vukhf intensyvus2013 m. kovo 24-28 d. BI Norvegijos verslo mokykloje Osle jau trečią kartą vyko intensyvusis kursas „Organizacijų etikos atvejai“ pagal Nordplus Higher Education programos finansuojamą projektą „Moralinės kompetencijos ugdymas lyderystėje ir vadyboje“ (vad. Vilniaus universiteto Kauno humanitarinio fakulteto docentė Raminta Pučėtaitė).

 

 

Atsakingo verslo kūrimu ir vadyba domėjosi motyvuoti studentai

apie IC Osle 1Šį kartą  kurse, kuris vykdomas nuotolinio mokymo(si) ir fizinių susitikimų metu, dalyvavo 22 studentai ir 9 dėstytojai iš Estijos verslo mokyklos, Jyväskylä ir Tamperės universitetų (Suomija), Rygos Tarptautinės ekonomikos ir verslo administravimo mokyklos ir Rygos Mokytojų ugdymo ir edukacijos vadybos akademijos, Kauno technologijos universiteto, konsultacinės įmonės Juuriharja (Suomija), siūlančios etiškos lyderystės ugdymo programą, ir BI Norvegijos verslo mokyklos.

VU Kauno humanitariniam fakultetui atstovavo 4 studentai: verslo administravimo magistrantūros antrakursiai Andrius Kamarauskas ir Rasa Vilnienė, tarptautinio verslo magistrantūros antrakursė Eglė Kriaučiūnaitė bei marketingo ir prekybos vadybos magistrantūros pirmakursė Aušra Saliamonė. Projekto vadovė doc. R.Pučėtaitė džiaugiasi, jog paraiškas dalyvauti šiame kurse pateikė daug daugiau studentų nei buvo numatytų vietų. Daugelis studentų, tiek iš Lietuvos, tiek iš partnerių institucijų, buvo motyvuoti ir nuoširdžiai domėjosi atsakingo verslo kūrimo ir vadybos ypatumais. Kurse įgytas žinias jie galės sėkmingai panaudoti rašydami magistro tezes. Pasak Kauno humanitarinio fakulteto magistrantės E. Kriaučiūnaitės, kurse  „susirinko aktyvūs ir nuostabūs žmonės, kurie nuolat siekia naujų žinių, tad jų tarpe ir pačiai labai lengva augti. Buvo įdomu atrasti kultūrinių skirtumų etiškos organizacijos kontekste“.

Kurso metu studentai diskutavo įvairiomis organizacijų etikos temomis: lyčių lygybės ir įvairovės vadybos, santykių su suinteresuotosiomis šalimis vadybos ir konfliktų sprendimo, etikos vadybos standartų diegimo ir procesų efektyvumo, etiškos ir psichopatiškos, destruktyvios lyderystės. Diskusijos buvo grindžiamos Šiaurės ir Baltijos šalyse veikiančių ar veikusių įmonių atvejų studijomis. Etinių problemų refleksiją kasdieniniame gyvenime ir profesinėje veikloje gilino ir sokratiškojo dialogo metodas, panaudotas aptariant verslo mokyklų etikos klausimus. Kaip teigė KHF atstovas A. Kamarauskas, „užsiėmimai leido pažvelgti į organizacijų ir lyderystės etiką šios srities profesionalų akimis, apmąstyti ir suprasti šių laikų etiškos lyderystės dilemas ir pagilinti anglų kalbos žinias“.

Naujas žinias papildė patirtys, įspūdžiai ir kontaktai

apie IC Osle foto 2Studentams ir dėstytojams paliko įspūdį vizitas naujame DNB banko centriniame pastate Osle. Jame pritaikyta nauja darbo vietos koncepcija: pastatas yra arti centrinės stoties, todėl darbuotojai skatinami į darbą atvykti viešuoju transportu, o automobilių stovėjimo aikštelės yra tik kelios ir jos skirtos negalią turintiems darbuotojams. Dauguma darbui reikalingų dokumentų ir bylų yra suskaitmenintos, taip taupant žaliavas ir energiją. Šio banko darbuotojai gali kas rytą rinktis naują darbo vietą, kadangi baigę darbą ir sutvarkę darbo stalą, jie užrakina savo įrangą specialiose saugyklose, o kitą rytą vėl įsirengia darbo vietą. Tokiu būdu bankas skatina savo darbuotojus psichologiškai užbaigti darbo dieną ir darbo užduočių nebesinešti į šeimos gyvenimą.

Kurso dalyviams patiko diskutuoti ir su banko etikos programos vadove, ir su socialiai atsakingų produktų vadovu, kurie pristatė DNB etikos mokymo programą, socialiai atsakingo investavimo fondų ir kt. produktus. Realiu modernumo ir technologinės pažangos pavyzdžiu studentai įvardijo ir BI Norvegijos verslo mokyklą, kuri juos sužavėjo savo architektūra, auditorijomis, viešomis erdvėmis, pritaikytomis grupiniam darbui, ir sporto klubu po tuo pačiu stogu. Gerą įspūdį kurso dalyviams paliko ir pats Oslas, kuris pastaruoju metu labai plečiasi ir suteikia daugybę naujų darbo vietų įvairiuose veiklos sektoriuose.

Po intensyvios studijų savaitės sugrįžę į savo studijų institucijas, studentai dar 2 savaites rengs studijų dienoraštį, kuriame reflektuos savo mokymosi procesą ir analizuos pasirinktą kurso temą išsamiau. Studentai parsivežė ne tik žinių ar įspūdžių, bet ir tarptautinių kontaktų iš kurse dalyvavusių šalių, o taip pat iš Baltarusijos ir Nigerijos. Kurse dalyvavę dėstytojai dar šiemet rinksis Kaune. Jie aptars studentų išsakytas konstruktyvias pastabas ir tobulins intensyviojo kurso mokymo metodus, kad, perfrazuojant VU KHF magistrantės A. Saliamonės atsiliepimą apie kursą, ir kitąmet studentai net nedvejodami jį rinktųsi.

Vilniaus universiteto

Kauno humanitarinio fakulteto

docentė dr. Raminta Pučėtaitė

Foto A. Saliamonės:

  1. Vilniaus universiteto Kauno humanitarinio fakulteto atstovai: (iš kairės į dešinę) E. Kriaučiūnaitė, A.Kamarauskas, R.Vilnienė, doc. dr. R. Pučėtaitė, A. Saliamonė.
  2. Intensyviojo kurso dalyviai BI Norvegijos verslo mokykloje.
Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos Sutinku