Apie programą
TEIKTI PRAŠYMĄ LAMA BPO
STOJIMO ŽINGSNIAI
Studijų sritis: humanitariniai mokslai.
Studijų kryptis: filologija pagal kalbą (lietuvių filologija)
Suteikiamas kvalifikacinis laipsnis: humanitarinių mokslų bakalauras
Studijų trukmė: 4 m. (240 kreditų)
Metinė studijų kaina (2024): 3 836 Eur
Programos tikslas
Tarpdalykinė studijų programa rengia lietuvių filologijos specialistus, puikiai išmanančius lietuvių kalbos sistemą ir vartosenos ypatumus, mokančius kurti įvairaus žanro bei pobūdžio rašytinius, sakytinius ir multimodalius tekstus, atsižvelgiant į kultūrinį, socialinį, stilistinį ir kt. kontekstą. Programos studentai, studijuodami lietuvių literatūrą, nagrinėdami jos reiškinius platesniame sociokultūriniame, taip pat Europos ir pasaulio literatūros kontekste, susiformuoja kaip sąmoningi lituanistai, gebantys puoselėti ir kartu kritiškai vertinti tiek lietuvių literatūros paveldą, tiek šiuolaikinius tekstus. Šios programos absolvento išskirtinumas – reklamos semiotikos ir propagandos principų išmanymas, reklamos teksto ir vaizdo kaip vientiso diskurso suvokimas, įtaigių reklaminių vizualizacijų kūrėjo gebėjimai.
Numatomi studijų rezultatai
Absolventas žino kalbotyros ir literatūrologijos kryptis ir metodus, vartoja pagrindinius terminus, taiko tyrimo instrumentus; išmano ir geba analizuoti lietuvių kalbos ir literatūros reiškinius įvairiais lygmenimis. Supranta ir vartoja pagrindinius reklamos terminus; išmano reklamos reiškinį, taiko kūrimo strategijas, geba organizuoti reklamos verslą. Suvokia ir analizuoja reklamą kaip kalbinį, vizualųjį ir meninį diskursą. Identifikuoja, formuluoja ir argumentuoja mokslinę problemą, geba atlikti ir aprašyti tyrimą. Rašo, redaguoja įvairius tekstus, parengia tekstą spaudai. Rengia projektus, jiems vadovauja. Taiko kompiuterinio raštingumo, teisės pagrindų, rinkodaros žinias. Absolventas planuoja, organizuoja savo mokymąsi, darbą; analizuoja, kritiškai vertina informaciją; geba pirmąja užsienio k., bendrauti ir dirbti tarptautinėje aplinkoje, komandoje; kūrybiškai ir inovatyviai elgtis kintančioje aplinkoje; yra įgijęs antrosios užsienio k. gebėjimų.
Reikalingos savybės ir gebėjimai
Šią studijų programą turėtų rinktis tie, kurie domisi reklama, kuriems patinka ir sekasi kurti, interpretuoti tekstą ir vaizdą, kurie nebijo drąsių idėjų, domisi visuomenės poveikio priemonėmis, komunikacijos ir įtikinimo strategijomis, pamažu rengiasi būti profesionaliais kūrybingo, įtaigaus žodžio meistrais.
Studijų programos skiriamieji bruožai
- siejant kalbotyros, literatūros ir reklamos sritis atveriamos plačios profesinės galimybės;
- programa aprėpia lietuvių literatūros ir lietuvių kalbos teorines studijas ir įvairių žanrų tekstų kūrimo praktikumus
- išplėtotas bendradarbiavimas su socialiniais partneriais ir realių produktų kūrimas per studijas ir praktiką (pvz., produktų ir paslaugų reklamų kūrimas, reklaminių kampanijų organizavimas);
- paskaitas skaito ne tik Universiteto dėstytojai, bet ir didelę patirtį turintys publicistai, rašytojai, literatūros kritikai;
- dalinių studijų ir praktikos galimybės užsienio šalyse (pagal ERASMUS+ ar kitas programas);
- atliekama profesinė praktika leidyklose, žiniasklaidos, reklamos ir ryšių su visuomene agentūrose, valstybinėse ir komercinėse įstaigose.
