Eil. Nr. |
Projekto rekvizitai |
Privalomi atsakymai |
1. |
Projekto pavadinimas |
VIEŠOJO DISKURSO RETORIKA IR LINGVISTIKA |
2. |
Projekto mokslo sritis |
Humanitariniai |
3. |
Projekto statusas |
Įvykdytas |
4. |
Projekto pradžia |
2007-05-01 |
5. |
Projekto pabaiga |
2007-12-31 |
6. |
Vykdančioji institucija |
Vilniaus universiteto Kauno humanitarinis fakultetas (projekto koordinatorius) |
7. |
Universiteto šakinis padalinys, kuris dalyvaujaprojekte |
Vilniaus universiteto Kauno humanitarinis fakultetas |
8. |
Projekto partneriai |
Šiaulių universiteto Humanitarinis fakultetas Kauno technologijos universiteto Humanitarinių mokslų fakultetas |
9. |
Projekto vadovas ir dalyviai Vilniaus universitete/padalinyje |
Doc. dr. Skirmantė Šarkauskienė |
10. |
Finansavimo šaltinis |
Lietuvos valstybinis mokslo ir studijų fondas |
11. |
Projekto biudžetas |
30886 Lt. |
12. |
Trumpas projekto aprašymas Projekto veiklų planas |
Šiuo metu viešojo diskurso tyrimai daugiausia remiasi socialinių mokslų metodais, todėl šiame kontekste projekto vykdytojų siekis analizuoti viešąjį diskursą kalbos funkcionavimo, dvasinės kultūros, paveikumo auditorijai ir kitais retorikos bei lingvistikos aspektais gali būti rezultatyvus. Ypač aktualus šis projektas reklamos tyrinėjimo aspektu.Apskritai reklama Lietuvoje tyrinėjama pirmiausia kaip ekonomikos, verslo reiškinys, o reklamos poveikis viešajai nuomonei, elgsenos modelių formavimuisi, kalbos sistemai beveik visai netyrinėtas. Šiuo požiūriu teikiamas projektas yra neabejotinai naujas ir aktualus. Darbų turinį sudaro projekto vykdytojų viešojo diskurso moksliniai tyrimai ir jų pagrindu parengti pranešimai mokslinei konferencijai, moksliniai straipsniai kolektyviniam straipsnių rinkiniui „Viešojo diskurso retorika ir lingvistika“. Projekto rezultatai – ištirti viešojo diskurso funkcionavimo dėsningumai, jo kūrimo lingvistinės bei retorinės strategijos, nustatytos vyraujančios vertybinės orientacijos, viešojo diskurso formuojami socialinės elgsenos ir psichologinių reakcijų stereotipai, apibūdintas šiuolaikinio viešojo diskurso poveikis kalbos sistemai. Šie rezultatai turėtų sudaryti sąlygas prognozuoti viešosios nuomonės kitimo kryptis ir atitinkamai koreguoti valdžios bei visuomeninių institucijų socialinę bei kultūrinę strategiją. |
13. |
Trumpas rezultatų aprašymas (pagal darbų planą) |
Straipsnių rinkinio „Viešojo diskurso retorika ir lingvistika“ išleidimas |
14. |
Skelbiama projekto informacija |