Lima_pokalbiu_klubas_VU_KnF.jpgAsmeniniai duomenys šiandien – tai skaitmeninės ekonomikos variklis. Jie leidžia kurti suasmenintas patirtis, taiklesnę reklamą ir efektyvesnį verslą. Bet kartu kyla klausimai: kur baigiasi patogumas ir prasideda kišimasis į privatumą? Ką iš tikrųjų žinome apie duomenų rinkimą, naudojimą ir saugumą?“ – skelbė renginio organizatoriai, Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) Kauno skyriaus tarybos nariai diskusijai su marketingo specialistais pakvietę Vilniaus universiteto dėstytojus ir mokslininkus.

„Džiaugiamės, kad LiMA taip natūraliai stiprina ryšius su akademine bendruomene. Sparčiai tobulėjant technologijoms ir gausėjant informacijos, marketingo profesionalų gretoms tampa vis svarbiau įgyti kuo patikimesnę informaciją, dalintis patirtimis ir atradimais. Tikime, kad diskusijų klubo formatas leidžia greičiausiai atrasti sąsajas tarp mokslininkų įžvalgų ir praktikoje sutinkamų situacijų“, – sakė LiMA Kauno skyriaus tarybos narė, KTU docentė Rimantė Hopenienė.

Temos aktualumas tik auga

„Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos (VDAI) duomenimis, nuo 2023 metų iki 2024 metų paveiktų duomenų subjektų skaičius padidėjo beveik 3 kartus ir perkopė milijoną. Dažniausi iš jų buvo konfidencialumo pažeidimai ir sudarė net 87 proc. visų įvykusių incidentų. VDAI išanalizavo, kad net 52 proc. visų 2024 metų incidentų įvyko dėl žmogaus klaidos“, – skatindama diskusiją teigė renginio moderatorė Jorė Bendinskaitė, INFOBALT atstovė, VU KnF bakalauro studijų programos alumnė ir LiMA narė.

Diskusijoje susijungė trys perspektyvos – teisė, informacinės technologijos ir rinkodara. Kalbėta apie duomenų apsaugą, dirbtinio intelekto įtaką, ES teisės aktus, kibernetinį saugumą ir tai, kaip etiškai kurti pasitikėjimu grįstus santykius su vartotojais skaitmeninėje erdvėje.

Informacija – naujieji skaitmeniniai aukso grynuoliai

„Skaitmeninės platformos renka duomenis, kad galėtų teikti suasmenintas paslaugas, pavyzdžiui, rodyti atitinkamas reklamas, siūlyti aktualius produktus ar pritaikyti vartotojo patirtį bei kitus panašius tikslus. Kaip šie duomenys renkami ir kokiais būdais mes juos patys atiduodame? Pranešime aptarsime skaitmeninės higienos svarbą, dirbtinio intelekto įtaką mūsų privatumui ir kalbėsime apie kibernetinio saugumo prevencijos galimybes“, – savo pranešime sakė Vilniaus universiteto Kauno fakulteto dėstytoja asist. dr. Renata Danielienė, „CyberAgent“ projekto koordinatorė.

Kibernetinis saugumas ES ir Lietuvoje: nauja teisinė realybė verslui

„Kibernetinis saugumas – vienas pagrindinių ES 2020–2025 m. prioritetų, todėl pastaraisiais metais ES priimti net keli reikšmingi teisės aktai, kurie atsispindi ir pasikeitusioje Lietuvos teisinėje bazėje. Renginio metu aptarsime svarbiausius kibernetinį saugumą reglamentuojančius teisės aktus, iš jų kylančias verslo pareigas bei atsakomybę už jų pažeidimus“, – pristatydama savo temą akcentavo Miglė Žukauskaitė-Tatorė, technologijų ir reguliavimo teisininkė, Vilniaus universiteto Teisės fakulteto Privatinės teisės katedros doktorantė.

Jore Bendinskaite VU KNF LiMAMatomas, bet saugus: kaip išlaikyti klientų pasitikėjimą skaitmeninės rinkodaros pasaulyje

Klausimą, kaip išlikti matomu, bet saugiu, išlaikant klientų pasitikėjimą skaitmeninės rinkodaros pasaulyje, kėlė skaitmeninę rinkodarą, pardavimų valdymą bei rizikos valdymą Vilniaus universitete Kauno fakultete dėstantis Martynas Radzevičius.

Pasak jo, skaitmeninė rinkodara šiandien remiasi duomenimis – kuo daugiau žinome apie vartotoją, tuo efektyviau galime jį pasiekti. Tačiau kur baigiasi vertinga personalizacija ir prasideda nepageidaujamas sekimas? Pranešime nagrinėta, kaip skaitmeninės reklamos įrankiai veikia pasitikėjimą prekės ženklu. Ką vartotojai iš tikrųjų galvoja apie duomenų naudojimą? Kaip skaidrumas, pasirinkimo galimybės ir vertės mainai prisideda prie lojalumo? Aptarti „ethics by design“ principai, augančios duomenų rinkodaros kultūros reikšmė ir įtaka bei tai, kaip net maži pasirinkimai (pvz., slapukų pranešimai) gali kurti arba griauti pasitikėjimą prekės ženklu.

 IMG 2447

Svečiai taip pat buvo pakviesti į ekskursiją po VU Kauno fakultetą „Saulės laikrodžio šešėlyje: Kaunas, kurio dar nepažįstate“, kurią vedė VU KnF komunikacijos specialistė Inga Vaitkevičiūtė.

Renginio organizatorius: Lietuvos marketingo asociacija (LiMA). Tai 20 metų veikianti ne pelno siekianti organizacija, orientuota į marketingo profesijos stiprinimą ir marketingo bendruomenės būrimą Lietuvoje. Šiuo metu LiMA vienija daugiau nei 1300 fizinių ir juridinių narių bendruomenę.