Šiemet suėjo dešimt metų, kai Vilniaus universiteto Kauno fakulteto magistrantūros studijų programą Meno vadyba baigė pirmieji absolventai. Pagrindinė studijų programos idėja nepakito – siekiama mokyti suprasti meną kaip ekonominį reiškinį, meno kūriniuose įžvelgti laisvalaikio, patirties ir kūrybos ekonomikos vertę, gebėti pritaikyti tinkamus vadybos ir rinkodaros principus. Tuomet naujoviškais ir pažangiais laikyti studijų dalykai kaip Meno organizacijų ir projektų vadyba, Meno teisė, ekonomika ir politika, Meno rinkodara ir komunikacija kūrybos industrijose tapo dar aktualesni. Absolventai prisipažįsta, kad yra paklausūs darbo rinkoje ir gali laisvai rinktis, dažnai net drąsiai verčia savo vizijas verslais.
„Studijos apėmė ne tik mokslą, bet ir jausmą, kad atradai savo vietą, kurioje norisi būti, – sako Giedrė Jablonskienė, 10-osios Meno vadybos laidos absolventė. – 2013 m. čia baigiau Kultūros vadybos studijų kursą. Fakulteto sienos primena apie smagias akimirkas, o kurso kolegų penketukas tapo maža šeima – kartu mokėmės, kūrėme, projektavome bendras ateities idėjas, kartu juokėmės ir leidom laiką. Šiuolaikinio meno paskaitos atvėrė duris į kūrybos pasaulį – drąsų, provokuojantį ir begalinį. Projektų vadyba padėjo svajones paversti konkrečiais įgyvendinamais planais, kultūros ekonomika, tarsi tikslus kompasas, parodė, kaip kultūrinės idėjos įgyja vertę ir tampa galia keisti pasaulį... Visko nė neįvardinsi. Gera prisiminti, kad dėstytojai visada palaikė ir ragino siekti daugiau, mokė ieškoti, gilintis, vertinti kritiškai.“
Praėjus 10 metų nuo pirmosios meno vadybininkų laidos galima teigti, kad programos rengėjų idėja tyrinėti meną iš ekonominės ir vadybos perspektyvos buvo sėkminga. Programos dėstytojai, siekę ugdyti gebėjimą strategiškai vadovauti meno organizacijoms, inicijuoti ir vykdyti meno ir verslo sanglaudos projektus, derinti veikloje meno vadybos ir rinkodaros principus, identifikuoti meno organizacijų vadybos ir rinkodaros problemas bei naujoviškai ir kūrybiškai jas spręsti, atliepė rinkos poreikį ir sukūrė žinių ir įgūdžių derinį, suteikiantį galimybę tikslingai ugdyti rinkoje aktualias kompetencijas iškart po bakalauro studijų arba grįžus studijuoti po pertraukos.
Per šį laikotarpį studijų programą baigė 121 absolventas, sėkmingai dirbantys kultūros, verslo ir kūrybinių industrijų sektoriuose vadovais, vadybininkais ir konsultantais įvairiose meno kūrimo ir sklaidos organizacijose, paveldo ir kultūrinio, kūrybinio turizmo srityse, tarptautiniuose meno projektuose ir renginiuose (festivaliuose, parodose), kuriantys asmeninius ar individualius kūrybinius verslus.
Sveikindama į šventinį alumnų susitikimą susirinkusius absolventus, programos studijų komiteto pirmininkė doc. dr. Audronė Rimkutė džiaugėsi gausiu jų būriu ir teigė, kad „profesinė alumnų sėkmė visada yra ir jų mokslo įstaigos sėkmė“ ir išreiškė viltį, kad toks alumnų susitikimas taps kasmete tradicija.
„Stebėtina, kaip vos pusantrų metų trunkančios studijos padeda pamatus tokiai stipriai bendruomenei, kokių skirtingų sričių specialistus suvienija ir kaip praturtina fakulteto tarpdiscipiniškumą. Malonu, kad pabaigus mokslus išlaikomas ryšys su dėstytojais, fakulteto bendruomene“, – kalbėjo fakulteto dekanas dr. Giedrius Romeika ir džiaugėsi, kad net 3 šių studijų absolventės tęsia mokslus doktorantūroje.
„Menas kartais „nurašomas“, laikomas ne itin racionalia sritimi, tad jo ambasadorystė akademinėje srityje yra ypač svarbi. Didžiuojamės atvėrę naują nišą Lietuvoje, kurioje lyderiaujame. Orientuojantis į užsienio rinką jau rudenį ši studijų programa bus imama dėstyti ir anglų kalba“, – pasakoja studijų programos dėstytoja prof. dr. Virginija Jurėnienė, kuriai už paskatinimą rinktis šią studijų kryptį dėkingas ne vienas studentas.
Renginį vedė Meno vadybos alumnė, VU Knf komunikacijos specialistė Inga Vaitkevičiūtė.
Muzikinius kūrinius akordeonu atliko Meno vadybos magistrantūros studijų programos studentas Mangirdas Kundrotas.
Kūrybinę edukaciją surengė Meno vadybos alumnė, keramikė Rugilė Navickaitė.
Renginio akimirkomis dalijamės ČIA.