Eil. Nr. |
Projekto rekvizitai |
Privalomi atsakymai |
1. |
Projekto pavadinimas |
Reklamų sociolingvistika |
2. |
Projekto mokslo sritis |
Humanitariniai mokslai |
3. |
Projekto statusas |
Įvykdytas |
4. |
Projekto pradžia |
2010 m. 10 mėn. |
5. |
Projekto pabaiga |
2010 m. 12 mėn. |
6. |
Vykdančioji institucija |
Vilniaus universitetas |
7. |
Universiteto šakinis padalinys, kuris dalyvaujaprojekte |
Kauno humanitarinio fakulteto Lietuvių filologijos katedra |
8. |
Projekto vadovas ir dalyviai Vilniaus universitete/padalinyje |
Doc. dr. Daiva Aliūkaitė doc. dr. Rita Baranauskienė lekt. dr. Eglė Gabrėnaitė |
9. |
Projekto partneriai |
Vyriaus.mokslo darbuotoja (HP) dr. Rita Miliūnaitė (Lietuvių kalbos institutas), vyresn.mokslo darbuotoja Virginija Vasiliauskienė (Lietuvių kalbos institutas). |
10. |
Finansavimo šaltinis |
Lietuvos mokslo taryba |
11. |
Projekto biudžetas |
31,7 tūkst. Lt |
12. |
Trumpas projekto aprašymas (Tikslas, uždaviniai) |
Projekto „Reklamų sociolingvistika“ paskirtis — sociolingvistinės analizės schemų reklamos diskurso tyrimuose kūrimas ir taikymas. Projektą vertinant lietuvių kalbotyros paradigmoje, pažymėtinas metodologijų sklaidos aspektas, projekto tyrimų aktualumas grindžiamas ir grynai konceptualiosios sociolingvistinės raiškos lietuvių kalbotyroje siekiu, ir intriguojančiu viešojo diskurso segmento — reklamos — analizės siekiu. Mikrosociolingvistikos teoriniai imperatyvai argumentuoja šiuos tiriamuosius aspektus: reklamos kalbinių priemonių repertuaro ekstralingvistiniai veiksniai; reklamos adresato kalbinė tapatybė; reklamos adresato sociolingvistinė charakteristika; netipiškų reklamos kalbinių priemonių suvokimo adekvatumas įvairiose adresatų grupėse; kodų parinkimo ir kaitos schemos reklamose; veidrodinio atspindžio schemos reklamose; trūktinasis ir išlavintasis kodas reklamose; galia ir solidarumas reklamose; temos atitiktis kodui; etc. Projekto mokslinė produkcija yra aktuali medžiaga (1) filologams tyrėjams (sociolingvistams, pragmatikos, diskurso analizės, retorikos ir kt. specialistams). Tyrimai paskatins sociolingvistinius reklamos (bei kitų atitinkamų viešojo diskurso žanrų) tyrimus, taigi užtikrins sociolingvistikos diskurso sklaidą lietuvių kalbotyroje. (2) Neabejotina, kad reklamos diskurso tyrimai sudomins humanitarus apskritai, o tai savo ruožtu užtikrins tarpdalykinį dialogą mokslo erdvėje. Pagal sociolingvistikos metodiką vykdomas tyrimas ir tyrimo nuoseklus mokslinis komentavimas (t. y. sukurta projekto svetainė, seminaras) užtikrina naujų teorijų sklaidą lietuvių kalbotyroje. Paskatins tolesnius šios Lietuvoje mažai tirtos, bet ryškiai visuomenės kalbinę sąmonę veikiančios srities, tyrimus, kurie pasaulyje sparčiai plėtojami. |
13. |
Trumpas rezultatų aprašymas |
1. Sukurta svetainė http://www.reklamusociolingvistika.khf.vu.lt/ 2. Sukurtas bandomasis RekS duomenynas. 3. 2010 m. gruodžio 20 d. surengtas seminaras. Seminaro pranešimus žr. http://www.reklamusociolingvistika.khf.vu.lt/seminaras1.htm |
14. |
Skelbiama projekto informacija |
Buvo sklaidos žinutė Respectus Philologicus, 2011, Nr. 19 http://filologija.vukhf.lt/images/Respectus_2011_Nr19%2824%29/dienorastis_1.pdf http://www.reklamusociolingvistika.khf.vu.lt/ |