„Šiuolaikiniame versle ypač svarbus gebėjimas derinti dvi sritis – rinkodarą ir IT. Tai svarbiausi įgūdžiai, kurie ateityje padės išspręsti neatitikimus tarp jaunimo poreikių ir darbo rinkoje jiems keliamų lūkesčių“, – pabrėžia Vilniaus universiteto Kauno fakulteto (VU KnF) marketingo specialistas, tarptautinio projekto „FuseIT“ koordinatorius, dėstytojas asist. dr. Giedrius Romeika.
Pasak marketingo specialisto, KnF Marketingo technologijos programų bakalauro studijų programos dėstytojai atsižvelgia į šią itin perspektyvią sritį, todėl nuolat atnaujina studijų medžiagą ir reaguoja į tai, kokių žinių siekia studentai.
Taigi studijų metu tobulinamos kompetencijos, susijusios su prekės ženklo strategijos pritaikymu, gebėjimu efektyviai reaguoti į besikeičiančios tikslinės auditorijos poreikius. Daug laiko skiriama konstruktyviai analizei, diskusijoms, tad stiprėja ir ryšys tarp dėstytojo bei studento. Be to, studentams siūloma dalyvauti mokslinėse veiklose.
Dėstytojo ir studento ryšį stiprina bendra mokslinė veikla
Vienas iš būdų, pasak VU KnF dėstytojo, susipažinti ir pažinti savo studentą yra abiejų įsitraukimas į bendrą mokslinę veiklą. Abipusis suinteresuotumas vykdomos veiklos sėkme ne tik padeda pasiekti rezultatą, bet ir gerina komunikacijos įgūdžius, tarpusavio supratimą, tad stiprėja ir ryšys, ir studento kompetencijos.
Šiuolaikiniame versle ypač svarbus gebėjimas derinti dvi sritis – rinkodarą ir IT. Tai svarbiausi įgūdžiai, kurie ateityje padės išspręsti neatitikimus tarp jaunimo poreikių ir darbo rinkoje jiems keliamų lūkesčių, – pabrėžia VU dėstytojas dr. G. Romeika.
Pasak dr. G. Romeikos, kai į universitetą ateina studijuoti ypač motyvuoti studentai, jie patys drąsiai klausia ir ieško galimybių bendradarbiauti. Pavyzdžiui, marketingo technologijos (MarTech) pirmo kurso studentė Jorė Bendinskaitė savo ateitį sieja su e. verslu, todėl itin aktyviai prisidėjo prie nuotolinių bandomųjų MarTech kursų, kuriuos parengė „FuseIT“ (angl. Future competences pathways for marketing and ICT education) projekto rengėjai, tobulinimo.
„Dalyvaujant kursuose įsiminė studentės siekis prisidėti prie kursų tobulinimo, – prisimena dvejus metus trukusio projekto „FuseIT“ koordinatorius dr. G. Romeika. – Ji išbandė MarTech kursuose sukurtas simuliacines situacijas-scenarijus ir suteikė projekto rengėjams vertingą grįžtamąją informaciją, kaip būtų galima tobulinti kursą, kad mokymų medžiaga taptų naudinga marketingo technologijos studijų programos studentams. Patobulintas MarTech kursas bus integruotas į projekto partnerių (Lietuvos, Latvijos, Rumunijos ir Portugalijos) aukštųjų mokyklų studijų programas.“
Pasak marketingo specialisto, KnF Marketingo technologijos programų bakalauro studijų programos dėstytojai atsižvelgia į šią itin perspektyvią sritį, todėl nuolat atnaujina studijų medžiagą ir reaguoja į tai, kokių žinių siekia studentai.
„Kadangi pati esu MarTech programos studentė, jaučiu atsakomybę ir už programos tobulinimą, todėl džiugu, kad universitete studentams suteikiama galimybė prisidėti ir prie studijų kokybės gerinimo. Didžiuojuosi, kad mano pateiktos įžvalgos apie kursuose pateiktą medžiagą yra vertinamos. Esu įsitikinus, kad šie nemokami ir elektroninėje erdvėje prieinami kursai bus vertingi ne tik studentams, bet ir absolventams. Kadangi visa medžiaga yra elektroniniu formatu, tai net nereikia išeiti iš namų, kad patobulintum marketingo kompetencijas“, – sako J. Bendinskaitė.
Kaip teigia dr. G. Romeika, motyvuoti ir nebijantys siūlyti savo idėjų studentai skatina dėstytojus neužmigti ant laurų ir nuolat tobulinti studijų programas. Todėl bendradarbiavimas svarbus galvojant ir apie naujus studentus, kurie turės dar kokybiškesnes studijas, nes šiandien studijuojantys ir prie studijų proceso prisidedantys studentai nebijo kelti klausimų, diskutuoti. Tik reikia sudaryti sąlygas jiems drąsiai reikšti savo mintis ir leisti rizikuoti.
„Svarbiausia norėti ryšį kurti bei palaikyti, o tada jau ypač svarbus abipusis siekis išklausyti ir įsiklausyti, kitaip tariant, „įlipti į kito batus“, – vardija studentė ir pabrėžia, kad šis požiūris skatina nedaryti skubotų išvadų ir padeda išvengti konfliktinių situacijų. Tad padeda pasiekti ir geriausių rezultatų.
Siekdamas pabrėžti dėstytojo (-os) ir studento (-ės) santykio kūrimo ir drąsos klausti svarbą, VU pristato meninį projektą – virtualią parodą, įgyvendinamą su fotografu, dokumentinės ir portretinės fotografijos atstovu Tadu Kazakevičiumi. Parodoje – taip pat ir dr. G. Romeikos bei J. Bendinskaitės portretų serija, atskleidžianti nuoširdų ir atidų jų santykį.