Studijų programos komitetas
Doc. dr. Rita Baranauskienė (SPK pirmininkė)
Doc. dr. Skirmantė Biržietienė
Prof. dr. Gabija Bankauskaitė
Prof. dr. Daiva Aliūkaitė
Doc. dr. Ilona Mickienė
Doc. dr. Skirmantė Šarkauskienė
Doc. dr. Saulutė Juzelėnienė
Doc. dr. Eglė Gabrėnaitė
Socialinė partnerė Valdonė Valienė (AB „Vitae Littera“, vadovė)
Karolina Ubartaitė (studentų atstovė)
Austėja Simonaitytė (studentų atstovė)
Studijų programą kuruoja Kalbų, literatūros ir vertimo studijų institutas
|
Norintiems pasikonsultuoti: Jolita Malinauskienė
Tel.: +370 37 422376 El. p. Muitinės g. 8, Kaunas, 1 kab.
|
Studijuojami dalykai
„Lietuvių filologijos ir reklamos“ programos studentai gali studijuoti ir atlikti praktiką užsienyje: Didžiojoje Britanijoje, Ispanijoje, Danijoje, Italijoje, Kipre, Lenkijoje, Estijoje ir kitose šalyse.
Dalykai
|
Kreditai
|
1 rudens semestras
|
PRIVALOMIEJI DALYKAI
|
30.0
|
Akademinis rašymas
|
5.0
|
Lotynų kalba
|
5.0
|
Bendrinė lietuvių kalba (rašyba ir skyryba) I/III d.
|
5.0
|
Kalbotyros įvadas
|
5.0
|
Lietuvių literatūros istoriografija
|
5.0
|
Vadyba
|
5.0
|
2 pavasario semestras
|
PRIVALOMIEJI DALYKAI
|
15.0
|
Bendrinė lietuvių kalba (fonetika, akcentologija ir leksikologija) II/III d.
|
10.0
|
Užsienio kalba (anglų) C1
|
5.0
|
INDIVIDUALIŲJŲ STUDIJŲ DALYKAI *
|
15.0
|
Pasirenkamieji studijų krypties dalykai
|
5.0
|
Hermeneutika ir tekstologija
|
5.0
|
Skaitmeninės technologijos ir reklama
|
5.0
|
Bendrųjų universitetinių studijų dalykai (moduliai)
|
5.0
|
Laisvai pasirenkami kitų studijų programų ir kitų fakultetų dalykai
|
5.0
|
3 rudens semestras
|
PRIVALOMIEJI DALYKAI
|
25.0
|
Kompiuterinės leidybos sistemos
|
5.0
|
Propagandinė komunikacija
|
5.0
|
Retorikos pagrindai
|
5.0
|
Teksto interpretacija I/V d.
|
10.0
|
INDIVIDUALIŲJŲ STUDIJŲ DALYKAI
|
5.0
|
Pasirenkamasis studijų krypties dalykas
|
5.0
|
Sociolingvistikos įvadas
|
5.0
|
Bendrųjų universitetinių studijų dalykai (moduliai)
|
5.0
|
Laisvai pasirenkami kitų studijų programų ir kitų fakultetų dalykai
|
5.0
|
4 pavasario semestras
|
PRIVALOMIEJI DALYKAI
|
25.0
|
Bendrinė lietuvių kalba (morfologija ir sintaksė) III/III d.
|
10.0
|
Reklamos estetika ir dizainas
|
5.0
|
Reklamos semiotika
|
5.0
|
Teksto interpretacija II/V d.
|
5.0
|
INDIVIDUALIŲJŲ STUDIJŲ DALYKAI
|
5.0
|
Pasirenkamasis studijų krypties dalykas
|
5.0
|
Skaitmeninių išteklių lingvistika
|
5.0
|
Bendrųjų universitetinių studijų dalykai (moduliai)
|
5.0
|
Laisvai pasirenkami kitų studijų programų ir kitų fakultetų dalykai
|
5.0
|
5 rudens semestras
|
|
PRIVALOMIEJI DALYKAI
|
20.0
|
Bendrinės kalbos normos ir stilistika
|
10.0
|
Teksto interpretacija III/V d.
