VU Kauno fakultete studentams paskaitas skaito ne tik turtingą mokslinę patirtį sukaupę dėstytojai, bet ir unikalios asmenybės. Viena iš jų – Kalbų, literatūros ir vertimo studijų instituto doc. dr. Robertas Kudirka. Docento paskaitas studentai vertina kaip vienas įdomiausių, o dėstytojo mokslinė veikla – neeilinė: dažnas nustebtų sužinojęs, kad docentas yra bendravęs su nenorminės leksikos vartotojais – kaliniais ir dealeriais – bei sudaręs jų žargono žodyną. Kviečiame artimiau susipažinti su R. Kudirka, antrą kartą išrinktu geriausiu Kauno fakulteto dėstytoju.
Sveikiname jus su garbingu įvertinimu – antrą kartą esate išrinktas geriausiu VU Kauno fakulteto dėstytoju. Kai taip nutiko pirmąjį kartą – 2014 m., kalbinamas sakėte, kad toks įvertinimas įpareigoja toliau stengtis įdomiai dėstyti, jog neprarastumėte „to gerumo“. Panašu, kad jums pavyko ir jūsų kasdienes pastangas studentai bei kolegos labai vertina. Kauno fakultete dirbate jau antrą dešimtmetį – kas jus patį labiausiai džiugina darbe su studentais?
Pirmas ir pats pagrindinis – studentai turi sistemingai suvokti mokomąjį dalyką. Būtent sistemingai, kaip tam tikros struktūros dalį – taip mokomosios vertybės, duomenys įsimenami, perprantami geriau ir ilgam, nes galvoje išlieka visumos ryšių dėsniai. Sistemingam suvokimui dar būtinai reikia jautrios dėstytojo ir studento bendrystės, pasitikėjimo, nesikaustymo. Pasitikėjimą, atvirumą, nebaikštumą reikia susikurti, čia jau pedagoginis menas. Daug gali humoras, išradingos užduotys, asmeniškumas. Labai svarbu susitapatinti ir perprasti pradinę besimokančiojo būseną / situaciją ir su ja dirbti, suformuoti pamatą ir tik tada statyti mūrą – nesupratus pradinės padėties geras mūras nepavyks arba net neišeis jo mūryti, nes nėra ant ko. Kol besimokantysis nesuvoks reiškinio elementų, nemokės išardyti ir vėl sudėti, nemokės apibūdinti sudedamųjų dalių priežastingumo ir funkcijų – nieko nebus. Mano atveju tai yra lingvistinė analizė – būtinai reikia siekti gebėjimų paaiškinti sudėtingų lingvistinių sistemų elementų funkcijas. Kas daugiau juos išmokys nuosekliai analizuoti ir argumentuoti, jei ne universitetas? Taip pat nebijau prieiti arti, būti dialogiškas. Kai kurie studentai turi socialinio sužeistumo, juos reikia iš naujo prisijaukinti, diskusija nejučia parodyti jų gerąsias ypatybes, papuoselėti jų savimonę. Daug dėmesio skiriu mokomosios medžiagos pateikimo formatams, nevengiu žaismės, provokavimo.