Gruodžio 5 d. VU KHF vyko Audiovizualinio vertimo studijų programos trečio kurso studentų semestrinių projektų gynimai. Šį semestrą studentai, kuruojami dr. Lauros Niedzviegienės, rengė projektus apie audiovizualinių produktų pritaikymą regos negalią turintiems žmonėms.
Projektams buvo keliami tam tikri reikalavimai – visi turėjo analizuoti tam tikro pobūdžio audiovizualinius kūrinius, pritaikyti juos akliesiems ar silpnaregiams bei aprašyti visą procesą remdamiesi teorine medžiaga. Temos labai skyrėsi – nuo vizualiojo meno ar madų šou, futbolo ar krepšinio rungtynių iki animacinių, dokumentinių ir vaidybinių filmų garsinio vaizdavimo parengimo, jų ypatumų ir problematikos analizės. Iš viso buvo pristatyta 13 projektų.
Teorinių tokio pobūdžio darbų Lietuvoje beveik nėra, o ir realių produktų atsiranda nedaug, todėl studentų darbais labai susidomėjo ir į gynimus atvyko socialinių partnerių atstovai – Lietuvos aklųjų bibliotekos (LAB) direktorė dr. Rasa Januševičienė ir jos kolega Zenonas Klimaitis bei Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjungos (LASS) narys, sąjungos Informacinės aplinkos specialistas Arvydas Juchna. Jie kartu su studentų darbų vadove dr. L. Niedzviegiene ir katedros vedėja doc. dr. D. Satkauskaite buvo vertinimo komisijos nariai. Svečiai ne tik uždavinėjo klausimus projektų autoriams, bet ir pateikė konkrečių pasiūlymų, patarimų, kaip juos galima dar patobulinti. Ypač pravertė Arvydo Juchnos įžvalgos, kuris buvo vienintelis tikslinės grupės atstovas ir projektų pristatymų nematė, o tik klausėsi.
Didžiausią įspūdį komisijai padarė Audiovizualinio vertimo trečiakursių S. Pileckaitės, E. Ranonytės ir S. Žukauskaitės parengtas VU KHF antrojo korpuso garsinis gidas. Rengdamos projektą, studentės žingsniais matavo atstumus, aprašinėjo kelyje pasitaikančias kliūtis ir pačios užrištomis akimis išbandė savo garsinį gidą. Darbo autores, kaip ir dar keletą stropiausių studentų, R. Januševičienė pakvietė profesinei praktikai į LAB ir teigė jau turinti konkrečių užduočių, kurias atlikdami studentai galės pritaikyti savo projektuose pademonstruotus gebėjimus. LAB direktorė džiaugėsi, kad studentai geranoriškai sutiko pasidalinti savo sukurtais produktais ir juos bus galima įtraukti į virtualius Lietuvos aklųjų bibliotekos fondus.
VU KHF Germanų filologijos katedros lektorė dr. Laura Niedzviegienė ne tik vadovauja studentų projektams, skiriamiems specialių poreikių turintiems žmonėms, bet ir pati aktyviai įsitraukia į jiems atviros aukštojo mokslo erdvės kūrimą. Gruodžio 3 d. ji dalyvavo konferencijoje „Jaunų žmonių su negalia įtraukimas į Lietuvos švietimo sistemą‘14“, kurią Tarptautinės žmonių su negalia dienos proga surengė VU Studentų atstovybė. Vilniaus universiteto Mokslinės komunikacijos ir informacijos centre (MKIC) VU Kauno humanitarinio fakulteto dėstytoja skaitė pranešimą „Garsinis vaizdavimas: mokymas, mokymasis, pagalba mokantis“ ir kalbėjo apie mokomosios (audio)vizualinės medžiagos pritaikymą regėjimo negalią turintiems moksleiviams ir studentams. Renginio organizatoriai dr. L. Niedzviegienei įteikė padėką „už žinių ir idėjų sklaidą, kuriant visiems atvirą aukštojo mokslo erdvę“.
Daugiau informacijos: http://www.vusa.lt/tarptautine-zmoniu-su-negalia-diena
Germanų folologijos katedros informacija