IT ekspertai sutaria: DI – įrankis, kurį jau dabar reikia ir įvaldyti, ir suvaldyti
Intensyvus dirbtinio intelekto taikymas atneša nemažai naudos, tad švietimo įstaigos ir organizacijos skatina nepamiršti keliamų moralinių, socialinių ir teisinių klausimų. VU Kauno fakultete vykusiose tradicinėse Lietuvos kompiuterininkų sąjungos „Kompiuterininkų dienose“ buvo kalbama apie išmaniąją visuomenę, aptarti dirbtinio intelekto iššūkiai, lokalizavimo perspektyvos ir kt. „Technologijos sparčiai tobulėja, tad turime suspėti žengti koja kojon, gebėti spręsti kasdienines, su IT susijusias problemas ir iššūkius, dalytis patirtimi tarpusavyje. Tai apima ne tik techninę pažangą ir inovacijas, bet ir moralinius bei socialinius klausimus, kuriuos sukelia technologijų plėtra“, – pasakoja viena pagrindinių organizatorių, Vilniaus universiteto Kauno fakulteto dėstytoja dr. Renata Danielienė.
Vaidoto Jakuškos (LIKS LS) moderuotoje diskusijoje „Dirbtinio intelekto panaudojimo iššūkiai“ dalyvavo doc. dr. Šarūnas Grigaliūnas (VU KNF), Tomas Rasymas (Hostinger), doc. dr. Linas Petkevičius (VU MIF), Domas Janickas (edON) ir doc. dr. Paulius Astromskis (VU KNF). Ekspertai sutaria, kad įrankius ugdymo procese naudoti būtina, o vėluojantis teisinis DI reguliavimas nėra pretekstas naudotis jais beatodairiškai.
Kūrybiškumui konkurencijos nėra
„Šiandien vienintelė takoskyra tarp žmogaus ir mašininio modelio – kūrybiškumas“, – įsitikinęs VU Kauno fakulteto dėstytojas doc. dr. Šarūnas Grigaliūnas. Pasak jo, šiandien ypač vertinamas kritinis mąstymas turėtų būti pakeistas poreikiu kritiškam kūrybiškumui. „Siūlau pamiršti, naudojant kasdienius modelius, vadovavimąsi Google užklausos principu. Klausti „Kas yra Lietuvos prezidentas?“ yra principinė senojo mąstymo klaida, nes reikia modeliui išaiškinti tris pagrindinius klausimus: kokį uždavinį sprendžiame; kokius šaltinius tam uždaviniui naudoti; ir, svarbiausia, kokioje pozicijoje jis turi atlikti tą interpretaciją“, – sako doc. dr. Š. Grigaliūnas. Specialistas teigia, kad šiuo metu matematikai ir mokslininkai jau geba našiai kurti modelius, programinį kodą ir instrukcijas, leidžiančius šiems modeliams efektyviai veikti specifinėse srityse.Doc. dr. Šarūnas Grigaliūnas siūlo nedelsiant keisti vertinimo sistemą aukštosiose mokyklose, kreipti dėmesį ne tik į rezultatą, bet ir į kūrybiškus sprendimus, kurių prireikia kuriant pristatomą turinį. „Net jei tai bus naudojimasis instrukcijomis išmokant mašininį modelį sukurti turinį ir paruošti rezultatą, tai yra studento indėlis, o mums, mokymo institucijoms, turbūt yra svarbiau įvertinti indėlį, o ne tiek patį turinį, kurį jis pateikia“, – komentuoja docentas.