Tarptautinės mokslinės konferencijos„REKLAMA quasi MENAS / ADS quasi ART“ (balandžio 10—11 d.d.) metu surengtus seminarus-praktikumus vedė pripažinti reklamos praktikai: medijų specialistas Andrius Baranovas, VšĮ „Jaunimo gidas“ direktorė, redaktorė Žydrė Dargužytė ir reklamos agentūros „Milk“ kūrybos direktorius Rimantas Stanevičius.
Nuolat eiti į priekį
Andrius Baranovas savo pranešime „Garso ir vaizdo reklamų gamybos technologijos: panašumai ir skirtumai“ atskleidė reklamos gamybos kelią. Pranešėjas patarė, kur kokiais atvejais reklamuotis arba nesireklamuoti. Žinoma, reklamos rūšis ir vieta labiausiai priklauso nuo finansinės įmonės padėties, nuo to, kokiai tikslinei auditorijai skirtas reklamuojamas produktas ar paslauga. Dažnas reklamos gamybos reiškinys – nepasisekimas. Ką daryti? „Reaguoti ramiai, – pataria A. Baranovas. – Svarbiausia nesusipykti su užsakovais, išlaikyti gerus santykius su jais“. Pranešėjas taip pat atsakinėjo į aktyviai užduodamus studentų klausimus.
Būsimiems reklamos ar viešųjų ryšių specialistams optimizmo įkvėpė mūsų fakulteto absolventė Žydrė Dargužytė, nuosekliai išdėsčiusi savo karjeros etapus ir pristačiusi pranešimą „Turinio rinkodara: socialiniai tinklai kaip galingas RsV įrankis“. Pranešėja pabrėžė, kad neužtenka tik gerai mokytis ir nieko daugiau nedaryti. Jau studijų metais reikia veikti savo svajonės kryptimi. Ne mažiau svarbu siekti nuolatinio tobulėjimo. „Jei šiandien sekasi, reikia galvoti, ką daryti, kad rytoj būtų bent truputį geriau“ – tvirtina Ž. Dargužytė, pastebėjusi, kad neretai geros idėjos išsikvepia. Taigi svarbus nuolatinis ėjimas į priekį. Mūsų fakulteto absolventė mielai sutiko duoti patarimus studentams, kurie jau pradeda įgyvendinti savo idėjas.
Problemas įveikia kūrybingi
Konferenciją vainikavo Rimanto Stanevičiaus pranešimas, provokuojančiu pavadinimu – „Mąstymo kamasutra“. Kalbėtojas pateikė devynias mąstymo pozas, kurios skatina kūrybingumą, pasitelkė psichologijoje taikomus metodus, tokius kaip šukų panaudojimo pratimas ar policijos barikada ir minia. Kūrybingumas – ne tik menininkų privilegija. Jis nėra talentas ar susijęs su IQ. Kūrybingumą R. Stanevičius įvardijo kaip būseną, mąstymo būdą, priėjimą prie problemų sprendimo. Klausytojai buvo skatinami nebijoti iššūkių, išdrįsti problemą spręsti kitaip nei visi, ieškoti visko, kas įkvepia kurti.
Reklamos seminarai-praktikumai į prof. V. Gronsko auditoriją sutraukė ne tik mūsų fakulteto studentus ir dėstytojus, bet ir svečių iš kitų Vilniaus universiteto fakultetų, Vytauto Didžiojo, Kauno technologijos, Mykolo Riomerio universitetų. Seminarų pasiklausyti atvyko ir teisininkų, kurie aktyviai įsitraukė į diskusijas su pranešėjais. Praktiniai reklamos ir viešųjų ryšių darbai neabejotinai paskatino studentus generuoti idėjas, išdrįsti jas realizuoti. Belieka tikėtis, kad ši seminarų sėkmė kitąmet pritrauks dar daugiau klausytojų ne tik iš mūsų fakulteto bendruomenės, bet ir kitų universitetų.
Lietuvių filologijos katedros doktorantė
Viktorija Seredžiūtė