Nuo 2022 m. rudens semestro VU Kauno fakultete (KnF) pradedama vykdyti bakalauro studijų programos specializacija Lietuvių filologija ir reklama: turinio kūrimas ir rinkodara. Programa yra sukurta atliepiant šiandienos viešajame diskurse ypač reikalingas kompetencijas – gebėjimą įtaigiai komunikuoti žodžiu.
Siejantiems savo ateitį su reklamos pasauliu, svajojantiems užsiimti profesionalaus turinio kūrimu, norintiems išmanyti rinkodaros subtilybes – reikia suprasti reklamą kaip reiškinį, išsiaiškinti reklamos kūrimo strategijas, kaip vyksta prekės ženklų komunikacija, kaip kuriamas paveikus reklamos teksto ir vaizdo turinys. Studijų programos specializacijos Lietuvių filologija ir reklama: turinio kūrimas ir rinkodara studentai supras žodžio, sakinio, publicistinio teksto kūrimo principus; išmanys lietuvių literatūros istoriją, tirs skirtingų amžiaus grupių sakytinę ir rašytinę kalbą. Juk tam, kad „susikalbėtum“ su jaunesniais ar vyresniais už tave, turi suprasti, kaip, ką ir kodėl jie kalba; reikia įvaldyti įvairaus žanro tekstų kūrimo principus ir gebėti parašyti tekstą, kuris sulauktų daugiau dėmesio nei kiti, matomi socialinėje erdvėje. Taigi bus mokoma meninių, publicistinių ir SEO tekstų.
Kad kokybiškai parašytas tekstas sulauktų aplinkinių reakcijos, atrastų savo skaitytoją, kuris ne tik susidomės pateikta informacija, bet ir taps lojaliu sekėju (ir / ar pirkėju), besidalijančiu teigiamais atsiliepimais su aplinkiniais, reikia suprasti, kaip veikia reklamos pasaulis. Taigi programos studentai sužinos, kokiomis reklamos propagandos priemonėmis viešojoje erdvėje veikiama vartotojų elgsena; kokias reklamines taktikas taiko nuomonių formuotojai, sėkmingai konkuruojantys su kitais; kas efektyviau medijose – tekstas ar vaizdas? Į kylančius klausimus studentai atsakys gilindamiesi į pasaulyje pripažintus klasikinius tekstus bei tyrinėdami (ir kurdami) šiandienę komunikaciją socialiniuose tinkluose. Minėtų žinių studentams suteiks universiteto dėstytojai bei kviestiniai lektoriai-praktikai.
Skaitmeninės rinkodaros agentūros „What about“ vidinės ir išorinės komunikacijos vadove dirbanti Kauno fakulteto bakalauro studijų programos Lietuvių filologijos ir reklamos absolventė ir potenciali darbdavė Loreta Varaniūtė išmano, kokių kompetencijų reikia reklamos agentūrose dirbantiems asmenims, todėl naujos specializacijos siūlomų dalykų verte ir pritaikomumu neabejoja: „Nuoširdžiai džiaugiuosi, kad tiksline specializacija orientuojamasi į turinio kūrimą, turinio rinkodarą, SEO principus. Mano manymu, specialistų, gebančių kurti ne tik techniškai tvarkingą, optimizuotą, pagal įvairius rinkodaros reikalavimus pritaikytą ir, žinoma, paveikų, įtaigų, kūrybišką tekstą, išties labai reikia. Ypač naudinga, kad studentai galės įgyti praktinių žinių, nes šiuo metu „What about“ agentūroje darbiname patirties jau įgijusius komandos narius. Kai kurie skyriai, (pvz., kūrybos) dėl to priima ir tam tikrą darbų krepšelį jau turinčius praktikantus“.
Pašnekovė užsimena, kad mokymo įstaigos iki šiol skiria per mažai dėmesio turinio kūrimui ir rinkodarai, todėl nėra paprasta rasti specialistų, kurie gerai išmanytų komunikacijos skirtinguose socialiniuose tinkluose reikalavimus. Taigi nauja programos specializacija patenkintų ypač didelį patyrusių specialistų poreikį.
Kviečiame daugiau sužinoti apie naują KnF bakalauro studijų programos specializaciją: Lietuvių filologija ir reklama: turinio kūrimas ir rinkodara.