vasaros mokymai vilniaus universiteto kauno fakultetasŠ. m. birželio 26–30 d. pirmosios pakopos studijų programos Ekonomika ir vadyba studentai Rugilė Benkunskaitė, Gytis Jankauskas, Erikas Kavaliauskas, Titas Repšys ir Ernestas Žiogas kartu su doc. dr. Ilona Kiaušiene ir doc. dr. Ingrida Šarkiūnaite dalyvavo vasaros verslo mokykloje (angl. Smart Skills 4.0: Summer Innovative Business School) Maribore (Slovėnija). Vasaros mokykloje buvo diskutuojama apie šiuolaikinius rinkodaros komunikacijos kanalus, ateities žinių įrankius , verslo modelio inovacijas „Pramonė 4.0“ kontekste, nagrinėjamas „Lunos“ kompanijos atvejis, dalijamasi gerąja patirtimi. Aplinkos nepastovumas, tvarumo iššūkiai ir skaitmenizacijos procesai verčia specialistus   domėtis naujovėmis ir plėtoti šiuolaikinius mokymo(si) įgūdžius, todėl vasaros mokykloje studentai ne tik klausė paskaitų, bet ir ugdė skaitmeninius įgūdžius atlikdami praktines užduotis.

Dalindamiesi įspūdžiais bakalauro studijų programos Ekonomika ir vadyba studentai vieningai pabrėžė, kad dalyvavimas vasaros mokykloje suteikė naujų žinių apie skaitmeninį pasaulį ir jo keliamus iššūkius verslui. Trečiojo kurso studentas Ernestas Žiogas teigė: „Susipažinau su skaitmenizacijos iššūkiais, dirbtiniu intelektu ir kitomis pažangiomis technologijomis. Dalyvavimas vasaros mokykloje leido sužinoti apie naujausias tendencijas ir inovacijas, <...> suteikė galimybę įsivaizduoti, kaip pasaulis atrodys ateityje. <...> Man, studijuojančiam Ekonomiką ir vadybą, tai svarbu, nes privalome suprasti, kur krypsta pasaulis ir kaip tai pakeis pasaulio ekonomiką ar vadybinius įmonių sprendimus“. Ketvirtojo kurso studentas Erikas Kavaliauskas pažymėjo: „Nors buvo aptartas visas taikytinų technologijų spektras, daugiausia dėmesio skirta dirbtiniam intelektui ir jo panaudojimo galimybėms įvairiuose verslo vystymo etapuose. Kartu su motyvuotais dėstytojais ir vasaros mokyklos partneriais aptarėme įvairias dirbtinio intelekto pritaikymo galimybes skirtingose nišose. Kūrybiškas technologijų aptarimas leido tinkamai permąstyti pristatytos užduoties turinį <...> ir naujausių technologijų pritaikymo galimybes versle. <...> Įsitikinau, kad universitete įgytos žinios pritaikomos ir už universiteto ribų – analizuojant skirtingas rinkas, rengiant plėtros projektus ar rinkodaros kampanijas“.

Nuotr 2Studentas Gytis Jankauskas pasidalijo, kad turėjo galimybę „sustiprinti komandinio darbo įgūdžius dirbant kartu su skirtingų tautybių studentais, o tai labai svarbu darbo rinkoje. <...> Vasaros mokykla atvėrė galimybes analizuoti konkrečius produktus nepamirštant ekonominių rodiklių svarbos , nuspėti, kaip produktas veiktų tam tikroje rinkoje <...> ir suprasti, kaip greitai ekonomistai turi atsirinkti gaunamą informaciją , koks būtinas yra gebėjimas kritiškai mąstyti“. Šioms mintims antrino ir Rugilė Benkunskaitė: „Man, kaip studijuojančiai Ekonomiką ir vadybą, buvo puiki proga pamatyti ir analizuoti produktą iš ekonominės pusės. <...> Turėjau ir galėjau įvertinti, kaip seksis duotajam produktui pasirinktoje šalyje, <...> supratau, kaip sparčiai vystosi technologijos, kaip greitai ir kritiškai privalu mąstyti.“ . Rugilė Benkunskaitė taip pat džiaugėsi, kad komandinis darbas vasaros stovykloje padėjo sustiprinti ne tik bendravimo, tačiau ir darbo komandoje įgūdžius: „Turėjome kritiškai analizuoti produkto patekimą į naujas rinkas, visus galimus sėkmės ir nesėkmės variantus. Ši patirtis padėjo giliau suprasti, kaip realiame gyvenime vyksta rinkų analizė, parodė, kiek daug pastangų reikalauja. Mano komanda buvo ypač supratinga ir vieninga, manau, todėl mums pavyko puikiai atlikti užduotį ir laimėti pirmąją vietą“.

Visi studentai pabrėžė naudingą patirtį, įgytą vasaros mokykloje. Dalyviai Slovėnijoje turėjo galimybę artimiau susipažinti su studentais iš kitų šalių, skirtingomis kultūromis. Darbas daugiakultūrėje aplinkoje leido praplėsti akiratį, požiūrį į pasaulį, suprasti skirtingų tautų darbo ypatumus, tradicijas, pasisemti naujų idėjų ir pritaikyti universitete įgytas žinias realiame gyvenime. Titas Repšys, trečiojo bakalauro studijų programos Ekonomika ir vadyba kurso studentas ir Vilniaus universiteto Studentų atstovybės Kauno fakultete pirmininkas , apibendrino: „Labai patiko dalyvauti ir dirbti su kitų kultūrų studentais ir profesoriais, stebėti, kaip jie organizuoja darbą, pažinti Mariborą patirti kultūrinį šoką .“.

Vasaros mokykla buvo organizuota įgyvendinant projekto „Tarptautinio bendradarbiavimo iniciatyva, skatinanti plėtoti studentų, dėstytojų ir darbo jėgos ateities mąstymo įgūdžius su tvarumu susijusiuose sektoriuose, kuriuos kelia Verslo 4.0 tendencijos, pasitelkiant verslo ir inžinerijos švietimo ir mokymo naujoves“ (angl. „Transnational cooperation initiative fostering developing forward thinking skills of students, teachers and workforce in sustainability-relevant sectors posed by Business 4.0 trends through innovation in Business & Engineering education and training“), kurį koordinuoja Bukarešto Politehnica universitetas (Rumunija) ir vykdo kartu su partneriais iš Italijos, Slovėnijos, Lietuvos ir Graikijos, uždavinius.

Daugiau apie vykdomą projektą SMART skills 4.0: https://www.smartskills4.com/

Projekto numeris: 2020-1-RO01-KA203-080019

Nuotr 3Nuotr 4Nuotr 5

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos Sutinku