|
10.0
|
INDIVIDUALIŲJŲ STUDIJŲ DALYKAI
|
10.0
|
Pasirenkamieji studijų krypties dalykai
|
5.0
|
Kognityvinės lingvistikos įvadas
|
5.0
|
Visuotinė literatūra
|
5.0
|
Bendrųjų universitetinių studijų dalykai (moduliai)
|
5.0
|
Laisvai pasirenkami kitų studijų programų ir kitų fakultetų dalykai
|
5.0
|
6 pavasario semestras
|
|
PRIVALOMIEJI DALYKAI
|
20.0
|
Teksto interpretacija IV/V d.
|
10.0
|
Tekstų kūrimo ir vertimo praktikumas
|
10.0
|
INDIVIDUALIŲJŲ STUDIJŲ DALYKAI
|
10.0
|
Pasirenkamieji studijų krypties dalykai
|
5.0
|
grupė:
|
|
Etnolingvistikos įvadas
|
5.0
|
Skaitmeninių išteklių lingvistika
|
5.0
|
Lietuvių literatūros kritika
|
5.0
|
Mitologija ir literatūra
|
5.0
|
grupė:
|
|
Lietuvių kalbos dialektologija
|
5.0
|
Lietuvių kalbos istorija
|
5.0
|
Bendrųjų universitetinių studijų dalykai (moduliai)
|
5.0
|
Laisvai pasirenkami kitų studijų programų ir kitų fakultetų dalykai
|
5.0
|
7 rudens semestras
|
|
PRIVALOMIEJI DALYKAI
|
15.0
|
Kultūros ir leidybos projektų vadyba
|
5.0
|
Teksto interpretacija V/V d.
|
10.0
|
INDIVIDUALIŲJŲ STUDIJŲ DALYKAI
|
15.0
|
Pasirenkamieji studijų krypties dalykai
|
5.0
|
Šiuolaikinės lietuvių kalbotyros tyrimai
|
5.0
|
Šiuolaikinės lietuvių literatūrologijos tyrimai
|
5.0
|
Bendrųjų universitetinių studijų dalykai (moduliai)
|
5.0
|
Laisvai pasirenkami kitų studijų programų ir kitų fakultetų dalykai
|
5.0
|
8 pavasario semestras
|
|
PRIVALOMIEJI DALYKAI
|
30.0
|
Bakalauro baigiamasis darbas (kryptis: filologija pagal kalbą)
|
15.0
|
Profesinė praktika
Nuo antro semestro galima rinktis INDIVIDUALIĄSIAS STUDIJAS. INDIVIDUALIOSIOS STUDIJOS – studento, studijuojančio pirmosios studijų pakopos ar vientisųjų studijų programoje, laisvai pasirenkamos studijos, kurios yra integruota studijų programos dalis. Taigi INDIVIDUALIŲJŲ STUDIJŲ DALYKĄ (-US) pasirenka pats studentas. Daugiau apie individualiąsias studijas žr. https://www.vu.lt/studijos/stojantiesiems/individualios-studijos
|
15.0
|
|
|
Karjera
„Lietuvių filologijos ir reklamos“ studijų programos absolventai gali dirbti:
• Reklamos, rinkodaros, viešųjų ryšių, medijų srityje, žiniasklaidoje (PR Service, UAB „Baltic RED“, MB „Ryški reklama“, agentūra „What about“, UAB „Verslo įvaizdžio studija“, UAB „Media bitės“, UAB „Strateginiai partneriai“, 15min, delfi.lt);
• kultūros, švietimo ir mokslo įstaigose (Maironio lietuvių literatūros muziejus, „Pegaso“ knygynas; universitetai, kolegijos, Lietuvių kalbos institutas);
• leidyklose, redakcijose, spaustuvėse (leidykla „Alma Littera“, AB „Terra Publica“, UAB „Jotema“, UAB leidykla „Jūsų Flintas“, UAB „Vitae Litera“, UAB spaustuvė „Morkūnas ir Ko“);
• verslo, valstybinėse institucijose ir organizacijose;
• kūrybinės komunikacijos srityje (tekstų kūrėjai, knygų autoriai, žurnalistai, redaktoriai, vertėjai).
