Archetipiniai moters ir vyro vaizdiniai Jurgio Savickio novelistikoje: paralelė su Henriko Ibseno dramaturgija

ES2020Projekto Nr. Nr. 09.3.3-LMT-K-712-22-0135

Projekto pavadinimas: „Archetipiniai moters ir vyro vaizdiniai Jurgio Savickio novelistikoje: paralelė su Henriko Ibseno dramaturgija“

Projekto vykdymo laikotarpis: nuo 2020-11-03 iki 2021-04-30.

Projekto dalyvis: Angelina Lapinskaitė

Projekto mokslinio tyrimo vadovas:. Dr. Eglė Keturakienė

Santrauka: Projekto tikslas – išanalizuoti archetipinius moters ir vyro vaizdinius Jurgio Savickio novelistikoje, gretinant su Henriko Ibseno dramaturginiais kūriniais. Projekto uždavinys – remiantis Carlo Gustavo Jungo archetipų teorija, aptarti ir apibūdinti archetipinių moters ir vyro vaizdinių panašumus ir skirtumus Jurgio Savickio novelistikoje ir Henriko Ibseno dramaturgijoje, kuri pasitelkiama kaip europinis kontekstas, reikšmingas Jurgio Savickio modernistinei prozai.

Siekiamas rezultatas: komparatyvistinis tipologinis tyrimas pagilins moderniosios Jurgio Savickio prozos supratimą, praplės jos galimų tyrimų lauką, tiksliau įvardys Henriko Ibseno dramaturgijos reikšmę Jurgio Savickio kūrybai, pateiks konkrečių archetipinių vaizdinių  paralelių ir jų variantų abiejų autorių kūriniuose. Studentė įgys naujų kompetencijų ir gilinantis į archetipinę teoriją, ir stiprins kūrinių skaitymo ir interpretavimo įgūdžius, kuriuos formuoja tarptekstinis dialogas, komparatyvinio metodo galimybės.

 

Projektas finansuojamas pagal Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ priemonės Nr. 09.3.3-LMT-K-712 veiklą „Mokslininkų, kitų tyrėjų, studentų mokslinės kompetencijos ugdymas per praktinę mokslinę veiklą“

„Grėsmės retorika: visuomenės reakcija į su COVID-19 susijusias naujienas

ES2020Projekto Nr. Projekto Nr. 09.3.3-LMT-K-712-22-0031

Projekto pavadinimas: „Grėsmės retorika: visuomenės reakcija į su COVID-19 susijusias naujienas“

Projekto vykdymo laikotarpis: nuo 2020-11-03 iki 2021-04-30.

Projekto dalyvis: Domantė Vaišvylaitė

Projekto mokslinio tyrimo vadovas: Dr. Eglė Gabrėnaitė

Santrauka: Projekto tikslas – atlikti retorinę viešojo COVID-19 diskurso analizę, atskleisiančią grėsmės suvoktis visuomenėje.2020 m. pavasarį Lietuvoje prasidėjus COVID-19 pandemijai, dominuojančias pozicijas medijose užėmė grėsmės retorika: įžodinta ir įvaizdinta viruso grėsmė. Intensyvūs verbaliniai ir vizualieji diskursai įtraukė visuomenę į nepertraukiamą nerimo transliaciją. Negatyvi informacija tapo viešosios komunikacijos norma, lėmusia komunikacinį nuovargį, temdantį racionalų aplinkybių vertinimą. Šiame kontekste itin aktualūs krizių komunikacijos tyrimai. Viena iš galimų tokio tyrimo prieigų – retorinė diskurso analizė. Tiriamoji medžiaga – socialinio tinklo „Facebook“ paskyrose publikuoti komentarai po informaciniais su COVID-19 susijusiais straipsniais. Tiriamasis uždavinys: identifikuoti ir išanalizuoti būdinguosius diskurso retorinius dėmenis: a) ištirti dominuojančius loginius ir retorinius topus viešajame COVID-19 diskurse; b) išanalizuoti grėsmės įžodinimą – retorinius ir eristinius argumentus.Tyrimo naujumas siejamas su tiriamuoju objektu. Krizių komunikacijos tyrimas retoriniu aspektu yra novatoriška prieiga, dar neaptartas viešojo COVID-19 diskurso aspektas. Tiriamoji medžiaga bus analizuojama pasitelkus retorinės analizės metodą, leidžiantį išskirti ir retorinėmis kategorijomis apibrėžti būdinguosius retorinių apeliacijų modelius. Retorinės analizė bus papildyta nukreipiamąja turinio analize, taip pat socialinės semiotikos prieiga, padėsiančia atskleisti, socialinių kontekstų įtakas grėsmės retorikos formavimui(si) ir jos percepcijai.

