„Baigusi magistro studijas įmonei, kurioje dirbu ir dabar, pateikiau rekomendacijas, ką siūlyčiau tobulinti ir užsitarnavau marketingo vadovės pareigas,“ – ką duoda antros pakopos studijos, universitetas ir kodėl ne visi seminarai bei mokymai yra geri pasakoja doktorantė Viltė Lubytė, buvusi marketingo ir pardavimų studijų programos magistrantė. Kuo Viltę patraukė ši studijų programa, ką gyvenime pakeitė, suteikė ir kokias duris atvėrė, kviečiame skaityti interviu.
Kodėl tiek bakalauro, tiek magistro, tiek doktorantūros studijoms pasirinkote VU Kauno fakultetą?
Dar mokydamasi mokykloje žinojau, kad noriu studijuoti ekonomikos kryptį, o rinkdamasi universitetą lyginau programas, studijų dalykus ir pan. VU Kauno fakultetas sužavėjo siūlomomis disciplinomis ir dvigubo diplomo galimybe. Ne paslaptis jog VU – lyderiaujantis universitetas Lietuvoje, todėl tai irgi buvo svarbus faktorius. Studijuojant bakalaurą, gretutinėms studijoms buvo galimybė rinktis rinkodaros kryptį, kurią atradusi supratau, jog noriu įgyti aukštesnę kvalifikaciją magistrantūros studijose. Doktorantūros studijoms ruošiausi iš anksto ir kito pasirinkimo Lietuvoje nei VU mintyse neturėjau.
Kokių turėjote gerųjų patirčių bestudijuodama magistrantūros studijose? Kas labiausiai įsiminė ir kas labiausiai pasitarnauja gyvenimiškoje ar darbinėje kasdienybėje?
Gerąsias patirtis pirmiausiai siečiau su žmonėmis, su kuriais susipažinau studijuodama VU dar bakalauro studijose. Magistrantūros studijų metu labiausiai įsiminė pirmieji žingsniai akademinėje veikloje: pirmasis straipsnis, konferencija, pranešimas anglų kalba ir t.t. Tokios patirtys suteikia profesinio pasitikėjimo, kuris šiandien leidžia ir profesinėje veikloje dalytis savo patirtimi ir žiniomis su kolegomis ir kitais vadovais. Studijuodama dirbau ir profesionaliai sportavau, todėl ruošimasis egzaminams ir atsiskaitymams paskutinę naktį taip pat ilgai gyvuos atmintyje.
Kodėl būtent marketingas, kuo patraukė ši sritis?
Dar prieš stodama į magistrantūrą atradau labai įdomių marketingo terminų, krypčių ir idėjų, į kurias norėjosi gilintis toliau. Marketingas yra nuolat besikeičianti sritis, nes ypač dažnai priklauso nuo besikeičiančių vartotojų poreikių. Tačiau svarbu suprasti, kad visgi yra principai, kuriuos išmanant ir jais vadovaujantis galima lengviau prisitaikyti prie naujovių. Norisi pažymėti, kad vien teorinių žinių šioje srityje tikrai neužtenka, o jas taip pat reikia nuolat atnaujinti. Pati asmeniškai mėgstu generuoti naujas idėjas, tačiau mano gyvenime skaičiai dominuoja kasdien. Marketingo specialisto darbas sujungia kūrybinius ir statistinius gebėjimus, o tai labiausiai mane ir žavi.
Kokių kompetencijų suteikia marketingo ir prekybos vadybos studijos ir kokias naujas galimybes leidžia atverti?
Marketingo ir prekybos vadybos studijos leido prisiliesti prie nemažai praktinių dalykų ir įrankių: Google Analytics, derybų meno, idėjų generavimo, kūrybinių procesų ir t.t. Tačiau marketingas yra ypač plati kryptis. Studijų metu atradau skaitmeninę rinkodarą, kuri ir dabar man labai įdomi, todėl labai svarbu įgytas žinias nuolat gilinti savarankiškai. Galiu pasidalinti asmenine patirtimi – magistro studijų metu savanoriškai atlikau neapmokamą praktiką skaitmeninės rinkodaros įmonėje. Tokiu būdu įgytas teorines žinias gali pritaikyti praktikoje, ir tai leidžia greičiau atlikti naujas praktines užduotis. O baigusi magistro studijas įmonei, kurioje dirbu ir dabar, pateikiau rekomendacijas, ką siūlyčiau tobulinti ir užsitarnavau marketingo vadovės pareigas. Galimybių Lietuvoje yra daug, tik reikia įgytas žinias ir kompetencijas taikyti praktikoje.
Su kokiais sunkumais dažniausiai susiduriama marketingo industrijoje? Kaip tai išsprendžiate?
Manau, viena didžiausių problemų marketingo industrijoje yra specialistų kvalifikacijos trūkumas, nes daugelis marketingistų geba parduoti save kaip specialistą, tačiau negeba statistiškai įvertinti rezultatų, todėl ypač dažnai verslai išmeta pinigus reklamai, tačiau nepasiekia norimų rezultatų. Vienas specialistas negali būti ir dizaineriu, ir rašytoju, ir fotografu, ir montuotoju, ir analitiku, ir administratoriumi ir t.t., tačiau dauguma darbo vietų to reikalauja. Labai svarbu aiškiai žinoti užduotis ir gebėti jas pasiskirstyti komandoje, turėti aiškų planą ir laikytis iškeltų marketingo tikslų.
Šiuo metu marketingo industrijoje labai paplitę mokymai, kuriuos visuomenė perka masiškai. Noriu pabrėžti, kad renkantis mokymus ir jų programas reikia rinktis labai atsakingai, nes „specialistai“ – save vadinantys guru – ne visada turi reikiamas kvalifikacijas, o neretai išverčia pasenusius angliškus patarimus ir informaciją pateikia kaip savo sukurtą. Manau, kad marketingas yra ne tik kūrybinis procesas, bet ir racionalumo reikalaujantis darbas.
Ką rekomenduotumėte žmogui, kuris šiuo metu stovi pasirinkimo kryžkelėje: ar tęsti studijas ir stoti į magistrantūrą, ar nerti stačia galva į darbus? Kodėl?
Vieno patarimo neturiu. Kiekvienas renkasi savo kelią, tačiau iš asmeninės patirties galiu pasakyti, kad akademinės žinios tikrai pasitarnauja kasdienybėje. Labai noriu akcentuoti rašto darbus, kuriuos studijų metu ne visada vertindavau teigiamai. Metodologijos suvokimas man labai padeda profesinėje veikloje, bendraujant su klientais, rengiant profesionalius pasiūlymus, dėstant mintis. Universitete įgyti analitiniai įgūdžiai taip pat padeda išsiskirti rinkoje, nes gebėjimas analizuoti įstatymus yra svarbus kiekvienoje profesijoje. Magistrantūros studijos Kauno fakultete vykdavo labai palankiu laiku vakarais, todėl nebuvo sunku suderinti darbą ir akademinę veiklą. Studijuodamas kiekvienas gali atrasti sau įdomią sferą ir temą, o ir mokymas(is) tęsiasi visą gyvenimą.