Kovo 5 dieną 11:15 val. erdvėje šalia V. Gronsko auditorijos vyks alternatyvi Kaziuko mugė šmaikščiu pavadinimu „Kaziukas entrepreneur“ (liet. Kaziukas verslininkas). Kviečiame pasinaudoti proga susipažinti su jos dalyviais – versliais studentais. Tai puiki proga prisistatyti, rasti bendraminčių ar net verslo partnerių.
„Turime labai gražią tradiciją kiekvieną pavasarį didžiuotis liaudies meistrų darbais, tad norisi pasidalinti ir studentų talentais“, - sako VU SA KnF organizacinės srities koordinatorė Erika Monstavičiūtė. Pasak jos, lietuviai vis dar ne itin noriai kalba apie pinigus, o ypač mėgstamos veiklos monetizavimas ne kiekvienam jauki tema. „Norisi pavyzdžiais parodyti, kad iš didelio užsidegimo gimę verslai gali būti sėkmingi. Džiaugiamės galėdami suteikti galimybę pasidalyti patirtimi, atrasti bendraminčių, o gal ir partnerių ar sekėjų. Noras užsidirbti gali būti viena iš paskatų studentams kurti verslą, tačiau, manau, jog dažniau verslai kuriami, kai būsimas verslininkas mato produkto ar paslaugos poreikį ar, kai atsiranda noras spręsti problemą. O prie viso to didele dalimi prisideda kūrybiškumas, kaip ta problema bus išspręsta. Dar vienas variantas gali būti šių dviejų dalykų mišinys, kai studentas savo talentą (kūrybiškumo išraišką) paverčia pajamų šaltiniu“, - sako ji.
VU SA KnF organizacinės srities koordinatorė Erika Monstavičiūtė įsitikinusi, kad studijos turi ir privalo turėti tiesioginių sąsajų su šiandienine verslo aplinka ir darbo rinka. Ji atkreipia dėmesį, kad sąvoka „verslininkas“ tapo kur kas platesnė ir reikalauja viso spektro įvairiausių asmeninių savybių ir kompetencijų, kurias tikrai galima išsiugdyti studijuojant ir naudojantis studentams prieinamomis mentorystės, paramos galimybėmis.
VU SA KnF pirmininkas Titas Repšys neabejoja naujos iniciatyvos nauda. „Pats paprasčiausias palaikymo būdas - viešinimas: dalijimasis universiteto socialiniuose tinkluose, kur bendruomenė gali aktyviai palaikyti“ – sako jis ir tikisi, kad šiųmetinis renginys taps tradicija. Skatinama, kad studentai aktyviau naudotųsi VU siūlomomis galimybėmis: seminarais ir konferencijomis, praktinėmis dirbtuvėmis, moduliniu mokymu, hakatonais ir pre-akceleratoriaus programa, verslo užsakymais ir gerųjų patirčių sklaida.
2023-iųju gruodį pasibaigus „VU Tech Hub“ projektui studentai į kviečiami jungtis į „Inovacijų dirbtuves“. Tai 2 mėnesių programa studentams ir įmonėms. Dirbtuvių metu studentų komandos vysto įmonės iškeltą naujo produkto arba paslaugos idėją. Studentai dirba kartu su įmonių atstovais ir siekia sukurti iššūkio sprendimo prototipą, demo versiją ar koncepciją. Įmonės siūlo spręsti joms aktualius iššūkius, kurių sprendimas pasibaigus programai gali būti realiai įgyvendinamas.
Ieva Gaučaitė, Marketingo technologijos 1 kursas, „Nesimaishyk“ (Instagram)
„Mūsų komanda — aš, brolis Laimonas ir mūsų draugas Jokūbas, kurį per daugelį metų ėmėme laikyti šeimos nariu. Karantino laikotarpiu siuvykloje, gimtuosiuose Kėdainiuose reikėjo užimti darbuotojus, todėl buvo pradėti siūti pirmieji maišai. Jie mums iškart patiko: kokybiška ir tvirta medžiaga, bet neįprasta forma, kuri maišą padaro talpesnį ir tvirtesnį“, — kaip gimė šeimos verslas pasakoja Ieva Gaučaitė. Patys pradėję naudoti maišus jaunuoliai pasigedo išskirtinumo ir unikalumo. „Taip ir atsirado „Nesimaishyk" — įkvėptas vaikystės kaimo Druskininkų miškuose, kur maudydavomės Avirio ežere ir grybaudavome. Nerūpestingų kaimo karvučių įkvėptas gimė ir „Nesimaishyk" logotipas. Bevardė karvutė simbolizuoja visas lietuviškas kaimų karvutes iš vaikystės“, — pasakoja idėjos bendraautorė. Dar vienas simbolinis herojus — knygnešys. „Jurginas — Lietuvos knygnešio Jurgio Bielinio atitikmuo”, — didžiuojasi pašnekovė. „Knygos yra nepamainoma visuotinės brandos ir augimo dalis“, — pasakoja ji įsitikinusi, kad svarbu prisiminti, kokia svarbi mūsų tautai yra lietuviška knyga.