Siekiamas rezultatas: patobulinta studentės mokslinė kvalifikacija vykdant praktinį mokslinį tyrimą, kurio metu bus nustatytos dominuojančios retorinės topikos schemos ir tipiniai retorinio argumentavimo modeliai, atskleisiantys medijų „vartojimo“ dėsningumus. Nustatyti grėsmės suvokties dėsningumai taip pat galės būti pasitelkiami renkantis paveikias komunikavimo strategijas kritinėse situacijose, siekiant eliminuoti sklandaus komunikavimo trikdžius

 

Projektas finansuojamas pagal Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ priemonės Nr. 09.3.3-LMT-K-712 veiklą „Mokslininkų, kitų tyrėjų, studentų mokslinės kompetencijos ugdymas per praktinę mokslinę veiklą“

Didžiųjų duomenų (Big Data) analizės ir vizualizavimo hakatonas

Kaunas - Reutlingen

Aktualiausia projekto informacija www.hktn.lt

Projekto tikslas dviejų renginių-hakatonų pagalba Baltijos šalių universitetams perteikti:

  • aukštojo mokslo bei verslo bendradarbiavimo technologijų inovacijų ir švietimo srityje Vokietijoje sukauptą gerąją praktiką;
  • sudaryti galimybę eksperimentuoti su naujausiais mokymo metodais;
  • sustiprinti ryšius tarp aukštųjų mokyklų bei verslo socialinių partnerių;
  • sukurti studentus labiau motyvuojančią mokymo(si) aplinką;
  • toliau vystyti ilgalaikį bendradarbiavimą mokymo inovacijų veiklose pasitelkiant sukauptą patirtį hakatonų organizavime.

Projekto trukmė: 19.08.2019 - 15.11.2019

Hakatonas Vilniaus universiteto Kauno fakultete, Kaunas, Lietuva, 2019 Rugsėjo 30 – Spalio 1d.

Hakatonas Reutlingeno universitete, Reutlingenas, Vokietija,  2019 Lapkričio 7-8d.

Projekte dalyvaujančios šalys ir institucijos

Projekto organizatoriai:

  1. Vilniaus universitetas, Lietuva (projekto koordinatorius).
  2. Reutlingeno universitetas, Vokietija;
  3. Latvijos universitetas, Latvija;
  4. Tartu universitetas, Estija

Projekto partneriai (sąrašas pildomas):

  1. Vytauto Didžiojo universitetas (gautas patvirtinimas);
  2. Kauno technologijos universitetas (planuojama);
  3. SAP Academic Alliance; (gautas patvirtinimas);
  4. Festo, UAB (planuojama);
  5. Equinox Europe, UAB (planuojama);
  6. Intermedix Lietuva, UAB (planuojama);
  7. Rubedo sistemos, UAB;
  8. NRD Cyber Security, UAB (planuojama);
  9. Visma Lietuva, UAB (planuojama)

Tiesioginiai projekto dalyviai: projekte dalyvaujančių universitetų akademinis personalas, bakalauro bei magistro studijų studentai, universitetų socialiniai partneriai.  Planuojamas tiesioginių projekto dalyvių skaičius nuo 75 iki 150 asmenų kiekvienoje renginio vietoje (iš viso nuo 150 iki 300 asmenų);

Netiesioginiai projekto dalyviai:  aukštojo mokslo institucijos bei kitos organizacijos, besidominčios (suinteresuotos) Didžiųjų duomenų (Big Data) analizės, vizualizavimo, technologijų tematikomis, aukštųjų mokyklų didaktikos bei inovatyvių mokymo(si) metodų naujovėmis.

Projektas remiamas Baltijos šalių ir Vokietijos aukštųjų mokyklų biuro per Vokietijos akademinių mainų tarnybą (DAAD) Vokietijos Federacinės Respublikos Užsienio reikalų ministerijos lėšomis.

Projekto vadovas: prof. Vladislav V. Fomin;

kultur kontor 2019

Studentų vasaros praktikos projektas „Vidiniai ir išoriniai inovacijų kultūros organizacijose veiksniai”

Projekto Nr. 09.3.3.-LMT-K-712-15-0277

Projekto tikslas – vasaros mokslinės praktikos metu tobulinti studentės mokslinę kvalifikaciją, atliekant empirinius tyrimus inovacijų veiksnių tema.

Siekiant įgyvendinti projekto tikslą, per 2 mėn. sisteminamos žinios apie inovacijų veiksnius kultūros organizacijose, gilinamasi į jų individualius ir institucinius veiksnius, kuriama tyrimo metodologija, vykdomas empirinis tyrimas (duomenų rinkimas apklausos, interviu ir dokumentų analizės metodais, interviu duomenų transkribavimas, turinio ir teminė duomenų analizė, kiekybinių duomenų statistinė analizė). Tyrinėjimams pasirinktas vienas iš kultūros sektorių – kultūros centrai. 

Gautais rezultatais siekiama nustatyti veiksnius, skatinančius ir ribojančius inovacijų procesą kultūros centruose, atskleisti jų darbuotojų požiūrius į inovacijų kūrimą ir diegimą. Gauti rezultatai, parengiant mokslinio tyrimo ataskaitą ir pranešimą, bus pristatyti VU Kauno fakultete 2019 m. gruodžio mėn. vyksiančioje V. Gronsko jaunųjų mokslininkų konferencijoje.

Projekto mokslinė vadovė dr. Raminta Pučėtaitė.
Vasaros praktikos studentė Evelina Senkevičiūtė.
Įgyvendinimo laikotarpis: nuo 2019-07-01 iki 2019-08-31

Projektas bendrai finansuotas iš Europos socialinio fondo lėšų (projekto Nr. 09.3.3.-LMT-K-712-15-0277) pagal dotacijos sutartį su Lietuvos mokslo taryba (LMTLT).

www.esinvesticijos.lt 

Projekto vykdytojas:

vu 440   lt es