir menininkai, mat iš savo darbo patirties žino, kad marketingo sritį pasirinkę žmonės įgyja galią keisti visuomenės nuostatas bei elgesį. Kinui tai pasiekiama vos per keletą valandų... jei komunikacija pritraukė tinkamą žiūrovą.

„Kino marketingo strategija gali net ir labai nišinį filmą iškomunikuoti taip, kad jį ateitų pamatyti didžiulės masės žmonių, taigi taip jis prisideda prie galimo pokyčio visuomenėje. Aš tikrai tikiu, kad kino marketingistai gali turėti tokią supergalią, bet pirmiausiai jiems reikalingas geras turinys. Be gero turinio – kaip be rankų. Žinoma, svarbu tą „gerą turinį“ atpažinti, pasitelkti kūrybiškumą ir įdėti daug pastangų komunikacijoje, kad ta galia atsiskleistų“, – sako L. Naktinė ir prideda, kad tam reikalinga profesinė nuojauta, kuri įgyjama su laiku – niekas negimsta viską žinodamas ir mokėdamas.

„Jei turėčiau neribotų laiko ir jėgų resursų, galėčiau konsultuoti ir padėti jauniesiems filmų kūrėjams įgyvendinti idėjas dar pirminėse filmo kūrimo stadijose. Nes, kaip minėjau, filmas turi būti pamatytas. O būna taip, kad filmas pareikalauja daug laiko, investicijų ir pastangų, bet galiausiai nesudomina auditorijos. To galima būtų išvengti galvojant, ne tik apie produktą, bet ir apie tolimesnius žingsnius jo kino kelionėje“, – sako Lina į Lietuvos rinką išleidusi daugiau kaip 300 filmų.

Ji įsitikinusi, kad ne mažiau už filmo idėją yra svarbi filmo komunikacijos strategija ir reklamos priemonės (plakatas, anonsas). Deja, pastebi, kad kino industrijoje vis dar yra tikinčių, kad sukurtas filmas yra toks nuostabus, kad visi jį norės pamatyti ir be reklamos. Sako, kad būna labai gaila stebėti tokių filmų pasirodymus kino ekranuose, kai produktas yra tikrai geras, bet jo komunikacija yra per silpna arba jos iš viso nėra.

Sėkmės raktas – begalinis smalsumas

„ACME Film“ marketingo projektų vadovė pasakoja jau pripratusi, kad kiekvienas projektas turi savų iššūkių ir galimybių. Lina kiekvienais metais stengiasi atnaujinti savo žinias įvairiuose mokymuose ir konferencijose – pasisemti idėjų būsimiems projektams ir partnerystėms.

„Galima sakyti, kad darbo efektyvumą matuojame kiekvieną pirmadienį, kai gauname filmų peržiūrų rezultatus. Tai leidžia daryti išvadas apie turinį, komunikaciją ir patrauklumą auditorijai. Labai svarbu jausti pulsą to, kas vyksta kino ekranuose, ne tik su projektais, bet ir visais rinkos filmais iš esmės. Svarbu stebėti sėkmės ir nesėkmės istorijas, pasimokyti ne tik iš savo, bet ir iš kitų žaidėjų patirčių“, – profesine virtuve dalijasi Lina.

Žmogui, kuris šiandien ieško savo kelio ir jaučia trauką kinui, specialistė pirmiausia linki būti smalsiam ir atviram. Pataria domėtis savo mylimu menu, atrasti galimybių ir tikslingai siekti tikslo.

„Menas – ne IT ar finansų sektorius, tad jei motyvacija yra finansinė, nieko neišeis. O jei motyvuoja meilė sričiai, svarbiausia nebijoti pradėti nuo žemiausio laiptelio. Kaip sakoma, „įkišti koją tarp durų“, o tada jau kopti į tą savo išsvajotą viršūnę“, – nuoširdžiai linki Lina Naktinė.