Amelija Cirtautaitė, Marketingo technologijos 1 kursas, „Sausainių klubas“ (Instagram, Tik Tok)
„Visą gyvenimą užsiimu konditerija. Tai hobis, kuris mane lydi nuo pat ankstyvos vaikystės. Mėgstu išbandyti įvairias kepinių receptus bet pirmą kartą iškepus sausainius man nepatiko rezultatas, tad pradėjau labiau domėtis sausainių, ypač amerikietiškų, gamybos subtilybėmis. Tobulinau receptą, kol pasiekiau norimo rezultato, todėl kilo idėja šiuo gaminiu pasidalyti su kitais. Taip gimė „Sausainių klubas“. Mano filosofija yra paprasta – kiekvienas sausainis turi būti pagamintas iš aukščiausios kokybės ingredientų, su meile ir rūpesčiu. Esu kepėja, įkūrusi savo verslą vedama aistros ir meilės amerikietiškiems sausainiams“, – sako Amelija. Jos didžiausia motyvacija – noras pasiūlyti rinkos naujovę, nematytą gaminį, supažindinti lietuvius su amerikietišku gardėsiu. „Užsiimant smulkiu verslu į jo vystymą įeina daugybė veiklų: marketingas, finansų valdymas, logistika, gamyba, socialinių tinklų ir internetinės svetainės priežiūra... Visa tai tenka išmokti, o žinios, mano nuomone, yra itin vertingos tiek vystant verslą, tiek dirbant“, – dalijasi mintimis mergina. Ji neabejoja, kad pasirinktos studijos suteikė jai įvairių aktualių teorinių žinių, susijusių su marketingu, produkto vystymu, elektroniniu verslu.
Rusnė Rutkauskaitė, Marketingo technologijos 1 kursas, „RR Rings“ (Instagram)
„2021-aisiais metais per karantiną neturėjau mėgstamos veikos, o tada labai išpopuliarėjo „chunky” (liet. stambūs) žiedai, kuriuos galima lengvai pasidaryti pačiam. Tad pabandžiau ir aš jų sau pasigaminti. Iš pradžių nelabai pavyko, bet veikla patiko, tad bandžiau, praktikavausi ir po truputį tobulėjau“, – pasakoja Rusnė. Ją labiausiai motyvuoja savirealizacija, noras išbandyti naujoves ir siekis turėti savo verslą. Be abejo, svarbiausia – įgyta patirtis, praktika, nauji išbandymai. „Esu dar tik pirmakursė, tad dar liko daug ko išmokti. Visgi manau, kad mano pasirinkta studijų programa labai susijusi su mano smulkiu verslu ir galėsiu savo įgytas žinias pritaikyti ateityje“, – sako ji.
Ernestas Žiogas, Ekonomika ir vadyba 3 kursas, „Ferumb“
„Tai jau ne pirmas bandymas kurti verslą, bet pirmas, kurį laikau rimtesniu“, – pasakoja Ekonomikos ir vadybos bakalauro studijų trečiakursis, studijų kryptį pasirinkęs dėl susidomėjimo verslo pasauliu. „Supratome, kad rinkoje yra poreikis, ir kartu su draugu pabandėme pasiūlyti produktą. Bandymui pasiteisinus ir sulaukus dėmesio ėmėmės veiklos“, – dalijasi jis savaime atsiradusia idėja, tapusia prekyba internetu. „Manau, kad svarbiausia – rinkos supratimas ir galimybė turėti papildomą pajamų šaltinį. Studijos leidžia įgyti platesnį suvokimą, kritišką žvilgsnį į kai kuriuos priimtus sprendimus ir pagerinti rezultatus remiantis įgytomis žiniomis“, – komentuoja Ernestas Žiogas. Pasak jo, pasiteisinus idėjai vis rečiau tenka ieškoti papildomų išteklių.