vaiku universitetas vu knf 2017Kauno fakultetui VU Vaikų universiteto* (VaikUni) renginiuose šį rudens semestrą atstovavo dvi dėstytojos – Kalbų, literatūros ir vertimo studijų instituto docentė dr. Skirmantė Biržietienė ir Ekonomikos, finansų ir vadybos instituto docentė dr. Aistė Urbonienė. Jos lapkričio 8 d. vyko į Alytų, kur vedė kelias pamokas Senamiesčio pradinėje mokykloje ir Dainavos pagrindinėje mokykloje.

Iššūkis patyrusioms dėstytojoms – sudominti ir įtraukti vaikus

Docentės S. Biržietienės pamokoje ,,Slapta išsilavinusio pasaulio kalba“ Alytaus Senamiesčio mokyklos pradinukai daugiau sužinojo apie lotynų kalbą ir turėjo galimybę patikrinti, ar tikrai ši kalba yra pati „gyviausia“ iš mirusių kalbų, kiek lotyniškų žodžių jie moka, girdi ir patys kasdien vartoja, taip pat išbandyti galingiausius istorijos apie Harį Poterį burtažodžius. A. Urbonienės pamoka ,,Kaip pasisveikinti su Pepe Ilgakojine“ supažindino vaikus su Švedijos kultūra ir kalba. Jie turėjo galimybę ne tik vizualiai ir akustiškai prisiliesti prie Švedijos kultūros, bet ir paragauti tradicinių švediškų skanėstų. Tad Alytaus Senamiesčio pradinės mokyklos antrokai ir ketvirtokai jau moka sveikintis ne tik lietuviškai bei angliškai, bet ir lotyniškai bei švediškai.

Alytaus Dainavos pagrindinėje mokykloje doc. A. Urbonienė pristatė socialinės kontrolės temą, kartu su mokiniais ieškodama atsakymo į klausimą ,,kas dalyvauja realybės šou?“. Pasak docentės, jai teko įveikti nemenką iššūkį – sudėtingą socialinės kontrolės temą paaugliams pristatyti pasiremiant jiems suprantamais pavyzdžiais ir įtraukiančia diskusija apie jų pačių patirtis socialinės realybės kontekste.

Vyresniesiems šios mokyklos mokiniams lotynų kalbos aktualumą sudėtingesniame lygmenyje pristatė doc. S. Biržietienė. Pasak jos, mokiniai ne tik sveikinosi lotyniškai, bet ir pasvarstė, ar lietuvių protėviai tikrai kilo iš romėnų, o žaisdami ir spręsdami rebusus susipažino su Mykolo Lietuvio  lotyniškų ir lietuviškų žodžių palyginimais, išmoko romėniškais skaitmenimis parašyti savo gimimo datą. Kartu su dėstytoja moksleiviai turėjo galimybę patyrinėti antikinę mitologiją, susipažinti su graikų dievų pasauliu ir net pažymėti žemėlapyje tas vietoves, kur galima juos sutikti. Tačiau labiausiai į VU Kauno fakulteto docentės užsiėmimą ir vyresniuosius mokinius įtraukė Hario Poterio, kuris pasirodė besąs vienas populiariausių personažų Alytaus Dainavos pagrindinėje mokyloje, magijos pasaulio pažinimas.

„Tokių pamokų norėčiau dar ir dar!“ – geriausias VaikUni dėstytojų įvertinimas

VU KnF docenčių Aistės Urbonienės ir Skirmantės Biržietienės nuomone, išvyka į Alytų su VU Vaikų universiteto misija buvo abipusiškai naudinga: moksleiviai praplėtė savo žinias, o dėstytojos turėjo galimybę išbandyti savo edukologinius gebėjimus naujose auditorijose.

