Moters įgalinimas asmeninei karjerai: savipagalbos grupių veiklos bendruomenėje skatinimas 2011

Eil. Nr.

Projekto rekvizitai

Privalomi atsakymai

1.

Projekto pavadinimas

Moters įgalinimas asmeninei karjerai: savipagalbos grupių veiklos bendruomenėje skatinimas

2.

Projekto mokslo sritis

Socialiniai mokslai

3.

Projekto statusas

Programos ,,Lietuvos vystomasis bendradarbiavimas“ projektas

4.

Projekto pradžia

2011-05-01

5.

Projekto pabaiga

2011-11-30

6.

Vykdančioji institucija

Kauno technologijos universitetas

7.

Universiteto šakinis padalinys, kuris dalyvaujaprojekte

Kauno humanitarinis fakultetas

Filosofijos ir kultūros studijų katedra

8.

Projekto vadovas ir dalyviai Vilniaus universitete/padalinyje

Vyr. m. d. dr. Aistė Urbonienė

Vyr. m. d. doc. dr. Virginija Jurėnienė

Kauno humanitarinis fakultetas

9.

Projekto partneriai

Projekto vadovas Doc. Dr. Aldona Augustinienė – Kauno technologijos universitetas

Vilniaus universitetas Kauno humanitarinis fakultetas

Ukrainos nacionalinis technikos universitetas „Kyiv Polytechnic Institute“

10.

Finansavimo šaltinis

Užsienio reikalų ministerijos lėšos

11.

Projekto biudžetas

-

12.

Trumpas projekto aprašymas

Projekto veiklos buvo skirtos Ukrainos moterims, aktyviai dalyvaujančioms socialinėje, edukacinėje ir mokslinėje veikloje, siekiant jas įgalinti skleisti naują požiūrį į lyčių aspekto integravimą visuomenėje.

Buvo vystoma edukacinė ir kultūrinė partnerystė su Charkovo srities Lyčių išteklių centru bei mokslinė ir edukacinė partnerystė su Nacionalinio technologijos universiteto ,,Kijevo politechnikos institutas“ Lyčių švietimo centru. Žinių ir gerosios patirties pagrindu buvo inicijuotas savipagalbos grupių ir socialinių tinklų kūrimasis, organizuojami bendruomenėse aktyvių moterų mokymai, parengiant jas multiplikatorėmis programos, skirtos moterų patraukliosios lyderystės gebėjimams ugdyti ir edukacinės filantropijos supratimui gilinti. Projekto veiklomis buvo pagrįstas ir skleidžiamas savipagalbos grupių kaip socialinio tinklo modelis, aprėpiant visuomeninį, ekonominį, edukacinį moterų aktyvumo lygmenį, skatinant asmenines karjeras. Lietuvos mokslininkių dalyvavimas tarptautinėje konferencijoje „Women in Science and Education: Past, Present, Future” Ukrainoje leido keistis lyčių tyrimų rezultatais, žiniomis ir Lietuvos gerąja patirtimi.

13.

Trumpas rezultatų aprašymas

  1. Žinių ir gerosios patirties pagrindu inicijuotas savipagalbos grupių ir socialinių tinklų kūrimasis, organizuojant bendruomenėse aktyvių moterų mokymus, parengiant jas multiplikatorėmis programos, skirtos moterų patraukliosios lyderystės gebėjimams ugdyti ir edukacinės filantropijos supratimui gilinti;
  2. Sukurta mokymų programą ,,Patrauklioji moterų lyderystė ir edukacinė filantropija: socialiniai tinklai, modeliai ir įgūdžiai“ (16 akad. val.), kuria inicijuotas Ukrainos moterų socialinio aktyvumo tinklo sukūrimas kaip platforma idėjų, žinių ir patirties sklaidai.
  3. Organizuotas seminaras ,,Patrauklioji moterų lyderystė ir edukacinė filantropija: socialiniai tinklai, modeliai ir įgūdžiai“, skirtas 6 aktyvioms Ukrainos moterims.
  4. Taip pat pagrįstas ir skleidžiamas savipagalbos grupių kaip socialinio tinklo modelis, aprėpiant visuomeninį, ekonominį, edukacinį moterų aktyvumo lygmenį, skatinant asmenines karjeras.
  5. Dalyvauta tarptautinėje konferencijoje „Women in Science and Education: Past, Present, Future” (Kijeve), pristatant 3 mokslinius pranešimus, dalyvaujant konferencijos mokslinio komiteto veikloje.

