Audiovizualinio vertimo III kurso studentai autoritetingai komisijai dar gruodžio 14 d. pristatė savo projektus iš garsinio vaizdavimo – metodikos, padedančios pritaikyti audiovizualinę produkciją žmonėms su regos negalia – srities.
Vertinimo komisijai vadovavo Vilniaus universiteto Kauno humanitarinio fakulteto Germanų filologijos katedros garsinio vaizdavimo dėstytoja dr. Laura Niedzviegienė, o jos nariais buvo Lietuvos aklųjų bibliotekos (LAB) direktorė dr. Rasa Januševičienė, Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjungos (LASS) respublikinio centro vyr. specialistė Lina Puodžiūnienė ir Germanų filologijos katedros vedėja doc. dr. Danguolė Satkauskaitė.
Visi 11 projektų apginti sėkmingai, įvertinti teigiamais pažymiais. Aukščiausius įvertinimus (10 balų) gavo 2 projektų autorės: projekto „Animacinių filmų su ir be pasakotojo garsinio vaizdavimo aprašo rengimo specifika“ – AVV3 studentės Aistė Paulauskaitė, Indrė Višinskaitė, Ieva Timinskaitė) ir projekto „Grafinių objektų garsinio vaizdavimo ypatumai“ – AVV3 studentės Goda Pliatkutė, Rasa Šerstniovaitė, Viktorija Vaitkūnaitė.
Pasak vertinimo komisijos pirmininkės dr. L. Niedzviegienės, šie darbai aiškios struktūros, pagrįsti, išsamūs, juose atsiskleidė studenčių gebėjimas taikyti teoriją praktikoje, analizuoti garsinio vaizdavimo rengimo procesą ir gautą rezultatą. Komisijai patiko trečiakursių gebėjimas kritiškai įvertinti parengtus produktus, gebėjimas identifikuoti tokio pobūdžio audiovizualinės produkcijos garsinio vaizdavimo problemas bei pasiūlyti galimus sprendimo būdus.
Socialinių partnerių atstovių atsiliepimai puikūs
Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjungos respublikinio centro vyr. specialistė Lina Puodžiūnienė pažymėjo, kad VU KHF yra pirmoji ir kol kas vienintelė Lietuvoje švietimo institucija, kurioje studentai įgyja garsinio vaizdavimo žinių ir įgūdžių. Komisijos narė teigė, kad kai kurių studentų darbai, pvz., apie žmogaus išvaizdos (konkrečiau – mados, aprangos) garsinį vaizdavimą, interjero ir eksterjero garsinį vaizdavimą, muzikinių vaizdo klipų garsinį vaizdavimą, gestų ir mimikų garsinį vaizdavimą, yra labai aktualūs aklųjų bendruomenei, o ypač jaunimui su regos negalia. Ji pasiūlė toliau plėtoti praktinę darbų dalį ir patikino, kad aklieji ir silpnaregiai realiai naudos studentų parengtą medžiagą. „Juk tiek matantys, tiek regos negalią turintys žmonės nori būti gražūs, gyventi jaukiuose, patogiuose namuose, mėgautis muzika, geriau suprasti šalia esantį, jo emocijas“ – sakė L. Puodžiūnienė.
Lietuvos aklųjų bibliotekos (LAB) direktorė dr. Rasa Januševičienė džiaugėsi, kad jau antrą kartą turi galimybę dalyvauti VU KHF Germanų filologijos katedros organizuojamame garsinio vaizdavimo projektų gynime. Ji maloniai prisiminė, kad praėjusių metų projektų autoriai leido LAB naudoti jų garso įrašus, ir to paties paprašė šiųmečių darbų autorių. Visi AVV3 studentai sutiko. Dr. Rasa Januševičienė sakė, kad AVV studentų garsinio vaizdavimo įrašai yra aktyviai naudojami tiek LAB viduje, tiek viešuose renginiuose, kuriuose dalyvauja Lietuvos aklųjų bibliotekos atstovai.
Germanų filologijos katedros lektorė dr. Laura Niedzviegienė džiaugiasi visą semestrą aktyviai dirbusiais studentais ir tuo, kad visi sėkmingai apgynė garsinio vaizdavimo projektus.
Germanų filologijos katedros informacija