Įgiję mokytojo licenciją, gali dirbti mokyklose lietuvių kalbos ir literatūros mokytojais.
Programos absolventai gali tęsti studijas filologijos (kalbotyros, literatūrologijos), socialinių mokslų (vadybos) magistrantūrose.
Baigę šią studijų programą gebėsite:
- kūrybiškai analizuoti bei vertinti lietuvių kalbos, literatūros ir kultūros reiškinius plačiame pasaulinės kultūros kontekste,
- rašyti, redaguoti, reklamuoti įvairaus žanro bei pobūdžio tekstus,
- kurti rašytinį ir vizualųjį reklamos tekstą,
- taikyti įvairias kalbos, literatūros, reklamos tyrimų metodikas.
Išmanysite:
- lietuvių kalbos sistemą,
- lietuvių literatūros raidą,
- filologinių tyrimų metodikas,
- reklamos paskirtį, poveikį, rūšis bei žanrus,
- verbalinės reklamos kūrimo strategijas,
- viešųjų kalbų, derybų kalbų ir viešųjų ryšių organizavimo principus.
Mokėsite:
- atsakingai ir savarankiškai organizuoti savo darbą,
- veiksmingai dirbti komandoje,
- sklandžiai, aiškiai reikšti savo mintis, kritiškai ir konstruktyviai mąstyti,
- generuoti kūrybines idėjas,
- naudotis įvairiomis informacinėmis technologijomis.
Priėmimo reikalavimai
Konkursinio balo sandara išsilavinimą įgijusiems 2024 m.
|
Dalykas
|
Forma
|
Koeficientas
|
1
|
Lietuvių kalba ir literatūra
|
Brandos egzamino įvertinimas
|
0,4
|
2
|
Istorija arba geografija, arba matematika, arba informacinės technologijos, arba užsienio kalba( jei kalba nesikartoja su trečiojo ar ketvirtojo dalyko kalba)
|
Brandos egzamino įvertinimas arba pažymys
|
0,2
|
3
|
Bet kuris dalykas, nesutampantis su kitais dalykais
|
Brandos egzamino įvertinimas arba metinis pažymys
|
0,2
|
4
|
Užsienio kalba
|
Brandos egzamino įvertinimas arba metinis pažymys
|
0,2
|
Vidurinį išsilavinimą įgijusiems 2024 m. Lietuvoje ir stojantiesiems į valstybės finansuojamas, valstybės nefinansuojamas su studijų stipendija bei valstybės nefinansuojamas vietas reikia atitikti šiuos reikalavimus:
1. Išlaikyti ne mažiau kaip tris valstybinius brandos egzaminus:
- Lietuvių kalbos ir literatūros;
- Matematikos;
- Stojančiojo laisvai pasirinktą valstybinį brandos egzaminą
2. Šių trijų valstybinius brandos egzaminų (VBE) įvertinimų aritmetinis vidurkis turi prilygti brandos egzaminų programose nustatytam pagrindiniam mokymosi pasiekimų lygiui (t. y. turi siekti bent 36 balus).
3. Stojančiųjų į valstybės finansuojamas, valstybės nefinansuojamas su studijų stipendija bei valstybės nefinansuojamas vietas konkursinis balas turi būti ne mažesnis 5. Minimalus konkursinis balas taikomas visiems stojantiesiems, įskaitant ir tuos, kurių vidurinį išsilavinimą liudijančiame dokumente įrašyta „Brandos egzaminų nelaikė (atleistas)“.
Prie konkursinio balo dar gali būti pridedama papildomų balų už laimėtas olimpiadų, konkursų prizines vietas, savanorišką veiklą ir kt. Plačiau
Daugiau informacijos apie priėmimo reikalavimus studijas baigusiems ankstesniais metais.