14.

Skelbiama projekto informacija

www.khf.vu.lt

Kultūros centrų edukacinė veikla tarpkultūriniu bendruomenių mobilizavimo aspektu

Eil. Nr.

Projekto rekvizitai

Privalomi atsakymai

1.

Projekto pavadinimas

Kultūros centrų edukacinė veikla tarpkultūriniu bendruomenių mobilizavimo aspektu

2.

Projekto mokslo sritis

Socialiniai mokslai

3.

Projekto statusas

Įvykdytas

4.

Projekto pradžia

2012

5.

Projekto pabaiga

2014 03 30

6.

Vykdančioji institucija

Vilnius universitetas

7.

Universiteto šakinis padalinys, kuris dalyvaujaprojekte

Kauno humanitarinis fakultetas

Filosofijos ir kultūros studijų katedra

8.

Projekto vadovas ir dalyviai Vilniaus universitete/padalinyje

Prof. Dr. Virginija Jurėnienė

doc. dr. Aistė Urbonienė          

Administratorė Rasa Poškuvienė

9.

Projekto partneriai

-

10.

Finansavimo šaltinis

Lietuvos mokslų taryba. Mokslininkų grupių projektas

11.

Projekto biudžetas

122.900

12.

Trumpas projekto aprašymas

Projekte „Kultūros centrų edukacinė veikla tarpkultūriniu bendruomenių mobilizavimo aspektu“ buvo tiriami 8 kultūros centrai, esantys Lietuvos-Baltarusijos ir Lietuvos-Rusijos (Kaliningrado sritis) pasienio teritorijose „veidrodinio atspindžio“ principu, naudojant komparatyvistinį, atvejų analizės, kokybinius bei kiekybinius tyrimų metodus.

13.

Trumpas rezultatų aprašymas

  1. Teorinių ir empirinių tyrimų rezultatų pagrindu buvo publikuoti 4 moksliniai straipsniai.
  2. Įvykdyti trys apvaliųjų stalų renginiai Baltarusijoje (Lietuvos ambasadoje Minske), Kaliningrado srityje (Sovetske) ir Lietuvoje (Pagėgiuose), pristatant tyrime dalyvavusių kultūros organizacijų, valdžios ir žiniasklaidos atstovams tyrimų rezultatus.
  3. Tyrimų rezultatų ir rekomendacijų pagrindu parengta metodinė knyga ,,Kultūros centrų edukacinė veikla tarpkultūriniu bendruomenių mobilizavimo aspektu“ kultūros centrų darbuotojams ir lietuviškų kultūros organizacijų atstovams (e-formatu).
  4. Vykdytas informacijos apie projekto veiklas viešinimas universitetinėje ir nacionalinėje žiniasklaidoje.
  5. Pristatyti 5 pranešimai tarptautinėse mokslinėse konferencijose.
  6. Į mokslinius tyrimus projekto tema buvo įtraukta MA vadybos srities (Meno vadyba) studentė G. Lazdinytė (2012, 2013 m.);

Atlikti kiekybinis ir kokybiniai tyrimai bei jų rezultatų analizė. Šių tyrimų tikslas buvo ištirti kultūros centrų edukacinę veiklą, atskleidžiant jos įtaką vietos gyventojams tarpkultūriniu bendruomenių mobilizavimo aspektu.

14.

Skelbiama projekto informacija

www.khf.vu.lt

AMIPA - Aukštojo m. I ir II pakopų IT ir inžinerijos krypčių studijų programos atnaujinimas ir naujų kūrimas

Eil. Nr.

Projekto rekvizitai

Privalomi atsakymai

1.

Projekto pavadinimas

Aukštojo mokslo I ir II pakopų informatikos ir informatikos inžinerijos krypčių studijų programų atnaujinimas bei naujų sukūrimas ir įgyvendinimas (AMIPA), projekto kodas VP1–2.2–ŠMM–09–V–01–003

2.

Projekto mokslo sritis

Fiziniai ir technologiniai mokslai

3.

Projekto statusas

Įvykdytas

4.

