Meno vadybą Vilniaus universiteto Kauno fakultete studijuojančių magistrančių grupė drauge su fakulteto Socialinių mokslų ir taikomosios informatikos instituto dėstytojomis Dovile Balevičiene ir dr. Ingrida Griesiene lankėsi MO muziejuje Vilniuje. Moderniausiame šalies muziejuje balandžio 12 d. jos apžiūrėjo parodas ir ekspozicijas, klausėsi paskaitos ir diskutavo su šio muziejaus darbuotojais: rinkodaros ir pardavimų vadove Ona Girčiene, ryšių su visuomene vadove Indre Lelevičiūte ir vystymo vadovu Mindaugu Morkūnu.
2018 metų spalio 18 dieną atidarytas MO muziejus įkurtas mokslininkų Danguolės ir Viktoro Butkų iniciatyva ir lėšomis. Žinią apie garsaus architekto Danielio Libeskindo suprojektuotą pastatą privačiam modernaus meno muziejui Vilniuje išplatino prestižiškiausi pasaulio architektūros ir dizaino žurnalai: Architectural Digest, Dezeen, Metropolis, Designboom, Wallpaper, The Art Newspaper, Vogue (Poland) ir kt.
Susitikimo su muziejaus darbuotojais metu VU KnF studentės išgirdo MO įkūrimo istoriją, susipažino su muziejaus rinkodaros strategija, sužinojo apie pagrindinius jo išlaikymui skirtų lėšų pritraukimo būdus ir turėjo galimybę diskutuoti pasiteisinusių rinkodaros strategijų bei galimų rizikų tema. Iš pirmų lūpų apie muziejaus įvedimo į rinką sėkmes ir nesėkmes išgirdusios būsimos meno vadybos specialistės įsitikinusios, kad šio išskirtinio muziejaus strategija pasiteisino.
„Buvusio „Vilniaus“ kino teatro vietoje atsiradęs MO muziejaus pastatas su atvira stogo terasa ir šalia esančiu skveru atrodo išties įspūdingai Graži ir simboliška architekto idėja – senamiesčio ir naujamiesčio sankirtą įprasminti tarsi kultūros vartais iš praeities į ateitį. Investicija į pastatą ir žymaus architekto Danielio Libeskindo, projektavusio Žydų muziejų Berlyne, Pasaulio prekybos centrą Niujorke ir kitus pasaulyje žinomus objektus, pakvietimas buvo puikus strateginis sprendimas. Ne veltui juokaujama, kad net jei muziejus, kaip projektas, patirtų fiasko, tai pastato, kaip meno kūrinio, traukos vertė neabejotinai išliktų“,- mano Irina. Jai pritaria kolegė Aistė: „Buvo įdomu ir vertinga sužinoti, kaip veikia analogų Lietuvoje neturintis muziejus, kuris savo veikloje remiasi pasaulinių muziejų praktika ir taiko netradicinius Lietuvos muziejams rinkodaros, komunikacijos, lėšų telkimo sprendimus. Pirmieji MO gyvavimo metai parodė, kokios yra galimybės Lietuvoje išsilaikyti tokio masto privataus modernaus meno muziejui, praktiškai negaunančiam finansavimo iš valstybės, ir kokie tam reikalingi ištekliai Paaiškėjo, kad toks tikrai nemažas iššūkis yra įveikiamas, tačiau reikalauja inovatyvių sprendimų, kurie efektyviai įgyvendinami, sėkmingai vystant savanorystės ir rėmimo tradicijas bei užtikrinant kokybišką turinį“.
VU Kauno fakulteto atstovėms padarė įspūdį gausi ir įvairi MO muziejaus savanorių bendruomenė, aktyviai dalyvaujanti jo veikloje, kad šis išskirtinis muziejus Lietuvoje taptų savarankišku modernaus meno traukos objektu mylintiems meną žmonėms, kaip to ir siekė MO įkūrėjai Danguolė ir Viktoras Butkai.
VU KnF magistrantūros studijų programos Meno vadyba studentės džiaugiasi galimybe iš arti susipažinti su šiuo unikaliu projektu, kadangi tai yra šiandieninės rinkodaros produktas – startuolis, nepriklausomas, modernus muziejus. „Norėtųsi, kad MO muziejaus savanorių bendruomenė būtų ir ateityje tokia pat gausi, veikli, o muziejaus strategija – sėkminga ir patraukli tikslinei muziejaus auditorijai, kurią sudaro 20-40 metų vilniečiai. Akivaizdu, kad MO dar grynina savo strategiją. Lietuvoje meno rinka maža ir pakankamai neištirta, o MO –„naujo mentaliteto“ muziejus, todėl ieško gerų pavyzdžių Vakarų pasaulyje ir dirba pagal šiuolaikinės meno rinkos dėsnius“, - Meno vadybos studenčių įžvalgas po išvykos į Vilnių apibendrina Irina.
Gertrūda Gulbinaitė, Irina Peleckienė, Aistė Stankevičienė,
VU KnF Meno vadybos I k. magistrantės