Studijoms doktorantūroje Vilniaus universitete Kaune Monika Triaušytė pasiryžo iš karto po ją sužavėjusios magistrantūros programos Viešojo diskursolingvistikabaigimo. Studijuodama magistratūroje ji sako atradusi „orientavimąsi į nuolat besikeičiantį ir įdomų tirti viešąjį diskursą, galimybes išmokti jį „gliaudyti“ taikant įvairius metodus ir pasirenkant skirtingas mokslines prieigas, modernų požiūrį į mokslą, žinių pritaikomumą“.
Viešąją lingvistiką pasirinko po lietuvių filologijos ir ispanų kalbos studijų
Į Kauną Vilniaus universiteto Filologijos fakulteto absolventė atvyko po lietuvių filologijos ir užsienio (ispanų) kalbos studijų Vilniuje. Studijas magistrantūroje sėkmingai derino su profesine veikla: „Pradėjau dirbti maždaug įpusėjus pirmiesiems studijų metams Kauno kolegijos Rinkodaros ir komunikacijos skyriuje, ėjau Viešųjų ryšių koordinatorės pareigas, taip pat rūpinausi Kauno kolegijos Technologijų fakulteto vidine ir išorine komunikacija. Šiuo metu jau beveik vienerius metus dirbu mokytoja Karalienės Mortos mokykloje“.
„Darbo rinkoje magistro studijų žinios ir diplomas turi pridėtinę vertę“
Monika pasakoja, kad II pakopos studijas rinkosi iš karto po bakalauro studijų, nes nenorėjo sustoti mokytis: „Norėjosi justi nenutrūkstamą mokslo pulsą, kelti sau didesnius iššūkius, tobulėti. Aiškiai žinojau mane dominančią lingvistikos kryptį, todėl norėjau tęsti tyrimus, ieškoti atsakymų į rūpimus mokslinius klausimus. Be to, žvelgiant iš praktinės pusės, darbo rinkoje magistro studijų žinios ir diplomas turi pridėtinę vertę“. Mergina prisipažįsta, kad magistro studijas rinkosi labai atidžiai, nagrinėjo ir lygino įvairias lingvistikos krypties studijų programas skirtinguose universitetuose, jų turinį. „Tikriausiai ir dabar galėčiau įvardyti jų skirtumus, pasikartojančius ir išsiskiriančius studijų dalykus. Viešojo diskurso lingvistika mano dėmesį atkreipė dėl kelių priežasčių: buvo matyti orientavimasis į nuolat besikeičiantį ir įdomų tirti viešąjį diskursą, galimybės išmokti jį „gliaudyti“ taikant įvairius metodus ir pasirenkant skirtingas mokslines prieigas, modernus požiūris į mokslą, žinių pritaikomumas“, – studijų programos pasirinkimo motyvus vardija mergina.
„Studijų programa ne tik atitiko, bet ir viršijo mano lūkesčius“
„Iš asmeninės patirties studijos Kaune man buvo iššūkis dėl naujos aplinkos: kitas miestas, kitas fakultetas. Tačiau pradėjus studijuoti šios baimės liko užnugaryje: mane kaip savą pasitiko draugiški ir smalsūs kolegos, atviri, supratingi, profesionalūs dėstytojai. Jutau, kad kiekvieną dieną augu ir tobulėju“, – pasakoja M. Triaušytė, pabrėždama, kad studijų programa viršijo jos lūkesčius.
Paprašyta pasidalinti su programos kūrėjais savo patirtimis iš studijų proceso, ji sako: „Mane labai sužavėjo teorijos ir praktikos derinimas. Teorija, nagrinėjama paskaitose, apie kurią diskutuojama seminaruose, probleminių klausimų kėlimas neliko tik užrašuose. Žinias pritaikėme rašydami rašto darbus, vykdydami tyrimus skirtingomis lingvistinėmis temomis, kurias galėjome rinktis tokias, kurios domino. Būtent taip skatinamas kiekvieno studento smalsumas leido tobulėti ir į kiekvieną studijų dalyką pažvelgti asmeniškai. Be to, bakalauro studijų metu vyravusią nedrąsą pakeitė drąsa klausti, atkaklumas: su dėstytojais vykusiose diskusijose analizuodavome probleminius lingvistikos klausimus ir aktualijas, todėl kartu su kitais studentais būdavome labai įsitraukę į paskaitas ir seminarus. Dėstytojai skatina klausti ir diskutuoti, nes tai viena svarbiausių magistro studijų dalių.“
Viešojo diskurso lingvistikos studijos atveria daug galimybių ir yra naudingos
Monika teigia, jog studijuodama Viešojo diskurso lingvistiką augusi ne tik kaip studentė, bet ir kaip asmenybė. „Studijų metu įgytas žinias galima pritaikyti ir praktikoje, pavyzdžiui, kuriant įtaigius tekstus, rašant straipsnius žiniasklaidai. Kai pamatai viešąjį diskursą „iš vidaus“, tai yra per teksto analizę, atsektas strategijas gali taikyti ir praktikoje“, – mergina pabrėžia šių studijų naudą ir sako tikrai rekomenduojanti šią programą bakalaurams: „Rekomenduoju tiems, kurie domisi viešuoju diskursu, stebi ir nori gilintis, kaip jis funkcionuoja iš lingvistikos perspektyvos. Atradimo džiaugsmas lydi kiekviename žingsnyje. Be to, pastebėjau, kad nemažai žinių taikiau ir taikau kurdama tekstus, rašydama straipsnius žiniasklaidai. Įgūdžiai taip persmelkia kasdienes tekstų rašymo ir skaitymo praktikas, kad gebi vertinti teksto kokybę ir teksto kūrėjo gudrybes siekiant paveikti arba pats pasitelki tam tikras strategijas siekdamas konkrečių tikslų. Taigi žinios pasibaigus studijoms pritaikomos kasdienėje veikloje“.