Projekto pradžia

2010.10.26

5.

Projekto pabaiga

2013.10.26

6.

Vykdančioji institucija

Kauno technologijos universitetas

7.

Universiteto šakinis padalinys, kuris dalyvaujaprojekte

Vilniaus universiteto Kauno humanitarinio fakulteto Informatikos katedra

8.

Projekto vadovas ir dalyviai Vilniaus universitete/padalinyje

Prof.dr. Saulius Gudas, Prof. dr. Audrius Lopata,

Dokt. Auksė Stravinskienė – Vilniaus universiteto Kauno humanitarinio fakultetas

9.

Projekto partneriai

Vilniaus universitetas

Vilniaus Gedimino technikos universitetas

Vytauto Didžiojo universitetas

Kauno kolegija

Vilniaus kolegija

Asociacija „Infobalt“

VšĮ „Visorių informacinių technologijų parkas

10.

Finansavimo šaltinis

Europos socialinio fondo ir Lietuvos valstybės biudžeto lėšos

11.

Projekto biudžetas

4.100.000 Lt.  (ES dalis: 3 485 000 Lt)

12.

Trumpas projekto aprašymas

Pagrindinis šio projekto tikslas - atnaujinti esamas ir sukurti naujas I ir II pakopų informatikos ir informatikos inžinerijos krypčių studijų programas bei jas įgyvendinti VU, KTU, VGTU, VDU, MII, KK, VK. Atnaujinant modulių turinius numatoma paruošti mokomosios knygos ir mokymo(si) medžiagos pateiktys. Praktinei studentų kompetencijai ugdyti nu8f703c941f7dd47850572d0b25ca00e3-gdprlocks II pakopos studentų praktikos mokslinėse ir gamybinėse įmonėse. Projekto pridėtinė vertė: Praktinei studentų kompetencijai ugdyti studijų moduliai bus pritaikyti studentų grupiniams projektams, ypatingas dėmesys bus skiriamas probleminiam mokymui/si. Projekto rezultatai užtikrins studijų ir verslo suartėjimą, grindžiant specialistų rengimą praktiniais pavyzdžiais, informatikos bei informatikos inžinerijos studentų betarpišku dalyvavimu papildomose praktikose.

13.

Trumpas rezultatų aprašymas

VU KHF įgyvendinti AMIPA projekto rezultatai yra šie:

  1. Išleista e- mokomoji knyga „ŽINIOMIS GRINDŽIAMA SISTEMŲ INŽINERIJA“
  2. Atnaujinta magistrantūros studijų programa „Verslo informatika“. Sukurta nauja disciplina „Žiniomis grindžiama sistemų inžinerija“

Studentų praktikai nupirktos naujos mokomosios knygos (24 vnt.)

14.

Skelbiama projekto informacija

-

Vilniaus universiteto filologijos, socialinių ir komunikacijos mokslų studijų infrastruktūros ir bazinės įrangos atnaujinimas

ES struktūrinių fondų lėšos – studijų kokybės gerinimui

Studijų kokybė, specialistų pasirengimas darbo rinkai, jų konkurencingumas yra labai aktualūs pastarojo meto diskusijų klausimai Lietuvoje ir Europos Sąjungoje. Vienas svarbiausių studijų kokybę lemiančių faktorių yra studijų technologinis aprūpinimas, jų infrastruktūra. Juk universitete studentai turi ne tik gauti atitinkamos studijų srities teorines žinias, bet ir mokytis dirbti su tokia įranga, kuri yra paplitusi lyderiaujančiose darbo rinkose, organizacijose, mokslo institucijose bei šiuolaikiniuose pasauliniuose mokslo tyrimuose.

