2023.06.02 Kurybinio rasymo dirbtuves2023 m. birželio 2 d. (penktadienį) 17 val. kviečiame visus, kurie domisi gera literatūra, gera poezija, kurie nori rašyti ir rašo, į susitikimą su poetu ir dailininku Gvidu Lataku, poezijos knygų Kol išsiris varniukai: eilėraščiai. – Kaunas: Nemunas, 2008; Nekalendoriniai šventieji: eilėraščiai. – Vilnius: Naujoji Romuva, 2012; Lokenos: eilėraščiai. – Vilnius: Naujoji Romuva, 2015; Salos: eilėraščiai – Vilnius: Slinktys, 2022 autoriumi.

Kūrybinio rašymo dirbtuvės vyks VU Kauno fakultete, Muitinės g. 12, Mykolo Biržiškos auditorijoje

Nuoroda prisijungti nuotoliniu būdu Teams platformoje: www.bit.ly/43g5fjv

22„Baigusi magistro studijas įmonei, kurioje dirbu ir dabar, pateikiau rekomendacijas, ką siūlyčiau tobulinti ir užsitarnavau marketingo vadovės pareigas,“ – ką duoda antros pakopos studijos, universitetas ir kodėl ne visi seminarai bei mokymai yra geri pasakoja doktorantė Viltė Lubytė, buvusi marketingo ir pardavimų studijų programos magistrantė. Kuo Viltę patraukė ši studijų programa, ką gyvenime pakeitė, suteikė ir kokias duris atvėrė, kviečiame skaityti interviu.

ilona micPrasidėjus priėmimui į magistrantūros studijas, Vilniaus universitete (VU) tęsiama Mentorystės programa, skirta būsimiems magistrantams. Dėstytojai mentoriai stojantiesiems ir studentams padės pasirinkti profesinius siekius ir vertybes atitinkančias antrosios pakopos studijas, susiplanuoti ilgalaikius akademinius tikslus ir suprasti studijų programos logiką ir tikslą. Šią iniciatyvą pirmasis pradėjo įgyvendinti VU Kauno fakultetas. 

Pasak VU Kauno fakulteto Kalbų, literatūros ir vertimo studijų instituto docentės Ilonos Mickienės, ją tapti mentore paskatino galimybė perteikti sukauptas žinias: „Smagu, jeigu atsiranda nors vienas jaunas žmogus, norintis sužinoti daugiau, pasirengęs tobulėti, kuriam galiu perteikti savo žinias ir parodyti kelią.“ Doc. I. Mickienė drąsina stojančiuosius kreiptis į mentorius: „Jeigu studentui kyla abejonių, ar verta tęsti studijas, kokią studijų programą galėtų pasirinkti – drąsiai gali kreiptis. Atsakymų į visus kilusius klausimus bandysime ieškoti kartu.“

lina 4000x3000Žymios poetės Linos Buividavičiūtės kelias į literatūrą prasidėjo nuo... odontologijos. Baigusi šias studijas ji bandė antrą kartą, šįkart sėkmingai – Vilniaus universiteto (VU) Kauno fakulteto lietuvių filologijos ir reklamos studijų programos absolventė rašo knygas, dėsto studentams, tobulina disertaciją ir teigia, kad studijos tiesiogiai įkvėpė ją kūrybai. 

Kodėl pasirinkote būtent lietuvių filologijos ir reklamos studijas VU?

Mokykloje man sekėsi visi dalykai ir, prisipažinsiu, iš pradžių stojau į žurnalistiką. Buvau užtikrinta, kad įstosiu, bet pritrūko keleto balų ir neįstojau. Antru numeriu artimųjų patarta įrašiau odontologiją. Tiesiog dėl šventos ramybės, kad nuo manęs šeima atstotų. Kadangi ten įstoti pavyko, teko studijuoti odontologiją.

 To nesigailiu, teorija man sekėsi neblogai. Tačiau kadangi nesu kruopšti rankų darbe, man odontologijos pasirinkimas tapo didžiausia nesąmone. Mano pašaukimas – literatūra, niekur negalėjau nuo to pabėgti. Tad vėliau įstojau į VU Kauno fakultete vykdomas lietuvių filologijos ir reklamos studijas ir šio sprendimo niekada nesigailėjau. Tu negali pabėgti nuo to, kas esi, nes nuo bėgimo gali nukentėti ir aplinkiniai, ir pats.

klBalandžio 24-26 dienomis mūsų fakulteto dėstytojos prof. dr. Aurelija Novelskaitė, doc. dr. Jurgita Kerevičienė ir lekt. Lina Fedorčenkienė kartu su kolegėmis ir kolegomis iš kitų Vilniaus universiteto (VU) fakultetų bei mokslo centrų lankėsi Bergeno universitete (BU). Šis vizitas buvo viena iš vykdomo projekto „Aukštųjų mokyklų tinklo optimizavimas ir studijų kokybės gerinimas Šiaulių universitetą prijungiant prie Vilniaus universiteto“ Nr. 09.3.1-ESFA-V-738-03-0001” (2020-2023) dalių. Projektas yra finansuojamas iš Europos socialinio fondo lėšų pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ įgyvendinimo priemonę Nr. 09.3.1-ESFA-V-738 „Aukštųjų mokyklų tinklo tobulinimas“.