PT RO LV LT  

fuseit2020„Europos Sąjunga turi užtikrinti, kad Europos darbo jėgos - ypač jos IKT praktikų - žinios, įgūdžiai, kompetencija ir kūrybiškumas atitiktų aukščiausius pasaulinius profesinius standartus ir būtų nuolat atnaujinami veiksmingo mokymosi visą gyvenimą procese. - Michel Catinat, Skyriaus vadovas, IKT konkurencingumui ir pramonės inovacijoms, Įmonių ir pramonės generalinis direktoratas, Europos Komisija, 2015 m.

IKT sektorius yra tarp lyderiaujančių Europoje, darantis ženklų indelį  į ekonomikos augimą, darbo vietų kūrimą bei konkurencingumo didinimą. Nepaisant to, E. įgūdžių Europoje ataskaitos (E-skill in Europe Report) (2014), duomenimis IKT specialistų trūkumas vis didėja. Prognozuojama, jog per artimiausius kelis metus jų paklausa tik augs. Šio teiginio iliustracija yra projekto rengimo metu sparčiai besisteigiantys tarptautinių bankų aptarnavimo padaliniai Lietuvoje, prisidedantys prie aukščiausios kvalifikacijos IKT specialistų paklausos ir trūkumo didėjimo. Švietimo srities ekspertų teigimu, didžioji dauguma jaunų žmonių renkasi studijas nesusijusias su IKT. Abiturientai turintys gebėjimų studijuoti su IKT susijusiose studijų programose dar mokykloje renkasi kito profilio pakraipos dalykus. Moksleiviai tinkamai pabaigę su IKT susijusį mokyklos kursą paprastai turi gerą teorinį pasirengimą ir ne tokius gerus praktinio taikymo įgūdžius.  Aukštosios mokyklos ir universitetai tradiciškai orientuojasi į bazines-klasikines IKT žinias, jų perteikimą. Studentai siekiantys tobulėti specifinėje žinių taikymo srityje yra priversti savarankiškai tobulintis, paprastai praktikos vietose. Tokia susiklosčiusi situacija verčia iš naujo įvertinti IKT ugdymo procesus pasitelkiant tarpdisciplininį požiūrį, sukuriant naują mokymosi medžiagą suteiksiančią galimybes ir sąlygas naujas reikiamas žinias įgyti nedelsiant, pasitelkiant nuotolinius mokymosi kursus, tinkamai išnaudojant mokymosi visa gyvenimą principus. Ilgalaikėje perspektyvoje IKT srityje veikiančios organizacijos bus priverstos prisiderinti prie naujų IKT mokymosi principų, kaip tinkamiausio būdo išspręsti neatitikimus tarp darbo rinkos bei jaunosios kartos poreikių ir lūkesčių.   Europos mokyklų tinklo (European Schoolnet (EUN)), teigimu, gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, menų ir matematikos (STEAM, angl. science, technology, engineering, arts, maths) įgūdžiai tampa pamatiniais šiuolaikinės žiniomis grįstos ekonomikos kontekste.  Siekiant išlaikyti stabilų Europos ekonomikos augimą po 2020m. reikalinga išugdyti daugiau nei milijoną naujų tyrėjų. Akademinis (mokslinis) išsilavinimas negali būti traktuojamas kaip elitinis, skirtas išskirtiniams ateities mokslininkams ir inžinieriams. Neginčijama, jog tik išsilavinę bei mokslo žinias įvaldę piliečiai gali priimti tinkamus ir argumentuotus sprendimus, sėkmingai įsitraukti į dialogą mokslo pažangos skatinamų visuomenės iššūkių temomis.  Kaip teigiama Europos Komisijos  (EK) ataskaitoje, Mokslo išsilavinimas – atsakingiems piliečiams (angl. Science Education for Responsible Citizenship) mokslo žinios bei žinios apie mokslą yra būtinos ir integruotinos į  visuomenės ugdymą siekiant, kad piliečiai būtų visuomeniški, kūrybingi, inovatyvūs, gebantys dirbti komandose, bendradarbiauti, suvokiantys ir įsigilinę į sudėtingus iššūkius su kuriais visuomenei teks susidurti. Deja, remiantis Europos mokyklų tinkle duomenimis (EUN (2016), gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, menų ir matematikos (STEAM) žinių trūkumas yra stebimas visoje ES bei daro neigiamą įtaką praktiškai visų technologinės pakraipos profesijų efektyvumui ir našumui, tame tarpe ir IKT sektoriuje.