Siekdamas gerinti studijų infrastruktūrą ir didinti filologijos, socialinių ir komunikacijos studijų kokybę, Vilniaus universitetas 2011 balandžio 20 d. pradėjo įgyvendinti Europos Sąjungos struktūrinių fondų finansuojamą valstybės projektą „Vilniaus universiteto filologijos, socialinių ir komunikacijos mokslų studijų infrastruktūros ir bazinės įrangos atnaujinimas“. Projekto trukmė – 36 mėnesiai, projekto biudžetas – 14 727 819 Lt., iš kurių Vilniaus universitetas įsipareigoja skirti 736 391 Lt.  2011 sausio mėn. pateikta paraiška projektui „Vilniaus universiteto filologijos studijų infrastruktūros ir bazinės įrangos atnaujinimas“. Projektą finansuos ŠMM. Vilniaus universiteto Kauno humanitariniam fakultetui skirta  2.361.000 Lt. Paskutinio meto veikla įgyvendinant šį VU projektą Kaune:

  • Iš projektui skirtų lėšų nupirktos projektavimo paslaugos Muitinės g. 18 remonto darbams įrengiant biblioteką-skaityklą.
  • 2013 04 12 pasirašyta sutartis su rangovu dėl pastato Muitinės g. 18 remonto ir 2013 04 16 pradėti darbai įrengiant biblioteką-skaityklą (pagal projektą „Vilniaus universiteto filologijos studijų infrastruktūros ir bazinės įrangos atnaujinimas“)
  • Skelbiamas konkursas  įrangai įsigyti (perkami varteliai, lipdės knygoms, kompiuteriai, skaitytuvai, stebėjimo kameros, „Audiovizualinio vertimo“ programai perkama  papildoma įranga, etc.).

Projekto rezultatai – studijų proceso tobulinimui

Įgyvendinus projektą „Vilniaus universiteto filologijos, socialinių ir komunikacijos mokslų studijų infrastruktūros ir bazinės įrangos atnaujinimas“, bus pasiekti tokie rezultatai:

  • Įrengtoje nuotolinio mokymo auditorijoje vykdomos vaizdo konferencijos suteiks nemažai privalumų organizuojant studijų procesą: leis klausyti geriausių specialistų paskaitų nuotoliniu būdu, praturtins studijų turinį vaizdine ir garsine medžiaga, leidžiančia dar ir dar kartą besimokančiajam peržiūrėti įrašytą mokymosi turinį, geriau įsisavinti gautą informaciją, „gyvai“ transliuoti lektorių paskaitas, o įrašytą mokymosi turinį panaudoti ateityje.
  • Vilniaus universiteto padaliniuose įrengus modernias mokymosi laboratorijas, auditorijas, tyrimų kabinetus, dėstytojai, pasinaudodami specialiosios įrangos privalumais, turės galimybes modernizuoti bei paįvairinti dėstomų dalykų turinį, derindami jį su nauja metodine studijų baze bei atnaujinamomis/kuriamomis studijų programomis. Mokomosios medžiagos pateikimo ir vaizdo projektavimo sistemos (interaktyvios lentos, daugialypės terpės priemonės ir pan.) išplės dėstymo metodų pasirinkimo galimybes, paskaitose naudojamos medžiagos spektrą, leis panaudoti naujus, interaktyvius bei grupinio darbo studijų metodus visose studijų kryptyse. Išsaugant informaciją skaitmenine forma, medžiagos išdėstymo procesas taps daug efektyvesnis: studentai galės gilintis į dėstytojo pateikiamą informaciją, o ne susitelkti ties jos konspektavimu. Dėstytojams bus sudarytos sąlygos paskaitose naudoti video ir audio pateiktis, interneto galimybes, tokiu būdu sukuriant efektyvią, dinamišką ir patrauklią mokymosi aplinką, leidžiančią studentams geriau įsisavinti mokomąją medžiagą.
  • Įdiegus atvirųjų fondų leidinių identifikavimo ir apsaugos sistemas pagerės VU Centrinės bibliotekos ir Kauno humanitarinio fakulteto bibliotekos veiklos sąlygos bei lankytojų aptarnavimas, bus užtikrintas leidinių saugumas, pagerės prieinamumas tiek prie spausdintinių, tiek prie skaitmeninių informacijos šaltinių, bus ugdomas skaitytojų savarankiškumas, sutrumpės leidinių paieškos, priėmimo ir išdavimo laikas.

Projekto vykdymo metu įgyvendintos veiklos ir pasiekti rezultatai Vilniaus universitete sukurs pasaulinio lygio humanitarinių ir socialinių mokslų studijų infrastruktūrą, pagerins studijų programų kokybę, absolventų konkurencingumą globalioje darbo rinkoje, o dėstytojams sukurs geresnes sąlygas darbui, moksliniams tyrimams ir profesiniam tobulėjimui.

Pokategorės