Apie tai, kad VU Kauno fakulteto dėstytojos sėkmingai susidorojo su iššūkiais paskaitų jauniesiems klausytojams metu juos sudominti ir įtraukti į užsiėmimus, byloja palankūs mokytojų ir pačių mokinių atsiliepimai: „Vaizdingas, informatyvus šalies pristatymas atkreipiant dėmesį į ryšį su Lietuva. Taikliai parinkti skanėstai ir burtai. Apgalvotai paruoštas žodynas, padėjęs vaikams prabilti švediškai. Ir, žinoma, švedų kalba gyvai iš lektorės lūpų.“ (mokytoja Virginija Aleškevičienė). Jos kolegė Svetlana Vološenko dėkoja  gerb. Skirmantei Biržietienei už įdomų ir nuotaikingą pasakojimą. Mokytoja sako, kad vaikus domina viskas, kas yra nauja, neįprasta, be to, juos nustebino informacija apie tai, kiek daug lotynų kilmės žodžių vartojame savo kalboje. „Mielai susitiktume dar kartą. Džiaugsimės, jei pavyks atlikti įdomias užduotis, sudalyvauti diskusijoje, papildyti žinias  nauja informacija,“ – rašo 4a klasės mokytoja S. Vološenko. Mokytoja Asta Gudaitienė irgi pripažįsta, kad pamokos buvo įdomios, informatyvios: „Vaikams sudaryta galimybė „prisiliesti“ prie lotynų, švedų kalbų. Susipažino su ne tik mirusiomis, bet ir su atgimusiomis kalbomis. Kiekvienas žmogus turi žinoti savo kalbos kilmę. Žavėjo malonus bendravimas su mokiniais, dėstytojų veiduose neblėstanti šypsena. Suprantamas informacijos pateikimas, žaismingumas. Ačiū.“                                                                                       

Dar smagiau skaityti mokinių įspūdžius, kurie taikliausiai atspindi doc. Aistės Urbonienės ir doc. Skirmantės Biržietienės vestų pamokų metu tvyrojusią nuotaiką: „Sužinojau, kad švedų vyrai gali verkti.“ (Tautvydas), „Labai įdomi pamoka. Norisi net švedų kalbą mokytis. Gal net ir dirbti, gyventi Švedijoje.“ (Kajus), „Ši pamoka buvo nuostabi. Aš buvau pilna idėjų. Tiesiog žaismingas mokslas. O tas jų maistas, papročiai... Labai aiški, išbandymų pilna pamoka. Ji man pakėlė nuotaiką.“ (Martyna), „Ši pamoka man patiko, nes išmokau truputį švediškai. Sužinojau apie švedų šventes, kaip jos švenčiamos, ragavau švedišką duonelę, sausainius. Norėčiau dar tokios pamokos.“ (Oskaras), „Pamoka buvo įdomi. Norėčiau daugiau tokių pamokų. Buvo įdomu prisiminti Astridos Lindgren knygas ir, aišku, mokytis švedų kalbos.“ (Ana Gabrielė), „Patiko švedų, lotynų kalbos. O ypač sausainiai. Norėčiau, kad dėstytojos atvažiuotų dar kartą.“ (Dominyka), „Labai sudomino Hario Poterio burtai. Net nežinojau, kad daug jų parašyti lotyniškai.“ (Ignas), „Man labai patiko paskaita apie burtus. Norėčiau tokių kiekvieną dieną. Patiko ir švedų pamoka. Kitą kartą norėčiau pamatyti tikrą kraujo pudingą.“ (Rūta Jonė), „Labai patiko pamokos. Įdomu, kad Švedijoje vaikams siūloma valgyti kraujo pudingą.“ (Miglė), „Man patiko, kad daug sužinojau. Ypač tai, kad švedai per metus išgeria apie 9 kg kavos. Norėčiau daugiau tokių pamokų. Ačiū.“ (Tadas), „Labai patiko susipažinti su lotynų kalba, valgyti švedišką duoną.“ (Silvestras), „Labai patiko Hario Poterio burtai, Pepė Ilgakojinė. O ypač patiko švediški sausainiai.“ (Urtė), „Labai patiko žiūrėti nuotraukas. Norėčiau daugiau užduočių ir žodžių.“ (Viltė).

Šie nuoširdūs mažųjų klausytojų atsiliepimai ir jų pageidavimai: „Tokių pamokų norėčiau dar ir dar.“ (Liepa), „Viskas labai patiko. Labai prašau atvažiuoti dar kartą.“ (Simonas) – geriausias įrodymas to, kokią prasmingą veiklą vykdo VU Vaikų universitete dalyvaujantys dėstytojai, kurių pasišventimo dėka mažieji mokinukai prisipažįsta svajojantys apie ekskursiją po Vilniaus universitetą, o kada nors ir apie studijas jame...

*VU Vaikų universitete nuo 2009 m. yra rengiamos paskaitos ir praktiniai užsiėmimai vaikams ir paaugliams, kuriais siekiama sudominti mokslu ir jo naujovėmis, padėti suprasti jo praktinę naudą, praplėsti akiratį, suteikti žinių, kurių jie negautų mokykloje, atskleisti vaikų gabumus, skatinti talentus. Dėstytojams tai yra puiki proga pasidalyti patirtimi, pasisemti įkvėpimo ir netikėtų idėjų bei pritraukti būsimus studentus.  

Parengta pagal doc. A.Urbonienės ir doc. S. Biržietienės informaciją

 

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos Sutinku