(Ne)slopstanti rožinė banga: nuo plastikinio žaidimų namelio iki nostalginės rinkodaros
J. Asist. Ugnė Pavlovaitė (Vilniaus Universitetas Kauno fakultetas, Socialinių mokslų ir taikomosios informatikos institutas.
Ko gero, kiekvienoje palėpėje galima rasti seniai pamirštas lėles, kurios byloja apie nostalgiškus vaikystės prisiminimus. Tačiau tik viena jų gali pasigirti užvaldžiusi pasaulį ir nudažiusi jį rožine spalva, tai – Barbė. Kaip ši plastikinė lėlė tapo globaliu fenomenu, feminizmo ikona ir popkultūros simboliu, kuris paveikė masinės rinkodaros revoliuciją?
Viena neeilinė idėja gali pakeisti visą pramonę, įkvėpti milijonus vaikų ir tapti vienu populiariausių žaislų visame pasaulyje. Būtent tokia globalia sensacija tapo šiuo metu didžiausios žaislų gamintojos JAV kompanijos ,,Mattel“ įkūrėjos, verslininkės Ruth Handler (1916–2002) kūrinys. Jį įkvėpė dukra Barbara (kuri po mamos Ruth mirties tęsė pradėtus darbus), žaidusi su popierinėmis lėlėmis. Barbės vardu žinoma nauja lėlė, kaip teigė R. Gerber (2010), tuo metu buvo lėlė, kurios niekas nenorėjo.