„Fuse IT“ (Marketingo ir IKT ateities kompetencijų gairės) projektas skirtas švietimo ir darbo rinkos profesinių įgūdžių ir žinių reikalavimų studentams ir absolventams (įskaitant mokymosi visą gyvenimą veiklą) suderinimui.  

Projekto tikslas  – išanalizuoti, sukurti ir įdiegti mokymo programą su e. mokymosi medžiaga, mišria mokymosi aplinka, IKT žinių ir įgūdžių įsivertinimu bei sertifikavimo sistema.

Projekto trukmė: 2019 m. spalio 31 d. –  2021 m. spalio 31 d. 

Pagrindiniai intelektiniai rezultatai yra susiję su marketingo (rinkodaros)  veikla, jos ateities kompetencijomis ir apims:

  • aukštojo mokslo gairių ir studijų analizę;
  • mokymo programos (angl. curriculum) sukūrimą ir lokalizavimą;
  • mokymosi medžiagos sukūrimą;
  • mokymosi-simuliacijos sistemos sukūrimą;
  • savęs-įvertinimo ir žinių įvertinimo sistemos sukūrimą;
  • metodinių gairių sukūrimą.

Išskiriamos dvi projekto tikslines grupes. Pagrindinę tikslinę grupę sudaro:

  • projekte dalyvaujančių aukštųjų mokyklų studentai;
  • akademinė-pedagoginė bendruomenė (dėstytojai, universitetų darbuotojai, suaugusiųjų mokymo centrai ir kt.);
  • verslo sektorius.

Ši tikslinė grupė, dalyvaudama žinių vertinime ir mokymuose, pagerins žinias ir kompetencijas reikalingas darbo rinkoje. Dėstytojai ir universiteto darbuotojai yra atsakingi už įgūdžių tobulinimą ir kvalifikacijos kėlimą.

Papildoma  tikslinė grupė yra universitetai, kurie galėtų naudotis projekto rezultatais ir įgyvendinti atnaujintą marketingo srities  studijų programą ir / arba IKT studijose įsidiegti atskiras marketingo disciplinai skirtas  mokymosi medžiagos dalis. Projekto rezultatų įgyvendinimo bei įdiegimo instrukcijos bei rekomendacijos bus pateiktos (aprašytos), šalia kitos naudingos informacijos, marketingo modulio įgyvendinimo metodinėse gairėse.

Projekto partneriai

Projekte dalyvauja 5 partneriai iš Lietuvos, Latvijos, Rumunijos ir Portugalijos:

  • Vilnius universitetas (Lietuva), koordinatorius
  • Informacijos sistemų vadybos institutas, ISMA universitetas (Latvija)
  • Bukarešto politechnikos universitetas (Rumunija)
  • VšĮ "Informacinių technologijų institutas" (Lietuva)
  • Tomar politechnikos institutas (Portugalija)

Kvietimas į „Martech” nemokamus pilotinius kursus

Kviečiame registruotis į nemokamus pilotinius kursus, kurie organizuojami pagal Erasmus+ finansuojamą projektą FuseIT (Marketingo ir IKT ateities kompetencijų gairės).

Projekto tikslas išanalizuoti, sukurti ir įdiegti mokymo programą su e. mokymosi medžiaga, mišria mokymosi aplinka, IKT žinių ir įgūdžių įsivertinimu bei sertifikavimo sistema.

Pilotiniai mokymai organizuojami naudojant Moodle aplinką. Prisiregistravimo raktas: fuse

MicrosoftTeams image

Kvietimas į sklaidos renginį

2021 m. gruodžio 15 d. Kauno kolegijoje organizuojamas seminaras „MARTECH: marketingo ir skaitmeniniai įgūdžiai šiuolaikiniam specialistui“.

Maloniai kviečiame dalyvauti renginyje studentus, dėstytojus, administracijos darbuotojus, suaugusiųjų mokymo centrų, verslo atstovus ir visus, kurie domisi šiuolaikinėmis marketingo technologijomis.

Seminaro metu bus pristatoma, kokios žinios ir įgūdžiai yra reikalingi šiuolaikiniam marketingo specialistui, pristatomos inovatyvios žinių vertinimo priemonės, vyks diskusijos ir praktinės dirbtuvės, kurių metu dalyviai išbandys marketingo situacijų sprendimo aplinką, o geriausi bus apdovanoti vertingais prizais.

Projekto partneriai iš Vilniaus universiteto pasidalins pilotinių mokymų patirtimi.

Seminaras vyks Pramonės pr. 22, 406 ir 407 aud., Kauno kolegija. Pradžia 12:00 val.

Renginio programa

fuseit