Profesoriaus Charles’o Forceville’io paskaitos „Can a documentary film be animated – and if so, how?" ir „Metaphors of cancer in short animation films: a corpus study“
- Pradžia: 2024-10-29 09:45
- Pabaiga: 2024-10-29 13:30
Kviečiame į Amsterdamo universiteto profesoriaus Charles’o Forceville’io paskaitas
Spalio 23–30 dienomis Vilniaus universiteto Kauno fakultete Jono Jablonskio auditorijoje Amsterdamo universiteto profesorius Charles’as Forceville’is skaitys paskaitų ciklą akademinei bendruomenei – mokslininkams, dėstytojams, studentams ir kolegoms, besidomintiems multimodalumo teorija. Paskaitos vyks anglų kalba.
Charles’as Forceville’is yra žymus mokslininkas, tyrinėjantis multimodalinę komunikaciją ir kognityvinę lingvistiką Amsterdamo universiteto Medijų studijų departamente. Jo akademinė kelionė prasidėjo anglų kalbos studijomis Amsterdamo Vrije Universitete, vėliau jis dėstė literatūrą, dalykus, apimančius žodžio ir vaizdo sąveiką. Baigęs podoktorantūros studijas Leideno universitete, Forceville‘is sutelkė dėmesį į vizualinių ir multimodalinių metaforų tyrimus.
Forceville‘io darbai susiję su metaforų tyrimais ne tik kalboje, bet ir vizualiniuose bei multimodaliniuose diskursuose, pavyzdžiui, reklamoje, komiksuose ir kine. Jo vaizdinių metaforų tyrimai reklamose, vėliau išaugo į multimodalinių metaforų tyrimus kaip skirtingi raiškos būdai (vaizdas, tekstas, garsas) kartu kuria prasmes. Jo atradimai yra plačiai publikuoti, tarp jų – mokslo studijos Multimodal Metaphor (2009) ir Multimodal Argumentation and Rhetoric in Media Genres (2017), Visual and Multimodal Communication: Applying the Relevance Principle (2020).
Forceville‘is kaip kviestinis profesorius skaitė paskaitas Lundo, Madrido, Vilniaus universiteto Kauno fakultete. Šiuo metu jis toliau plėtoja relevancijos, naratyvo skirtingose medijose ir multimodalinės retorikos teorijas. Forceville‘io mokslinė veikla sieja humanitarinius ir socialinius mokslus, atskleidžia, kaip kognityvinės teorijos gali būti taikomos analizuoti menui, populiariajai kultūrai ir medijoms.
Jo mokslinių interesų sritys apima multimodalinę retoriką, dokumentinius filmus, animaciją, komiksus ir naratyvo teoriją, o tyrimų rezultatai ir įžvalgos gali būti naudingi ne tik mokslininkams, bet ir praktikams.