Jei nori iš anksto pasimodeliuoti savo galimą konkursinį balą, pasinaudok Konkursinio balo skaičiuoklė
|
Norintiems pasikonsultuoti: Jolita Malinauskienė
tel.: 8 37 422376 El. p. Muitinės g. 8, Kaunas, 1 kab.
|
Atsiliepimai
„Lietuvių filologijos ir reklamos“ studijų programa suteikia svarbių literatūros, kalbų, rinkodaros bei marketingo, viešųjų ryšių žinių, reikalingų komunikacijos, leidybos, žiniasklaidos sričių specialistams. Pasirinkę šią humanitarinių mokslų kryptį turėsite galimybę susipažinti su įvairiomis disciplinomis, o įgyti įgūdžiai padės nesunkiai rasti mėgstamą darbą.“
Paulina Taškutė, studijų programos alumnė, „Delfi“ naujienų portalo „Veidų“ rubrikos žurnalistė
„Studijuoti lietuvių filologiją ir reklamą buvo viena mano svajonių ir vienas geriausių sprendimų gyvenime. Jis atnešė iki šiol trunkančias draugystes su studijų draugais ir ryšius su nuostabiais dėstytojais. Svarbiausia, šios studijos davė man puikų pagrindą tolesnei karjerai, nes dar studijuodama įsidarbinau leidykloje ir dirbu joje iki šiol. Ketveri studijų metai suteikė man pasitikėjimo savimi ir buvo puikus šuolis – į be galo įdomų redaktoriaus darbą, į knygų pasaulį, į iki šiol trunkantį gyvenimo nuotykį.“
Jovita Lankienė, Leidyklos „Terra Publica“ redaktorė
„Ką gi reiškia mokytis, studijuoti? Stengtis suprasti reiškinių esmę. Jei greta jūsų kiti irgi stengiasi tą daryti – esmę perprasti daug smagiau: juk bendramokslių įžvalgos įdomiai papildo jūsų požiūrį.
Ką veikia dėstytojas? Ogi jis stengiasi perprasti, ką jūs suvokiate dabar ir suasmenina visą situaciją: pateikia faktus taip, kad reiškinio esmė taptų akivaizdi. Smagu kartu pažinti sudėtingų reiškinių esmę.“
Doc. dr. Robertas Kudirka, studijų programos dėstytojas
„Šiuolaikiniame pasaulyje, besisupančiame lengvai pasiekiamos informacijos lopšyje, gebėjimas valdyti žodį, išreikšti mintis ir jomis daryti įtaką visuomenei, tampa galimybes atveriančiu deriniu. Būtent ši studijų programa ir suteikia neribotas galimybes bei visapusišką pažinimą. Čia studijuodamas išmoksti būti aukso viduriu tarp to, kas amžina – teksto – ir jį įprasminančio kintamojo – žodžio.
Žmogui, siekiančiam meistriškai manevruoti kalba, norinčiam būti apsuptam literatūros, tačiau besidominčiam ir moderniomis medijų formomis, Lietuvių filologijos ir reklamos studijos yra atsakymas. VU dažnai išgirsi lotynišką frazę Hinc itur ad astra, reiškiantį Iš čia kylame į žvaigždes, tačiau studijuodama VU KnF supranti, kad čia ir yra ugdomos asmenybės, gebančios savo ryškumu prilygti žvaigždėms.“
Lijana Savickienė, studijų programos studentė
Daugiau skaitykite: https://www.knf.vu.lt/aktualijos/2791-studente-lijana-savickiene-zavejimasis-kalba-ir-literatura-padejo-pasirinkti-studijas
„Manau, pažinimas per mokslą įstabus tuo, kad iš pradžių eini kieno nors pramintu taku, tada ateina laikas, kai reikia pasirinkti: sustoti ar tęsti kelionę – ieškoti savo vietos „po saule“. Vietos, kurioje būtų galima kūrybiškai, tikslingai, savitai disponuoti įgytomis žiniomis kuriant savo karjerą. Studijuodama jaučiu paskatą žengti priekin: mums atsiveria kalbotyros, literatūrologijos ir reklamos sričių toliai, kviečiantys atrasti, išmokti ir kurti.“
Eglė Navickaitė, studijų programos absolventė tęsia studijas magistrantūros Viešojo diskurso lingvistikos programoje.